فرصت ثبت نام در سیستم بهینه یاب برای معرفی صنایع به بانک ها، شهریورماه پایان می یابد
کمبود نقدینگی،نبود بازارفروش و افزایش قیمت تمام شده، عمده مشکلات واحدهای صنعتی استان است/ در هفته دولت 5 پروژه عمرانی و صنعتی در شهرک های صنعتی استان افتتاح می شود/ 65 درصد پروانه‌های صادر شده وابسته به صنعت ساختمان است / 90 درصد واحدها باید برای تبلیغ هزینه کنند، زیرا تبلیغات هزینه نیست
کد خبر: ۲۷۶۶۱۸
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۸ 12 August 2016

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان خراسان جنوبی با بیان اینکه 60 درصد اشتغال استان در بخش صنایع کوچک و متوسط است،گفت: :مشکل تامین نقدینگی و نبودن بازار فروش و افزایش قیمت تمام شده، از عمده مشکلات واحدهای صنعتی است.

به گزارش تابناک، مهندس عباس جرجانی، مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه با تبریک روز حمایت از صنایع کوچک، با بیان اینکه اغلب صنایع استان خراسان جنوبی کوچک ومتوسط هستند،عنوان کرد: حدود 95 درصد صنایع استان جزء صنایع کوچک و متوسط محسوب می شوند.

به گفته وی حدود 92 درصد صنایع کشور نیز در لیست صنایع کوچک و متوسط هستند، زیرا این صنایع انعطاف، مدیریت و تغییر گرایش بهتری دارند و در مجموع در کنار آن ها، واحدهای بزرگ راه اندازی می‌شود.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان با اشاره به اینکه 60 درصد اشتغال استان در بخش صنایع کوچک و متوسط است و این افراد در واحدهای زیر 50 نفر مشغول به کار هستند،اظهار کرد: تعدادی از واحدها در استان با ظرفیت 50 درصد به پایین کار می‌کنند که بایستی مورد حمایت قرار گیرند، چرا که پس از تعطیلی، برگشت آن‌ها به چرخه تولید بسیار دشوار خواهد بود.

مهندس جرجانی با اشاره به اینکه 65 درصد پروانه‌های صادر شده وابسته به صنعت ساختمان است، گفت: صنعت ساختمان در بازار مصالح نیز تاثیر گذار است که دولت در راستای بهبود شرایط، افزایش وام مسکن را مورد توجه قرار داده است.

وی در ادامه به مشکلات صنایع استان اشاره کرد،گفت:مشکل تامین نقدینگی،مشکل نبود بازار فروش،نبود بازار صادرات، افزایش قیمت تمام شده محصولات تولیدی، از عمده مشکلات واحدهای صنعتی است.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان با بیان اینکه واحدی که نتواند بازاری برای خود تامین کند باید تسهیلات بگیرد، گفت: برخی از الگوهای مصرف مردم تغییر کرده که موضوع تغییر الگو را با واحدها مطرح کرده‌ایم.

مهندس جرجانی افزایش قیمت تولید را عمده ترین مشکل واحدهای تولیدی در استان عنوان کرد و افزود: 52 درصد از علل تعطیلی واحدهای تولیدی، مشکلات بانکی است.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان با اشاره به تسهیلات 16 هزار میلیارد تومانی دولت به واحدها در کشور، گفت: سهم استان خراسان جنوبی 404 میلیارد تومان است که در صورت نیاز قابل افزایش می باشد.

ثبت‌نام ۴۷۱ واحد تولیدی خراسان جنوبی در سامانه بهینه یاب

به گفته وی تاکنون 471 واحد در سیستم بهینه یاب ثبت نام کرده اند و 225 واحد توسط کارگروه استانی بررسی شده اند که به بانک ها معرفی می شوند.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان ادامه داد: برخی از واحدها برای تکمیل مدارک رفته اند اما هنوز برخی از واحدها مراجعه نکرده اند در حالی پایان شهریور سایت بسته خواهد شد و متقاضیان باید ثبت نام و تکمیل مدارک خود را قبل از این زمان داشته باشند.

وی با بیان اینکه در اوایل مرداد سال جاری دیوان عدالت اداری مشکل چک برگشتی را با حذف ماده 29 حل کرد و اکنون برای تامین منابع مالی مشکلی نداریم،افزود:برای واحدهای صنعتی که مشکل ضمانت نامه دارند نیز توسط صندوق ضمانت سرمایه گذاری مشکل را برطرف می کنیم.

وی با گلایه از اینکه برخی از مردم در داخل استان از محصولات استانی حمایت نمی کنند، گفت: بایستی مردم برای حمایت از محصولات داخلی استان تشویق شوند و در این زمینه فرهنگ سازی صورت گیرد.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اضافه کرد: 90 درصد واحدها باید برای تبلیغ هزینه کنند، زیرا تبلیغات هزینه نیست.

مهندس جرجانی با اشاره به افتتاح واحد فرآوری بنتونیت در هفته دولت، گفت: در موضوع سنگ در استان مشکل اساسی وضعیت مصالح ساختمانی است.

وی با اشاره به اینکه برخی از واحدهای صنعتی استان واقعا وابسته هستند، گفت: بحث عمده این است که حداقل فرآوری انجام شود و در سنگ استان مشکل وضعیت ساختمانی است و باید فرهنگ سازی شود تا وسایل مورد نیاز مردم از تولیدات داخل استان تهیه شود و اگر این امکان وجود نداشت از تولیدات سایر استان‌ها خریداری کنند.

وی در ادامه به رابطه صنعت و دانشگاه در استان اشاره کرد و افزود: تولید عرقیجات از عناب و تولید انواع آنتی اکسیدان و رنگ گیاهی از محصولات داخل استان، نمونه ای از این ارتباط است.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان، بازاریابی را از موثرترین کارها در رونق تولید عنوان کرد و گفت: باید محصولات استان را بخریم تا کیفیت محصولات بالا رود.

مهندس جرجانی از امضاء قرارداد با فرابورس ایران خبر داد و گفت: بازارفرابورس یک بازار مفید برای تامین سرمایه برای واحدهای صنعتی است که می توانند از طریق آن تامین نقدینگی داشته باشند.

وی به افتتاح تصفیه خانه فاضلاب قاین با هزینه سه میلیارد تومان در هفته دولت اشاره کرد و گفت: در هفته دولت سه واحد صنعتی و دو پروژه عمرانی در استان افتتاح می شود.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان با بیان اینکه پساب تصفیه‌خانه برای فضای سبز شهرک‌های صنعتی استفاده خواهد شد، گفت: افتتاح آتش نشانی قاین را نیز در هفته دولت خواهیم داشت.

به گفته وی در انتهای سال 93، ساخت واحد فرآوری خاک‌های معدنی و صنعتی آغاز شد و با تسهیلات صندوق ذخیره ارزی به پایان رسید و در هفته دولت افتتاح خواهد شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار