اختتاميه اردو هاي جهادي و يادوراه شهداي مدافع حرم در جلگه ماژان خراسان جنوبي
رئيس دانشگاه پيام نور استان: برگزاری اردوهای جهادی دانشجویان یکی از مصداق های تحقق شعار اقتصاد مقاومتي اقدام و عمل است / اردوهای جهادی نقشی موثر در محرومیت زدایی و ایجاد نشاط و خودباوری دارند
کد خبر: ۲۷۰۸۲۴
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۵ 02 August 2016

مراسم اختتاميه اردوهاي جهادي دانشگاه پيام نور واحد بيرجند و يادواره شهداي مدافع حرم در روستاهاي بخش جلگه ماژان شهرستان خوسف با حضور دكتر ثقفي رئيس دانشگاه پيام نور استان ، جانشين نمايندگي ولي فقيه در سپاه انصارالرضا (ع) ، فرماندار خوسف ،گروه هاي جهادي و اهالي روستا برگزار شد.

به گزارش تابناک، مسئول بسيج دانشجوئي سپاه انصارالرضا (ع) استان گفت؛گروه جهادی بسیج دانشجوئی دانشگاه پیام نور خراسان جنوبي شامل دو گروه 15نفره خواهران و يك گروه 12 نفره برادران دانشجوی بسیجی است که در روستاهای اصغريه،دولت آباد و چاه قدس حضور یافته اند.

علي قاسمي با بيان اينكه این گروه جهادی به صورت جمعی در زمینه های مختلف که شامل امور عمراني، فرهنگي، مذهبي و ورزشي درسطح این روستاها فعالیت دارند اظهار كرد: برادران در روستای چاه قدس مشغول کار عمرانی و ساخت مسجد روستا هستند و خواهران هم در دو روستای اصغریه و دولت اباد مشغول کار فرهنگی مي باشند.

وي برگزاری کلاسهای آموزشی ( شامل مهد کودک همراه با آموزش نقاشی و بازی‌های کودکانه، گلدوزي،خياطي، زبان انگلیسی، ریاضی، کلاس قرآن و احکام، كار دستي و..) و حضور در جمع خانواده شهدای روستا و تکریم از مقام شامخ آنها را از دیگر برنامه های اجرا شده توسط گروه جهادی بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نورمرکز بيرجند عنوان كرد.

وي با بيان اينكه اين دوره گروه هاي جهادي 10 روزه بوده گفت: دانشجویان در اوقات فراغت نیروها بطور منظم به تشکیل کلاس های حلقه صالحین در محل اسکان می پرداختند .

قاسمي با اشاره به اينكه دانشجویان علاوه بر خدمت رسانی به محرومین به خودسازی نیز مي پردازند افزود: برگزاری مراسم معنوی قرائت ادعیه، برگزاری مراسم شهادت امام صادق(ع) در روستاها از دیگر برنامه ها اين گروه بود.

جانشين نمایندگی ولی فقیه درسپاه انصارالرضا(ع): 5 هزار شهید حجاب در کشور داریم

مسئول بسيج دانشجوئي سپاه انصارالرضا (ع) استان، پخش مستند مدافعان حرم هرشب بعد از نماز، طراحی پرچم جنایات آمریکای در ورودی روستا، دیوار نویسی، کتابخانه سیار و فضاسازی مساجد را از دیگر برنامه های جهادی عنوان كرد و گفت: مهمترین این برنامه ها برگزاری یادواره شهدای مدافع حرم در روستای اصغریه و دولت آباد بود که با همکاری گروه جهادی، بسیج دانشجویی خراسان جنوبی، حوزه بسیج مادران و سپاه شهرستان خوسف و پایگاه بسیج روستا برگزار شد.

حمايت كامل دانشگاه پيام نور از گروه هاي جهادي

دكتر ثقفي در مراسم يادواره شهداي مدافع حرم و اختتاميه اين گروه جهادي ، برگزاری اردوهای جهادی را گامی مثبت در رفع محرومیت از این مناطق دانست و افزایش سطح علمی و فرهنگ سازی در زمینه‌های مختلف را از اهداف برگزاری اردوهای جهادی عنوان کرد.

رئیس دانشگاه پیام نور خراسان جنوبي ،هدف ازبرگزاری این اردو را پاسداشت فرهنگ جهاد و شهادت در بین دانشجویان و زدودن غبار فقر فرهنگی و اقتصادی از چهره مناطق محروم کشور دانست و گفت : دانشجویان جهادگر با فضاسازی معنوی، محل اسکان خود را با قرآن، پوستر،عکس و جملات زیبا و تأثیرگذارمتناسب با موضوع جهاد آذین بسته بودند و با برگزاری گردش های صبحگاهی قبل از شروع کلاسها جهت حضور فعال جهادگران در عرصه کار،پخش اذان صبح در محل خوابگاه و قرائت دعای عهد، نشاط معنوی را در فضای اردو برقرار نموده بودند .

وي با اشاره به حضور گسترده و چشمگیر دانشجویان در مناطق محروم استان بدون داشتن هیچ‌گونه چشم‌داشتی، خاطرنشان ساخت: برگزاری اردوهای جهادی دانشجویان یکی از مصداق های تحقق شعار اقتصاد مقاومتي اقدام و عمل است و دانشجویان بسیجی با ورود به روستاها در قالب اردوهای جهادی پیام آور امید، نشاط و خودباوری هستند.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه پيام نور استان براساس منویات و مطالبات رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی از گروه هاي جهادي حمايت همه جانبه مي كند گفت: تمام تلاش دانشگاه پيام نوراستان بر این است که خدماتمان را در درجه اول به سمت روستاهای محروم و بعد به سایر روستاها پیش ببریم که با این حرکت بتوانیم مانع مهاجرت افراد از روستا به کلان شهرها شویم ودر این زمینه اقداماتی را ترتیب اثر دادیم که بتوانیم به روستاییان کمک کنیم تا شاهد رونق و پيشرفت روستا ها باشيم .

رئيس دانشگاه پيام نور استان با اشاره به اينكه گروه هاي جهادي نيازمند حمايت و پشتيباني بيشتري از سوي مسئولان هستند، عنوان كرد: مسئولان به عنوان حامي گروه هاي جهادي بايد بيش از پيش از اين گروه ها حمايت كند تا نيروها دلگرم شده و روز به روز بر شوق دانشجويان براي حضور در اين اردوها افزوده شود و ثمرات آن نصيب خود جهاد گران و مردم محروم منطقه شود.

امنیت مثال زدنی ایران مدیون جانفشانی شهدا و رزمندگان و مدافعان حرم است


جانشين نمایندگی ولی فقیه درسپاه انصارالرضا(ع): 5 هزار شهید حجاب در کشور داریمجانشين نمایندگی ولی‌فقیه درسپاه انصارالرضا(ع)خراسان جنوبی نیز در اين آيين با اشاره به تاکیدات رهبر انقلاب درباره تهاجم فرهنگی و نفوذ گفت: متاسفانه عده ای از مسئولان که باید این مهم را درک می‌کردند با بی توجهی مانند کبک زمستانی سر خود را در برف کردند.

حجت الاسلام علی اکبرپور با بيان اينكه امنیت مثال زدنی ایران مدیون جانفشانی شهدا و رزمندگان و مدافعان حرم است اظهار كرد: 37 سال است که به برکت امام راحل و شهدا بر سر سفره انقلاب اسلامی نشسته ایم و ایران اسلامی به واسطه از خودگذشتگی و ایثار شهدا و ولایت در امنیت و آرامش کامل است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر منطقه ما در آتش فتنه و آشوب می سوزد و عده ای به ظاهر مسلمان که ریشه در تفکر صهیونیسم دارند در منطقه جنایت می‌کنند، افزود: هرچند برخی از افراد این مسئله را برنمی‌تابند و متاسفانه هنوز مراکز درمانی هستند که مصدومان مدافعان حرم را پذیرش نمی‌کنند.

جانشين نمایندگی ولی‌فقیه درسپاه انصارالرضا(ع) شهدا را سند افتخار مردم ایران دانست و گفت: در قرآن کریم به صراحت زنده بودن شهدا مطرح شده که به كسى كه در راه خدا كشته شده مرده مگویید، بلكه اینان زنده‌هایى هستند ولى شما درك نمى‌كنید . مرده مسئولان و مدیرانی هستند که به عزت خون شهید بر مسندی تکیه زده‌اند اما به خانوادی شهدا احترام نمی گذارند و یا مانند خوره به جان بیت‌المال مسلمین افتاده و مانند زالو با گرفتن حقوق های نجومی بیت المال را می‌خورند.

5 هزار شهید حجاب در کشور داریم

جانشين نمایندگی ولی فقیه درسپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی با بیان اینکه 5 هزار شهید حجاب در کشور داریم، افزود: شهدا رفتند تا ارزش‌ها و آرمان های انقلاب اسلامی بماند و ما با عزت زندگی کنیم و اگر امروز به ارزش‌ها اسلامی دهن کجی شود باید پاسخگو شهدا باشیم.

حجت الاسلام اکبرپور با بیان اینکه امروز در جنگ نرم و تهاجم فرهنگی امتداد خاکریز دشمن تا خانه‌های ما رسیده است، تصریح کرد: غفلت خانواده از جنگ فرهنگی دشمن جایز نیست و خانواده‌ها باید نسبت به کنترل فرزندان خود و ارتباطات آن‌ها در فضای مجازی بیشتر احساس مسئولیت کنند.

حضور گروه هاي جهادي باعث رونق و نشاط در مناطق محروم مي شود

براتي فرمانده پايگاه بسيج روستاي اصغريه نيز در گفتگو با خبرنگار تابناک از حضور گروه هاي جهادي اظهار خشنودی كرد و گفت: با حضور گروه هاي جهادي شاهد تحول در روستا هاي محروم هستيم .

وي با اشاره به مشكلات اهالي روستای اصغريه گفت: روستا اصغريه يكي از روستا هاي محروم بخش جلگه ماژان هست كه امروز با حضور گروه هاي جهادي شاهد رونق و نشاط در روستا هستيم.

براتي افزود: گروه جهادي بدون هيج گونه چشم داشتي در روستا فعاليت عمراني ، فرهنگي و مذهبي دارند كه انتظار داريم مسوالان نيز بيش از پيش حمايت داشته باشند.

وي بیکاری، عدم پوشش تلویزیونی و آنتن دهي موبايل در برخی نقاط روستا ها، مشكلات کشاورزی و خشکسالی، مشکلات علمی و آموزشي، وضعیت فرهنگی، اجتماعی و درماني را از مشكلات روستا عنوان كرد و خواستار رسيدگي مسئولان شد.

دركي دهيار روستا دولت آباد نيز گفت: روستای دولت آباد با 70 خانوار جمعيت در فاصله 80 كيلومتري مركز استان واقع شده و شغل اصلي مردم كشاورزي و دامداري است كه در اثر خشكسالي هاي طولاني مشكلات عديده گريبانگير آنها شده است.

وي با انتقاد از عدم رسيدگي مسئولان در روستا دولت آباد عنوان كرد: عدم حمايت مسئولان از كشاورزان، نبود جاده، مشكل آب آشاميدني، نبود خانه بهداشت، نبود فضاي سبز از مشکلات مردم اين روستا است./ گزارش و عکس از: مهدی کاظمی فرد

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار