رئیس بنیاد نخبگان خراسان جنوبی:
رئیس بنیاد نخبگان خراسان جنوبی گفت: مراسم چهارمین سالروز درگذشت پروفسور محمدحسن گنجی مرد علمی هواشناسی سال ۲۰۰۲ جهان و پدر علم جغرافیای نوین ایران فردا در بیرجند برگزار می‌شود.
کد خبر: ۲۶۶۶۶۵
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۶ 26 July 2016
 سید سعیدرضا احمدی‌زاده در جمع خبرنگاران اظهار داشت: چهارمین سالروز عروج پروفسور محمدحسن گنجی مرد علمی هواشناسی سال 2002 جهان و پدرعلم جغرافیای نوین ایران ششم مردادماه در بیرجند برگزار می‌شود.

وی افزود: این مراسم با حضور مسئولان، نخبگان، دانشگاهیان و همچنین مردم قدرشناس خراسان جنوبی در پارک پروفسور گنجی برگزار و مزار آن مرحوم گلباران می‌‎شود.

رئیس بنیاد نخبگان خراسان جنوبی با اشاره به فرهنگ‌‌سرایی که قرار بود به یاد آن مرحوم احداث شود گفت: این مکان در کنار پارک صیاد شیرازی آماده‌سازی شده که هم‌زمان با برگزاری سالروز درگذشت این استاد فرهیخته افتتاح می‌شود.

وی افزود: این فرهنگ‌‌سرا به منظور گردآوری و انتشار آثار مرحوم پرفسور گنجی با همت شهرداری و شورای اسلامی بیرجند احداث می‌شود.

احمدی‌زاده با بیان اینکه در این فرهنگ‌سرا امور نرم‌افزاری و تشکیل شورای علمی و انتشار آثار استاد گنجی برنامه‌ریزی می‌شود اظهار داشت: این مکان برای بازدید فرهیختگان دانشگاهی و عموم شهروندان آزاد است.

وی تصریح کرد: بنابر تصمیم کمیته برگزاری مراسم چهارمین سال درگذشت پرفسور محمدحسن گنجی به منظور پاسداشت و جاری کردن افکار و اندیشه‌های علمی آن مرحوم 20 آبان‌ماه امسال هم‌زمان با سالروز جهانی علم در خدمت صلح و توسعه میزگردی علمی با حضور مسئولان برجسته کشوری و استانی و شاگردان پرفسور در بیرجند برگزار می‌شود.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار