معاون سازمان نظام مهندسی کشاورزی خراسان جنوبی خبر داد
معاون آموزش سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان جنوبی گفت: در بخش دام 100 مهندس ناظر در استان فعالیت می‌کنند.
کد خبر: ۲۶۶۰۲۷
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۱ 25 July 2016
حسین صمدیان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار داشت: برگزاری دوره آموزشی آشنایی با نحوه تهیه نقشه UTM مستثنیات اراضی کشاورزی یکی از اقدامات حوزه آموزش سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان جنوبی بوده است.

وی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه‌ای فی ما بین سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور با منابع طبیعی، گفت: این تفاهم‌نامه برای تسریع در پاسخ استعلام متقاضی است که درخواست می‌کند آیا زمین‌های آنها جزو اراضی ملی بوده یا جزو مستثنیات است.

معاون آموزش سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان جنوبی ادامه داد: برای این تشخیص باید بر اساس آیتم‌هایی که وجود دارد نقشه UTM تشکیل می‌شود که البته باید این نقشه‌ها مورد تایید منابع طبیعی باشد.

صمدیان با اشاره به اینکه نخستین دوره آموزشی طرح‌نویسی با استفاده از نرم‌افزار کامفا در استان برگزار شده است، یادآور شد: این نرم‌افزار از استانداردهای بالایی برخوردار بوده و کار با این نرم‌افزار برای کاربر بسیار راحت است.

وی از برگزار دوره آموزشی یک روزه مانیتورینگ سموم در استان برای سم‌فروشان و کلینیک‌های گیاه پزشکی در استان خبر داد و یادآور شد: سامانه‌ای در سازمان حفظ نباتات کشور طراحی شده که در واقع بانک اطلاعاتی تمام سموم مورد تایید در کشور است و بر اساس این سامانه باید سمومی در کلینیک‌های گیاه‌پزشکی تجویز و در سم‌فروشی‌ها فروخته شود که مورد تایید بوده و در این سامانه  باشد.

معاون آموزش سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان جنوبی ادامه داد: این دوره آموزشی به منظور آشنایی شرکت‌کنندگان با این سامانه است.

صمدیان به مزایای سامانه ثبت سموم مورد تایید در کشور اشاره کرد و گفت: عدم استفاده از سموم منسوخ شده و جلوگیری از فروش سموم قاچاق از جمله مزایای این سامانه است.

وی با اشاره به اینکه یک کارگاه آموزشی یک روزه برای مهندسان ناظر در واحدهای دامپروری و همچنین برای مهندسان ناظر در واحدهای گلخانه‌ای و پرورش قارچ در استان برگزار می‌شود، گفت: شرکت در این دوره آموزشی برای مهندسان ناظر در بخش دامپروری و واحدهای گلخانه‌ای امری اجباری است.

معاون آموزش سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان جنوبی تصریح کرد: این دوره آموزشی به منظور آشنایی ناظران با تکنیک‌ها و فناوری‌های نوین و بروز در دنیا و همچنین آشنایی با قوانین و مقرراتی که توسط وزارت جهاد کشاورزی ابلاغ می‌شود است.

صمدیان با بیان اینکه در حال حاضر در بخش واحدهای گلخانه‌ای 30 مهندس ناظر با مجموعه سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان همکاری می‌کنند، یادآور شد: همچنین در بخش دام نیز 100 مهندس ناظر در استان فعالیت می‌کنند.

وی یکی از برنامه‌های معاونت آموزش سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان در سال جاری را اعزام پیمانکاران آبیاری تحت فشار و کم فشار به خارج از کشور دانست و افزود: همچنین برگزاری کارگاه آموزشی جوش لوله‌های پلی‌اتیلن نیز برای این پیمانکاران پیش‌بینی شده است.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار