مدیر سرمایه‌گذاری جهاد کشاورزی خراسان جنوبی خبر داد
مدیر سرمایه‌گذاری سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از تولید سالانه 60 هزار تن زرشک تر در خراسان جنوبی خبر داد و گفت: یک‌هزار سالن بسته‌بندی بهداشتی زرشک در استان احداث شده است.
کد خبر: ۲۶۶۰۲۳
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۸ 25 July 2016
مهدی بهدانی با بیان اینکه 98 درصد زرشک دنیا در خراسان جنوبی کشت می‎شود، اظهار داشت:‎ سطح زیر کشت محصول زرشک در سطح استان حدود 14 هزار هکتار است که از این میزان 12 هزار هکتار بارور است.

وی توجه به زمان برداشت این محصول را بسیار مهم دانست و تصریح کرد: خشک کردن به روش سنتی سبب کاهش کمی و کیفی این محصول می‌شود بنابراین نوع روش برداشت در افزایش خاصیت سال‌آوری مؤثر است.

مدیر سرمایه‌گذاری سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی زرشک تولیدی در استان را کاملا طبیعی و ارگانیک عنوان کرد و گفت: با توجه به مشکل کم‌آبی و خشکسالی زرشک می‌تواند گونه خوبی برای کشت و کار باشد زیرا زرشک از جمله درختچه‌های مقاومی است که قابلیت رشد و تولید در زمین‌های کم‌بهره را دارد.

بهدانی از تولید سالانه 60 هزار تن زرشک تر در خراسان جنوبی خبر داد و اذعان داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون 10 متقاضی احداث سالن به صندوق کارآفرینی امید معرفی شدند و متقاضیان در مراحل گرفتن تسهیلات هستند.

وی به احداث یک‌هزار سالن بهداشتی بسته‌بندی زرشک در استان اشاره کرد و گفت: برای احداث هر سالن بیش از 200 میلیارد ریال تسهیلات از محل صندوق کار آفرینی امید با کارمزد چهار درصد پرداخت می‎شود.

مدیر سرمایه‌گذاری سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه بیشترین سطح زیر کشت درخت زرشک مربوط به شهرستان قاین است، افزود: تهیه و تصویب طرح توجیهی ساخت سالن‎های بهداشتی بسته‌بندی زرشک از حدود سه سال قبل مطرح شد و با پیگیری‎های انجام شده در صورت تأمین اعتبار این طرح اجرا می‌شود.

بهدانی با تأکید بر اینکه باید در زمینه صادرات این محصول تلاش شود، خاطرنشان کرد: ‎ایجاد تنوع در محصولات تهیه شده با زرشک از راهکارهایی است که می‌تواند بر بازاریابی این محصول اثر‌گذار باشد.
 
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار