مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی:
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر در شهرستان‌های بیرجند، قاین، طبس و سرایان مشکل کمبود فضای آموزشی وجود دارد.
کد خبر: ۲۶۵۰۸۲
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۶ 24 July 2016
 عباس لامعی در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه خراسان جنوبی، اظهار داشت: در سال گذشته در بحث اعتبارات تملک و دارایی مبلغ 160 میلیون تومان به آموزش و پرورش استان اختصاص یافت.

وی تصریح کرد: همچنین در سال گذشته اعتبارات نفت و گاز که به آموزش و پرورش استان اختصاص یافته 119 میلیون تومان بوده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به اینکه مجموعه آموزش و پرورش استان در حال حاضر 900 پست سازمانی و اداری دارد، گفت: این میزان اعتبار اندک برای پرداخت حقوق و مزایای این تعداد پرسنل کافی نیست.

لامعی با تاکید بر لزوم مجهز شدن مدارس فنی و حرفه‌ای و کاردانش استان به تجهیزات بروز، افزود: هنرستان‌های استان تجهیزات نوین ندارند و به همین سبب اغلب دانش‌آموزان به سمت رشته‌های کاردانش و فنی و حرفه‌ای گرایش نمی‌یابند و با توجه به سیاست‌های نظام آموزشی کشور برای هدایت تحصیلی دانش‌آموزان به سمت رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش این موضوع یک مشکل بزرگ در استان است.

وی کمبود فضاهای آموزشی را از دیگر مشکلات در استان دانست و یادآور شد: با توجه به مهاجرت جمعیت به سمت شهرها در برخی از شهرستان‌ها با بحران کمبود فضای آموزشی مواجه هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از کمبود 24 مدرسه در بیرجند خبر داد و افزود: در حال حاضر 50 کلاس درس نیمه کاره بوده که اگر برای آن اعتبار دیده شود امید است برای مهرماه و یا آذرماه به بهره‌برداری برسد.

لامعی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در شهرستان‌های بیرجند، قاین، طبس و سرایان مشکل کمبود فضای آموزشی وجود دارد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار