نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس خبر داد
نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان خراسان جنوبی تذکر کتبی به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای رفع مشکل بیمه قالی‌بافان دادند.
کد خبر: ۲۶۳۴۳۱
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۳ 20 July 2016
حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدباقر عبادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار داشت: بیمه قالی‌بافی یکی از مشکلات قالی‌بافان خراسان جنوبی است.

وی با اشاره به اینکه در راستای این مشکل امروز توسط نمایندگان خراسان جنوبی در مجلس تذکر کتبی به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مبنی برای رفع موانع بر سر راه بیمه شدن قالی‌بافان استان و گذاشتن اعتبارات لازم توسط دولت برای این امر داده شد، تصریح کرد: انتظار می‌رود در استانی مانند خراسان جنوبی که چندین سال است درگیر خشکسالی بوده و کشاورزی آن رونق خود را از دست داده دولت به بحث صنایع دستی به ویژه قالی‌بافی و رفع کردن مشکلات این صنعت در استان برای آسیب نرسیدن به اقتصاد مردم این استان توجه ویژه کنند.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: بیمه کردن قالی‌بافان سبب دلگرمی آنها شده و سبب رونق این صنعت می‌شود.

عبادی به موضوع صادرات فرش‌های دستباف اشاره کرد و گفت: با توجه به رونق گرفتن بحث صادرات، دولت باید برای صادرات فرش به بازار‌های بین‌المللی از بافندگان حمایت و پشتیبانی کند.

وی خاطرنشان کرد: بافندگان فرش جزو اعضای مرفه جامعه نبوده بنابراین حمایت دولت از این قشر امر به جا خواهد بود.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار