مدیرکل محیط زیست خراسان جنوبی مطرح کرد
مدیرکل محیط زیست خراسان جنوبی با بیان اینکه در حال حاضر در ۶ استان کشور تعداد ۷۵ قلاده یوزپلنگ ایرانی وجود دارد گفت: به منظور حفاظت از پوزپلنگ ایرانی از هفته آینده تعداد ۴۰ دوربین تله‌ای در منطقه پناهگاه حیات وحش نایبندان طبس نصب می‌شود.
کد خبر: ۲۶۳۰۴۱
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۲ 20 July 2016
پرویز آرامنش  اظهار داشت: برای حفاظت از گونه جانوری نادر پوزپلنگ ایرانی  از هفته آینده 40 دوربین تله‌ای در منطقه پناهگاه حیات وحش نایبندان طبس نصب می‌شود.

وی افزود: منطقه پناهگاه حیات وحش نایبندان طبس بزرگترین زیستگاه کشور در خاورمیانه است که در حال حاضر در 6 استان کشور نزدیک به 75 قلاده یوزپلنگ ایرانی زیست می‌کنند.

مدیرکل محیط زیست خراسان جنوبی گفت: برای حفاظت از یوزپلنگ ایرانی تفاهم‌نامه همکاری بین انجمن یوزپلنگ ایرانی و اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی امضا شد.

آرامنش با بیان اینکه هدف اصلی از انعقاد تفاهم‌نامه در زمینه توسعه همکاری مشترک و حفاظت از یوزپلنگ ایرانی بوده است افزود: پایش جمعیت یوزپلنگ در مناطق تحت مدیریت، حفاظت از جمعیت یوزپلنگ، جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای کمبودهای مالی خرد، همکاری در طرح‌های پژوهشی و میدانی، تأمین دوربین برای پایش غیرمتمرکز در خراسان جنوبی از دیگر موارد این تفاهم‌نامه است.

وی به برگزاری مانور گسترده پایش مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست خبر داد و اظهار داشت: در راستای ارزیابی توان اجرایی و افزایش سطح آمادگی و دانش تخصصی مأموران اجرایی یگان حفاظت محیط زیست این مانور گسترده به صورت پایلوت در شهرستان بشرویه انجام شد.

مدیرکل محیط زیست خراسان جنوبی گفت: کنترل بیماری‌های مشترک دام‌های اهلی و وحشی، پاک‌سازی و ضدعفونی چشمه‌ها و آبشخورها در دستور کار یگان محیط زیست خراسان جنوبی قرار گرفته است.

آرامنش افزود: در این برنامه‌ریزی تلاش داریم  با انجام پایش گسترده تمامی منابع آبی موجود در مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست استان را با همت محیط بانان پاک‌سازی و ضدعفونی کنیم.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار