مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی :
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه بیش از ۲۹ هزار واحد مسکونی فاقد استحکام در روستاهای خراسان جنوبی وجود دارد گفت: تسهیلات مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی در خراسان جنوبی افزایش یافت.
کد خبر: ۲۶۳۰۳۸
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۷ 20 July 2016
علی اصفر آسمانی مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بیرجند اظهار داشت: براساس سرشماری نفوس و مسکن سال 90 نزدیک به 99 هزار واحد مسکونی روستایی در خراسان جنوبی شناسایی شده که تاکنون بیش از 59 هزار واحد مسکونی نوسازی و بازسازی شد.

وی افزود: بیش از 29 هزار واحد مسکونی با مصالح کم‌دوام یا فاقد استحکام در روستاهای خراسان جنوبی وجود دارد که مردم باید هرچه سریع‌تر نسبت به دریافت تسهیلات از بنیاد مسکن اقدام کرده و نسبت به مقاوم‌سازی اقدامات لازم را به عمل آورند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی گفت: سهیمه پیشنهادی امسال برای تسهیلات طرح بهسازی و نوسازی مقاوم‌سازی مسکن روستایی 2 هزار و 300 فقره وام است که از این تعداد 500 فقره وام 200 میلیون ریالی مختص روستاهای مناطق مرزی و بازسازی بافت‌های فرسوده روستایی با رعایت مبحث 19 مقررات ملی ساختمان پرداخت می‌شود.

آسمانی مقدم افزود: یک هزار و 800 فقره تسهیلات 189 میلیون ریالی برای سایر مناطق روستایی پیش‌بینی شده ‌و در سال گذشته سهمیه خراسان جنوبی یک هزار و 898 فقره تسهیلات با رقم معادل 28 میلیارد و 470 میلیون تومان ابلاغ شده است.

وی بیان کرد: تاکنون یک هزار و 755 فقره انعقاد قرارداد شده و 845 واحد مسکونی با سطح زیربنای 50 هزار و 700 متر مربع  مقاوم‌سازی شده است.

مدیرکل بیناد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی گفت: امسال تسهیلات مقاوم‌سازی روستایی بین 20 تا 25 درصد افزایش یافته که  تسهیلات با کارمزد 4 درصد و بازپرداخت 15 ساله است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار