سخنان هشدار دهنده در مراسم تودیع و معارفه فرمانده بسیج سپاه بیرجند / گزارش و عکس از: مهدی کاظمی فرد
سردار غیاثی: اگر اقدامات استاندار ادامه پيدا كند مسائل مطرح شده در نشست عناصر راديكال در دانشگاه آزاد قاين را براي بسيجيان اطلاع رساني خواهيم كرد/ این دولت خلاصه شده در وزارت خارجه و وزارت خارجه نیز خلاصه شده در برجام و از برجام هم که چیزی بیرون نیامد/ رئیس جمهور می گوید با برجام، تهدیدهای جدی که از سر مملکت رفع شد و مسئول ارشد مذاکره کننده بلافاصله می گوید اگر تهدید رفع شد به خاطر موشک های ما بود
کد خبر: ۲۶۲۹۰۱
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۴ 19 July 2016

سردار غیاثی: یک سال حرف از واژه برد برد بود، ولی هدف اصلی نفوذ بود که اکنون مشاهده می کنیم/ اگر در مذاکرات روحیه بسیجی می‌داشتیم امروز به التماس نمی افتادیم / شبکه‌های اطلاعاتی بسیج از لحاظ تخصص و تجربه در بالاترین سطح قرار دارند و اشراف اطلاعاتی بسیج سایر نهادهای امنیتی و اطلاعاتی را تغذیه می‌کند/ پس از گذشت 3 سال، هنوز هر موردی که پیش می آید، دولت قبلی را به چالش می کشند/ به دنبال خدمت صادقانه به مردم باشید/ امنیت پایدار در خراسان جنوبی با مشارکت مردم در قالب بسیج حاصل شده است

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی در جمع سپاهیان و بسیجیان استان اعلام کرد: به استاندار جدید توصیه میکنم که اقدامی نکنند که در آینده پشیمانی به دنبال داشته باشد.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی گفت: احاله امور به دولت قبل در شش ماهه اول دولت شاید پذیرفته شدنی باشد، اما اکنون 3 سال گذشته است و هر موردی که پیش می آید، دولت قبلی را به چالش می کشند.

به گزارش خبرگزاری تابناک، سردار سید هاشم غیاثی، در جلسه تودیع و معارفه فرمانده سپاه بیرجند اظهار کرد: دشمن اول این ملت، آمریکا است که همواره تهدیداتی را به نظام وارد کرده است. اما به لطف الهی، انقلاب اسلامی توانست 37 سال به عنوان کانون بیداری اسلامی مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه طول و عرض بسیج، طول و عرض کشور است، افزود:اگر امروز اعتقاد داریم که بسیج پشتوانه و عظمت نظام است به خاطر این است که توانسته است رسالت خود را به خوبی دنبال کند.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی بیان داشت: ساختاری که امام راحل برای بسیج به عنوان نیروی مقاومت تبیین کردند و اصلاحاتی که بعد از آن توسط مقام معظم رهبری شکل گرفت از بسیج یک نیروی کارآمد متناسب با میدان های نبرد به وجود آورد.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع): استاندار جدید اقدامی نکند که پشیمانی به بار آورد

بسیج منعطف ترین سازمان دنیاست

سردار غیاثی تاکید کرد: امروز منعطف‌ترین سازمان دنیا، سازمان بسیج است که آرایش مورد نیاز نظام و انقلاب را دارد.

وی ادامه داد: در عرصه امنیتی و دفاعی حضور بسیج در دوران دفاع مقدس نفش بی‌بدیلی بود زیرا اگر بسیج نمی‌بود خروجی دفاع مقدس و امنیت مرزهای کشور به شکل امروز رقم نمی‌خورد.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی تصریح کرد: در اوج سال‌های 74 و 75 که ناامنی و شرارت ها مرزهای خراسان بزرگ را فرا گرفته بود نقش بسیج در مشارکت با نیروهای انتظامی بسیار تاثیرگذار بوده است.

وی با بیان اینکه بسیج، محور استراتژیک نظام در امنیت دفاعی داخلی و خارجی است تصریح کرد: بسیج یکی از صاحبان اصلی نظام است و باید هوشیار باشد و اجازه تفکر و انجام توطئه به وابستگان خارجی و دشمنان را در هیچ زمانی ندهد.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه رهبر انقلاب همیشه بر اقدامات بسیج مهر تأیید زده اند و این باعث افتخار است، ادامه داد: در ملاقات هایی که با رهبر معظم انقلاب داریم ایشان عنوان می کنند که من بسیج را یکی از خواص مورد مطالعه خود در نظر می گیرم.

سردار غیاثی با اشاره به اینکه امروز اشراف اطلاعاتی که ما در بخش‌های مختلف داریم، بی‌نظیر است، گفت: شبکه‌های اطلاعاتی بسیج از لحاظ تخصص و تجربه در بالاترین سطح قرار دارند و اشراف اطلاعاتی بسیج سایر نهادهای امنیتی و اطلاعاتی را تغذیه می‌کند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 320 هزار نفر بسیجی و بالغ بر 3 هزار رده مقاومت در سطح استان داریم، افزود: در همین راستا گردان‌های واکنش سریع بیت المقدس، الزهرا(س)، امام حسین(ع) و کوثر و عاشورا، فعال هستند و آمادگی کامل دارند که اگر روزی نفوذی در حوزه سرزمینی ایجاد شود واکنش نشان دهند.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی به مشارکت بالای مردم در عرصه‌های مختلف انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: امروز بسیج در عرصه‌های سازندگی، علمی و پژوهشی و محرومیت‌زدایی در سطح استان فعال است.

سردار غیاثی با تأکید بر حمایت از طرح‌های کوچک محرومیت‌زدایی در روستاها، تصریح کرد: با توجه به اینکه 430 روستا با تانکر آبرسانی می شوند امروز حدود 80 هزار نفر که 20 هزار خانوار را شامل می شود تحت پوشش آبرسانی بسیج سازندگی قرار گرفته اند.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه انتظارات امام و رهبر انقلاب اسلامی از بسیج بسیار زیاد است، گفت: برخی از شیطان‌صفتان بسیج را برای دفاع و روز مبارزه می‌دانند اما 44 درصد فرمایشات مقام معظم رهبری به حوزه دفاع برمیگشت و 56 درصد فرمایشات امام(ره) نسبت به بسیج حضور در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی بود و امروز مطالبه بسیج فرهنگ‌سازی است.

سردار غیاثی افزود: فرهنگ بسیجی رمز خروج از تنگناها و عرصه های نبرد در حوزه های مختلف از جمله جنگ نرم و جنگ سخت است.

وی اظهار داشت: اگر در عرصه ی دیپلماسی و مذاکرات نیز فرهنگ بسیجی حاکم بود شرایط امروز را نداشتیم زیرا بسیجی خود را تابع اوامر رهبر انقلاب می داند و اگر این فرهنگ نهادینه شود همه ی عرصه ها بیمه می شوند و انقلاب مسیر خود را به خوبی طی می کند.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: اگر روحیه بسیجی را در مذاکرات می‌داشتیم امروز به التماس نمی افتادیم و هیچگاه سیاست خواهش در برابر آمریکا را در پیش نمی‌گرفتیم.

وی با اشاره به اینکه به زعم برخی اقداماتی که آقایان در پیش گرفتند برخی دانشمندان هسته ای ما خانه نشین شده اند، بیان کرد: در این یک سال، هسته ای خود را دادیم و تحریم ها نیز برداشته نشد.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی تصریح کرد: چند روز پیش سالگرد توافق برجام را داشتیم اما اوباما سه مصوبه ضد ایرانی که شامل ممانعت از فروش هواپیما به ایران، جلوگیری از دسترسی ایران به دلار و ممنوعیت خرید آب سنگین از ایران می شود را تصویب کرد و گفت: ما جشن می گیریم

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع): استاندار جدید اقدامی نکند که پشیمانی به بار آورد

سردار غیاثی یاد آور شد: اثرات این یک سال که با مطرح کردن واژه برد برد بود، ولی هدف اصلی نفوذ بود را اکنون مشاهده می کنیم.

وی گفت: اکنون که به دیدگاه های مقام معظم رهبری می نگریم مشاهده می کنیم که صد در صد آن سخنان محقق شده است، ایشان فرمودند من به مذاکرات خوشبین نیستم و توافق نکردن شرف دارد بر توافقی که عزت ملت را از بین ببرد که همین اتفاق نیز اکنون افتاده است.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی اضافه کرد: آقا فرمودند که در جزئیات مذاکرات دخالتی نکرده و نمی کنم که این سخن قابل توجه برخی آقایان است که وقتی کم می آورند می گویند مدیریت ها زیر نظر رهبر انقلاب است.

یکسال پس از برجام دستمان خالی است

سردار غیاثی ادامه داد: امام پس از ورود خود به ایران، فضا را آزاد کرد تا برخی ها ورود پیدا کنند و نشان دهند که بی کفایت هستند و آیندگان قضاوت کنند و امروز این بحث نیست اما اگر در آن تراز مقام معظم رهبری موضوع نرمش قهرمانانه را مطرح می کنند یعنی اینکه من موافق این نرمش نیستم اما اگر شما بر مذاکرات اصرار دارید لااقل نرمش قهرمانانه را مد نظر قرار دهید.

وی گفت: رهبر انقلاب در جایی دیگر می فرمایند که به مسئولان گفته ام به طرف مقابل اعتماد نکرده و فریب خنده هایش را نخورید که متاسفانه با همه ی این موارد شاهد بودیم دولت ما تمام تعهدات غرب را انجام داد و حالا که بعد از یک سال دستمان خالی است به التماس کردن به غرب افتاده ایم.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی یاد آور شد: اکنون دیگر نه راه پس دارند و نه راه پیش، و اگر برگردند و بپذیرند که اشتباه کرده اند برای آینده سیاسی آن جناح مورد نظر، قطعا هزینه خواهد داشت.

سردار غیاثی افزود: پارادوکس را در سخنان آقایان مشاهده کنید که در گوشه ای رئیس جمهور می گوید که تهدیدهای جدی که از سر مملکت رفع شد به خاطر توافق برجام بود و مسئول ارشد مذاکره کننده بلافاصله می گوید اگر تهدید رفع شد به خاطر موشک های ما بود.

وی گفت: بنا بود که در برجام های دو و سه دستاوردهایی از جمله برنامه موشکی را از دست دهیم و این در حالی بود که به همه ی تعهدات خود عمل کرده بودیم و اما آمریکا کوچکترین اقدام مفیدی که صفر تا صد شرط تعهدش بوده است را عمل نکرده است.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: امروز هم اگر ایران در بعضی کشورها در مقابل آمریکا در حوزه ی جنگ های نیابتی قرار دارد به لطف تکنولوژی ها و قدرت نفوذ معنوی ایران اسلامی است که توانسته در یمن، عراق، سوریه اقتدار و عظمت مکتب اسلام را رقم بزند.

سردار غیاثی تصریح کرد: اگر در این مدت 5 الی 6 سال گذشته دولت ها و آحاد ملت در حد خود به نسخه های مقام معظم رهبری توجه می کردند و در حوزه ی اقتصاد مقاومتی اقدام می کردیم مشکل اصلی مان اکنون حوزه ی اقتصادی نبود.

وی ادامه داد: اگر امروز افزایش بیکاری و تعطیلی کارخانه ها را شاهد هستیم، به خاطر عدم تحقق اقتصاد مقاومتی است.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی بیان کرد: اگر رئیس جمهور در اعتراض افرادی در کرمانشاه بعد از سه سال رونق اقتصادی را مطرح می کند، یعنی اینکه به این امر مهم، کمتر توجه شده است.

سردار غیاثی ابراز داشت: متاسفانه امروز ادبیات رایج آقایان زیر سوال بردن دولت قبلی است، ما هم انتقاد جدی به عملکرد آقای احمدی نژاد داریم به خصوص دو سال آخر خدمت ایشان، ولی اینکه اکنون رئیس جمهور و معاونین ایشان و دیگران مرتب اقداماتشان به زیر سوال بردن اقدامات دولت قبلی است پذیرفتنی نیست.

وی یادآور شد: احاله امور به دولت قبل در شش ماهه اول دولت شاید پذیرفته شدنی باشد اما اکنون 3 سال گذشته است و هر موردی که پیش می آید، دولت قبلی را به چالش می کشند.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی تأکید کرد: از پیروزی انقلاب به بعد، هیچگاه سراغ نداریم که یک دولت پس از سه سال هنوز هرجا کم می آورد می گوید تقصیر دولت قبل است.

سردار غیاثی خاطر نشان کرد: این دولت خلاصه شده است در وزارت خارجه، و وزارت خارجه نیز خلاصه شده در برجام و برجام هم که چیزی از آن بیرون نیامد.

وی تصریح کرد: به استاندار قبلی گفتم در هرجایی که بخواهید در کمال اخلاص اقدامی برای مردم انجام دهید ما دو قدم جلوتر از شما خواهیم بود و حتما کمکتان خواهیم کرد و این را وظیفه خود می دانیم.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین اگر احساس کنیم در جایی تلاش افراطی صورت می گیرد به عنوان حافظ انقلاب اگر به تکلیف خود عمل نکنیم خیانت کرده ایم.

وی افزود: امیدواریم مدیران همانند قبل در هر سطحی با بسیجیان تعامل داشته باشند زیرا تلاش های بسیجیان در راستای ارتقای شاخص های استان است.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: تغییر استاندار خراسان جنوبی بخشی به خاطر فشارهایی بود که به وزارت کشور وارد شده بود و بخشی دیگر به مشکلات شخصی بر میگشت.

سردار غیاثی تصریح کرد: طی دو روز گذشته اقداماتی در استان در حال شکل گیری است که شائبه ی سیاسی دارد.

ارادت و هشدار فرمانده

وی بیان کرد: ما و استاندار جدید به یکدیگر ارادت داریم و به وی نیز گفته ام که جلسه ای گذاشته شود تا اطلاعات برخی مشکلات استان را در اختیارشان قرار دهیم که وی نیز استقبال کرده است.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی گفت: جابجایی استاندار، فرماندار و مدیران را حق دولت می دانیم و از طرفی حقی بر گردن ما نیز وجود دارد که اگر کوتاهی کنیم باید پاسخگو باشیم.

سردار غیاثی گفت: شنیده ام استاندار جدید هنوز نیامده برخی مدیران را زیر سوال برده اند و من به استاندار جدید توصیه میکنم اقدامی نکنند که در آینده پشیمانی به دنبال داشته باشد.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی ادامه داد: مدیران استان زحمت کشیده اند و اگر برخی ها نسبت به مسوولیتشان کم توجهی کرده اند راه دارد و باید احضار شوند.

سردار غیاثی خاطر نشان کرد: کدام مدیر پس از حضور دو هفته ای خود می تواند انتصابی انجام دهد و ادعا کند با توجه به شناختی که داشته ام به آن عمل کرده ام و نسبت به اشخاص شناخت کاملی دارم؟

وی گفت: اگر اقدامات ادامه پيدا كند مسائل مطرح شده در نشست عناصر راديكال در دانشگاه آزاد قاين را براي بسيجيان اطلاع رساني خواهيم كرد.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی تصریح کرد: چرا همان لیدرهایشان می آیند و در استانداری جلسه می گذارند که نتیجه آن تعییر فرمانداران و بخشداران باشد.

سردار غیاثی بیان کرد: این اقدامات هزینه دارد و هیچگاه ظرف دو هفته نمی توانیم ادعا کنیم انتصاباتی که انجام میدهم کار خودمان است.

وی ادامه داد: به استاندار خراسان جنوبی تذکر میدهم و توصیه میکنم که اگر عمل کردند که کمکشان میکنیم اما اگر مسایل سیاسی و شخصی را لحاظ کنند، حتما اطلاع رسانی خواهیم کرد.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی افزود: امیدواریم نیتمان، نیت خدمت صادقانه باشد و موضوعات سیاسی را در تصمیماتمان لحاظ نکنیم.

سردار غیاثی گفت: ما نیز حتما پیشنهادات خود را عرضه خواهیم کرد تا بهانه ای دست کسی نداده باشیم.

وی یادآور شد: عمر خدمت ها کوتاه است و فرصت ها به سرعت در گذرند و هرکس در نظام مسئولیتش بیشتر باشد باید بیشتر خود را محتاج خداوند بداند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار