معاون صنعت و معدن خراسان جنوبی:
معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با بیان اینکه ذخیره معدن مس قلعه زری یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن است گفت: امسال استخراج مس از بزرگترین معدن مس زیرزمینی کشور از ۱۰۰ هزار به ۱۵۰ هزار تن در سال افزایش یافت.
کد خبر: ۲۶۲۵۶۱
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۱ 19 July 2016
محمد سالاری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: استخراج مس از بزرگترین معدن مس زیرزمینی کشور در خراسان جنوبی افزایش یافت.

وی با بیان اینکه  امسال مجوز استخراج سنگ کلکوپریت فراوان‌ترین کانی مس از معدن قلعه زری شهرستان خوسف از 100 هزار به 150 هزار تن در سال افزایش یافته است افزود: ذخیره معدن مس قلعه زری یک میلیون و 800 هزار تن است.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن تجارت خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر 393 کارگر در این معدن مشغول به کار بوده و تاکنون 13 معدن مس شناسایی شده که تنها معدن مس قلعه زری فعال است.

سالاری افزود: ظرفیت اسمی استخراج معدن مس قلعه زری در هر سال 100 هزار تن است و کانی کلکوپریت با عیار 95 صدم درصد استخراج که پس از فرآوری در معدن قلعه زری به کنسانتره تبدیل و کنسانتره مس با عیار 14 درصد به مس سرچشمه کرمان ارسال می‌شود.

وی  اظهار داشت: تنها معدن فعال مس معدن قلعه زری است که کانسار مس رگه‌ای این معدن از ذخایر قابل توجه مس در ایران است و به علت عیار بالای مس از اهمیت زیادی برخوردار است.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با اشاره به اینکه معدن مس قلعه زری شهرستان خوسف فعالیت رسمی خود را از سال 1349 آغاز کرده است گفت: کنسانتره در مس سرچشمه به ورق شمش و مفتول مسی تبدیل می‌شود.

سالاری افزود: معدن مس قلعه زری در فاصله 180 کیلومتری جنوب غرب بیرجند و حاشیه شمالی کویر لوت بوده و در دل کویر آثار مس و گروه‌های ذوب را از صدها سال پیش در دل خود جای داده است.

وی بیان کرد: از ابتدای سال تاکنون تعداد 9 فقره گواهینامه کشف معدنی با ذخیره بیش از 3 هزار تن در خراسان جنوبی صادر که این گواهینامه‌های کشف در زمینه اکتشاف مواد معدنی محتلف از جمله بنتونیت، هماتیت، زغالسنگ، سنگ لاشه و کرومیت بود.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: صدور این پروانه‌ها برای وسعت 17.5 کیلومتر مربع و ذخیره قطعی 3 میلیون و 788 هزار تن با سرمایه‌گذاری 4 هزار و 695 میلیون ریال است و در حال حاضر گواهینامه‌های کشف معتیر خراسان جنوبی 149 مورد است که این گواهینامه‌ها با ذخیره 632 میلیون تن بیش از 916 کیلومتر مربع از وسعت خراسان جنوبی را در بر گرفته است.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار