مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی خبر داد
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با بیان اینکه تعداد حوادث ناشی از کار در سه ماهه نخست سال جاری 6 مورد بوده است، گفت: حوادث ناشی از کار در استان طی سه ماه نخست سال جاری کاهش داشته است.
کد خبر: ۲۶۲۵۱۵
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۸ 19 July 2016
 
محمد سنجری  اظهار داشت: تعداد حوادث ناشی از کار در سه ماهه نخست سال جاری شش مورد بوده است.

وی با بیان اینکه حوادث ناشی از کار در استان در سه ماه نخست سال جاری کاهش داشته است، گفت: با توجه به اجرای سند برنامه ارتقای ایمنی در دو بخش ساختمان و معدن از خرداد سال 93 و همچنین برنامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران به ویژه در بخش‌های پرخطر نظیر ساختمان و معدن، مستلزم برگزاری دوره‌های آموزشی است بنابراین در این دوساله اخیر ارتقای فرهنگ ایمنی به صورت جدی در دستور کار بوده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی افزود: در سال گذشته بیش از 15 هزار نفرساعت دوره‌های آموزشی ایمنی برگزار شده است.

سنجری تصریح کرد: با اجرای مدلی تحت عنوان مدل خود بازرسی درون کارگاهی و استقرار افرادی تحت عنوان مسؤولان ایمنی در کارگاه‌های پرخطر توانسته‌ایم گام بزرگی در راستای ارتقای فرهنگ ایمنی و کاهش حوادث استان برداریم.  

وی ادامه داد: شناسایی کانون‌های خطر و برنامه‌ریزی برای انجام دوره‌های آموزشی، تشکیل کارگروه‌های ارتقای ایمنی در دو بخش ساختمان و معدن استان، استفاده از ظرفیت دستگاه‌ها و نهادهای ذی‌مدخل در امر ایمنی نظیر سازمان نظام مهندسی ساختمان، سازمان نظام مهندسی معدن، شهرداری، اداره‌کل راه و شهرسازی و تشکل‌های صنفی کارگری و کارفرمایی مرتبط در این رابطه، الزام به بکارگیری پیمانکاران دارای تایید صلاحیت ایمنی در پروژه‌های عمرانی و تولیدی از سوی دستگاه‌های اجرایی و اجرای مدل خودبازرسی و استقرار مسؤول ایمنی در کارگاه‌های پرخطر از جمله اقدامات برای جلوگیری از حوادث ناشی از کار بوده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با بیان اینکه حدود 60 درصد حوادث اتفاق افتاده طی سال‌های اخیر در دو بخش معدن و ساختمان بوده است، خاطرنشان کرد: 50 درصد از حوادث ناشی از کار در سه ماهه نخست سال جاری ساختمانی، دو مورد در بخش صنعت و تولید و یک مورد نیز در بخش معدن بوده است.   

سنجری اظهار داشت: با توجه به بررسی‌های انجام شده، به جز یک مورد سایر پروژه‌ها دارای بیمه‌های حوادث بوده‌اند که می‌تواند خسارت حادثه‌دیدگان را پرداخت کند.

وی افزود: انجام بازرسی‌ها در راستای نظارت بر حسن اجرای قانون کار و مقررات ایمنی به ویژه از کارگاه‌های پرخطر، تشکیل منظم کارگروه‌های ارتقای ایمنی در دوبخش ساختمان و معدن با حضور تمامی دستگاه‌های ذی‌مدخل و انعقاد تفاهم‌نامه همکاری در این رابطه، پیگیری اخذ تایید صلاحیت ایمنی برای تمامی پیمانکاران حقیقی و حقوقی، برگزاری دوره‌های آموزشی ایمنی برای کارگران، کارفرمایان و مسؤولان ایمنی کارگاه‌ها، برگزاری همایش ایمنی و تجلیل از واحدهای ایمن برتر استان، اطلاع‌رسانی مدل خودبازرسی و پیگیری استقرار مسؤول ایمنی در کارگاه‌های پرخطر استان و فعال‌سازی کمیته‌های حفاظت فنی و بهداشت کار واحدهای مشمول از جمله برنامه‌های اداره‌کل در سال جاری است.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار