از طرح ها و ایده ها نو برای عفاف و حجاب حمایت می شود
در حوزه طرح‌های خود اشتغالی، اگر طرح خوبی وجود داشته باشد، تفکیک زن و مرد نداریم/ در شهرستانها باید طرح‌ها پایش شود تا بتوانیم از طرح‌های خوب همراه با تسهیلات حمایت کنیم/ تولیدات منتخب جشنواره توبافی خراسان جنوبی شهریور ماه آینده در نمایشگاه ملی تهران با برند مشخص توباف به فروش می‎رسد
کد خبر: ۲۶۰۷۵۸
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۹ 17 July 2016

فرماندار شهرستان بیرجند از حمایت همه جانبه فرمانداری از طرح‌ها وایده‌های نو برای حجاب و عفاف خبر داد و گفت: در نمایشگاه عفاف و حجاب تلاش شده عفاف وحجاب با نقش اجتماعی زنان در اجتماع و جامعه همخوانی داشته باشد.

علی ناصری در حاشیه بازدید از نمایشگاه عفاف وحجاب (گل یاس نشان افتخار)در جمع خبرنگاران اظهارکرد: حجاب و عفاف از مسائل مهم اجتماعی است که سرمایه گذاری های زیادی روی آن صورت می‌گیرد تا بتوانیم نسل جوان را با الگوهای ایرانی اسلامی آشنا کنیم.

وی با بیان اینکه نمایشگاه حجاب و عفاف در سطح استان خراسان جنوبی با هماهنگی دفتر امور بانوان استانداری و تعدادی از دستگاههاي اجرایی استان و شهرستان اجرا و از توانمندی هایی که در زمینه کارهای بانوان است استفاده شده افزود : در این نمایشگاه تلاش شده عفاف وحجاب با نقش اجتماعی زنان در اجتماع و جامعه همخوانی داشته باشد.

فرماندار شهرستان بیرجند گفت: معمولا نمایشگاه عفاف و حجاب تنها به پوشش و برنامه‌های فرهنگی می‌پردازند اما این نمایشگاه پر رنگ تر از گذشته، به خانواده هایی پرداخته است که در تربیت هر یک از اعضا خانواده خود، به استانداردها و الگوهای رفتاری اسلامی اهمیت می‌دهند.

ناصری با بیان اینکه مباحث مربوط به اشتغال بانوان را در کمیته اشتغال شهرستان بیرجند بررسی می‌کنیم، عنوان کرد : در حوزه طرح‌های خود اشتغالی اگر طرح خوبی وجود داشته باشد، تفکیک زن و مرد نداریم و در حال حاضر با همکاری استانداری، بانک سینا، بنیاد علوی در طرح‌های صنایع دستی خانگی به افراد تسهیلات ارائه می‌شود.

فرماندار شهرستان بیرجند گفت: در شهرستانها باید طرح‌ها پایش شود تا بتوانیم از طرح‌های خوب همراه با تسهیلات حمایت کنیم.

ناصری با بیان اینکه ذات انسان تنوع طلب است، افزود: جوانان به دنبال تنوع طلبی هستند و هدایت آنها به سمت حجاب وعفاف باید با تنوع طلبی و مدهای روز مورد علاقه نسل جوان جامعه هماهنگ باشد تا مورد قبول قرار گیرد که در این صورت هگاه از حجاب تعریف جدیدتری همراه با برنامه های جدید مانند پوشش مانتو با تولیدات داخلی همراه با رنگهای شاد باشد، جوانان به سمت آن حجاب جذب خواهند شد.

فرماندار شهرستان بیرجند گفت: باید به دنبال ابزار جدید باشیم و در حوزه عفاف وحجاب طرح‌های نو و جدید را استقبال و از آنها حمایت و از ایده‌های جدید را به عنوان فرصت استفاده کنیم.

۵۴ غرفه در نمایشگاه

شریفی مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی نیز گفت: جشنواره توبافی یکی از برنامه‌های ویژه و مهم است که در نمایشگاه گل یاس، با نشان افتخار برای تحقق اقتصاد مقاومتی برگزار میشود.

وی با بیان اینکه ۵۴ غرفه در نمایشگاه محصولات خود را ارائه می‌کنند، گفت: نهادینه‌سازی و ترویج و توسعه فرهنگ عفاف و حجاب، تحکیم و تعلیم بنیان خانواده از جمله اهداف برپایی این نمایشگاه است.

وی با بیان اینکه از بازدیدکنندگان نمایشگاه برای داوری این جشنواره کمک گرفته می‌شود، گفت: داوری مرحله دوم این جشنواره توسط داوران متخصص ستاد توانمندسازی زنان کشور که در همایش استانی توانمندسازی زنان برگزار می‌شود،‌ صورت میگیرد.

شریفی با بیان اینکه ۶ طرح برتر از مجموع طرحهای ارسالی در مرحله دوم داوری انتخاب می‌شوند، اضافه کرد:‌ تولیدات منتخب این جشنواره در نمایشگاه ملی که شهریور ماه در تهران برگزار می‌شود با برند مشخص توباف به فروش میرسد.

وی افزود: سال گذشته عملکرد دستگاه‌های اجرایی در حوزه عفاف و حجاب توسط نهاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی ارزیابی شد که بیشتر دستگاه‌ها عملکرد مناسبی داشتند.

شریفی با بیان اینکه حجاب و عفاف در گام نخست در نهاد خانواده اتفاق می‌افتد اظهار داشت: این مقوله باید از خانواده به جامعه گسترش یابد و در خراسان جنوبی اعتقادات مردم خوب است و مشکلی جدی در این راستا نداریم.

وی افزود: با توجه به نام‌گذاری سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل از سوی مقام معظم رهبری از تولیدکنندگان استان حمایت می‌شود تا آن‌ها برای فروش، محصولات خود را به نمایش بگذارند./ گزارش و عکس: مهدی کاظمی فرد

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار