5 هزار و 200 نفر معلول در نوبت دریافت خدمات بهزیستی هستند/ از 10 سال پیش تاکنون تنها 150 نفر از معلولان در ادارات شاغل شده‌اند/ 1357 واحد مسکونی به معلولان خراسان جنوبی تحویل شده است
کد خبر: ۲۵۹۹۵۵
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۸ 17 July 2016

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با بیان اینکه ۸۸ مرکز و پایگاه پیشگیری در خراسان جنوبی فعال است که از این پایگاه ها ۱۸۹ هزار نفر خدمت گرفته اند، گفت: در حوزه توانبخشی بهزیستی ۷ هزار و ۷۷ نفر روزانه در کارگاه‌ها خدمت گرفته‌اند.

به گزارش تابناک، غلامعباس عزیزی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با بیان اینکه، در حال حاضر 17 هزار و 427 نفر معلول در استان وجود دارد که 5 هزار و 200 نفر معلول در نوبت دریافت خدمات بهزیستی هستند اظهار کرد: از این تعداد 3 هزار و 123 نفر معلول شنوایی، هزار و 923 نفر معلول بینایی، هزار و 72 نفر معلول روانی، پنج هزار و 819 نفر معلول ذهنی، پنج هزار و 477 نفر معلول جسمی حرکتی و 33 نفر معلول صوت و گفتار هستند.

به گفته وی در حال حاضر 6 هزار و 787 نفر خانوار مستمری‌بگیر در استان وجود دارد که 2 هزار و 188 خانوار در حوزه اجتماعی و 4 هزار و 591 خانوار در حوزه توانبخشی هستند.

دکتر عزیزی با بیان اینکه عمدتاً آمار تحت پوشش بر اساس مراجعه است، افزود: 10 هزار نفر معلول بر اساس طرح CBR در روستاهای استان شناسایی شده‌اند.

وی در ادامه به تامین مسکن برای معلولان اشاره کرد و گفت : تاکنون 2 هزار و 162 واحد ساخته شده و هزار و 357 عدد از این واحدها به معلولان تحویل شده است.

مدیرکل بهزیستی استان با بیان اینکه از ابتدای سال 95 تا شهریورماه سال 95، تعداد 341 واحد مسکونی به متقاضیان واگذار می‌شود، تصریح کرد: تعداد 805 واحد مسکونی تا پایان سال جاری ساخته شده و 464 واحد تحویل داده می‌شود.

عزیزی با اشاره به سه درصد استخدامی معلولان در ادارات، گفت: از 10 سال پیش تاکنون تنها 150 نفر از معلولان در ادارات شاغل شده‌اند.

وی از فعالیت ۲۷۸ مرکز مهدکودک در خراسان جنوبی خبر داد وافزود: از این تعداد ۱۴۳ مهدکودک شهری و ۱۳۵ مهدکودک روستایی داریم.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با بیان اینکه ۸ هزار و ۸۵۰ کودک در این مهدکودک ها نگهداری می شوند، افزود: برای ۴ هزار و ۶۵۹ نفر در مهدکودک های روستایی یک وعده غذای گرم ارائه شده است.

به گفته عزیزی، در حوزه مهدکودک ها اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

وی از فعالیت ۶ مهدکودک در حاشیه شهر خبر داد و گفت: این مهدکودک ها ۴۸ میلیون تومان کمک بلاعوض گرفته اند.

مدیر کل بهزیستی استان با بیان اینکه تعداد 10 مرکز و هفت پایگاه اورژانس اجتماعی در خراسان جنوبی فعالیت دارد که تاکنون به ۷ هزار و ۱۰۹ نفر خدمات ارائه داده اند عنوان کرد: در سال گذشته ۷۴۶ میلیون تومان اعتبار به خانه کودکان یا شبه خانواده یارانه پرداخت شده و نزدیک به ۱۱۵ پسر و ۱۱۳ دختر در ۱۰ مرکز خانه کودک یا شبه خانواده نگهداری می شوند.

وی به حمایت از دانشجویان زیر پوشش بهزیستی اشاره کرد و گفت: ۲۰۷ دانشجو در خراسان جنوبی با حمایتی بالغ بر ۱ میلیارد و ۳۱۳ میلیون ریال تخت پوشش این نهاد هستند.

یک هزار و ۲۲۵ نفر زنان روستایی و عشایری تحت پوشش بهزیستی استان

مدیر کل بهزیستی استان در ادامه از زیر پوشش قرار گرفتن یک هزار و ۲۲۵ نفر زنان روستایی و عشایری تحت پوشش بهزیستی خبر داد و گفت: اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۸۶۴ میلیون ریال در طرح کمک به ودیعه مسکن زنان سرپرست خانوار پرداخت شده است.

عزیزی تصریح کرد: در راستای بیمه زنان شهری نیز ۶۸۴ نفر با اعتباری بالغ بر ۵ میلیارد و ۶۶ میلیون و ۱۰۰ هزار ریال تحت پوشش قرار دارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به حوزه پیشگیری اشاره کرد و گفت: حوزه پیشگیری بسیار مهم است و ۸۸ مرکز و پایگاه پیشگیری در خراسان جنوبی فعال است که از این پایگاه ها ۱۸۹ هزار نفر خدمت گرفته اند.

مدیر کل بهزیستی خراسان جنوبی از آموزش مهارت پیش از ازدواج برای ۲۶ هزار و ۴۲ نفر در خراسان جنوبی خبر داد.

وی افزود: اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۸۶۴ میلیون ریال در طرح کمک به ودیعه مسکن زنان سرپرست خانوار پرداخت شده است.

عزیزی با اشاره به حوزه توانبخشی بهزیستی، گفت: در این حوزه ۷ هزار و ۷۷ نفر روزانه در کارگاه ها خدمت گرفته اند.

وی از توزیع وسایل توانبخشی میان ۸۳۲ نفر در این حوزه خبر داد و افزود: کمک هزینه کاشت حلزون گوش به ۳۰ کودک پرداخت شده است.

به گفته مدیر کل بهزیستی خراسان جنوبی: در سال گذشته ۴ هزار و ۲۰۷ پرونده در راستای کمیسیون های پزشکی برای معلولان تشکیل شده است.

هزینه کرد بیش از 4 میلیارد ریال در طرح توانبخشی در منزل

مدیر کل بهزیستی خراسان جنوبی، گفت: در طرح توانبخشی درمنزل برای 133 نفر 4 میلیارد و58 میلیون ریال هزینه کرده‌ایم.

عزیزی با بیان اینکه در بحث اشتغال برای 938 نفر فرصت ایجاد شده است، اظهار کرد تعهد بهزیستی در این خصوص 622 فرصت شغلی بوده است.

وی ادامه داد: بانک‌ها در بحث اعتبارات مربوط به خود اشتغالی موظف به پرداخت 15 میلیارد و 800 میلیون تومان بوده‌اند که 8 میلیارد تومان به مددجویان پرداخت شده است.

عزیزی از آموزش مهارت پیش از ازدواج برای ۲۶ هزار و ۴۲ نفر در خراسان جنوبی خبر داد.

مدیر کل بهزیستی خراسان جنوبی با اشاره به حوزه توانبخشی، گفت: در این حوزه ۷ هزار و ۷۷ نفر روزانه در کارگاه‌ها خدمت گرفته‌اند.

وی از توزیع وسایل توانبخشی به ۸۳۲ نفر در این حوزه خبر داد و افزود: کمک هزینه به ۳۰ کودک در راستای کاشت حلزون پرداخت شده است.

وی ادامه داد: سال گذشته ۴ هزار و ۲۰۷ پرونده در راستای کمیسیون‌های پزشکی برای معلولان تشکیل شده است.

مدیر کل بهزیستی خراسان جنوبی با اشاره به حمایت تحصیلی از یک هزار و257دانش آموز زیر پوشش بهزیستی، گفت: کمک هزینه مدارس شبانه‌روزی 533نفر به مبلغ 29میلیارد و 438میلیون و 642هزار و591ریال بوده است.

عزیزی با بیان اینکه در طرح توانبخشی درمنزل برای 133 نفر 4 میلیارد و58 میلیون ریال هزینه کرده‌ایم، ادامه داد: در پرداخت مستمری به4 هزار 14 مددجو برای هر نفر 53 هزار تومان مستمری در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: طرح توانبخشی در منزل نیز برای 133 نفر 4 میلیارد و 58 میلیون ریال هزینه کرده‌ایم و درحال حاضر 187 معلول نخاعی تحت نخاعی تحت پوشش داریم که 2 میلیارد و 563 میلیون و 200 هزار ریال هزینه برای آنها پرداخت شده است.

مدیر کل بهزیستی خراسان جنوبی با اشاره به بحث مناسب‌سازی مسکن معلولین، گفت: درحال حاضر مشکل معلولین تکمیل آسانسور بوده که نیازمند یک میلیارد هزینه است.

عزیزی با اشاره به سامانه 1480 گفت: نیروهای مشاور متخصص آماده پاسخگویی بوده و خدمات مشاوره تلفنی و حضوری ارائه می‌دهند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار