۸۸ درصد درآمدهای خراسان جنوبی از محل مالیات است ...
مجموع درآمدهای وصول شده خراسان جنوبی نسبت به کشور 2.2 درصد است / در حال حاضر 50 درصد هزینه های عمرانی، 20 درصد از کل درآمدهای شهرداری و بیش از 70 درصد درآمدهای دهیاری‌ها و یک درصد هزینه‌های بیمه و سلامت از درآمدهای حاصل از مالیات تأمین می‌شود
کد خبر: ۲۵۹۹۵۱
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۷ 17 July 2016

مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی گفت: 88 درصد درآمد های استان از محل مالیات است و در سه ماهه ابتدای سال جاری ۵۶۸ میلیارد ریال مالیات در استان وصول شده که از این میزان ۴۰۱ میلیارد ریال به صورت مستقیم و ۱۶۷ میلیارد ریال به صورت غیر مستقیم بوده است

به گزارش تابناک ,یحیی یعقوب نژاد در جمع اصحاب رسانه استان اظهار کرد: بیش از 88 درصد از مجموع درآمدهای خراسان جنوبی ازمحل درآمدهای مالیاتی است و مجموع درآمدهای وصول شده خراسان جنوبی نسبت به کشور 2.2 درصد است و از این حیث در رتبه سی‌ام بین استان‌های کشور قرار داریم.

به گفته وی : در حال حاضر 50 درصد هزینه های عمرانی، 20 درصد از کل درآمدهای شهرداری و بیش از 70 درصد درآمدهای دهیاری‌ها و یک درصد هزینه‌های بیمه و سلامت از درآمدهای حاصل از مالیات تأمین می‌شود.

مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی با اشاره به 57 هزار و 300 مؤدی مالیاتی فعال در استان، گفت: در مجموع 189 هزار گواهی مالیاتی برای استفاده از معافیت به مردم استان اعطا شده است.

وی افزود از نیمه دوم سال 87 تا 94 و خرداد ماه 95 مبلغ یک هزار و 345 میلیارد ریال از محل وصولی‌های نظام مالیات بر ارزش افزوده به حساب دهیاری‌ها و شهرداری‌ها واریز شده است که از این مبلغ 457 میلیارد ریال به حساب دهیاری‌ها و 888 میلیارد ریال به حساب شهرداری‌ها واریز شده است.

مدیرکل امورمالیاتی استان: خراسان جنوبی در وصول مالیات بین استان ها، رتبه سی‌ام است

یعقوب‌نژاد با اشاره به عملکرد این اداره از وصول یک هزار و 776 میلیارد ریال مالیات در سال گذشته خبر داد و گفت: 552 میلیارد ریال از این مبلغ به‌صورت غیرمستقیم و یک هزار و 223 میلیارد ریال به‌صورت مستقیم وصول شده است. در سه ماهه سال جاری نیز 568 میلیارد ریال مالیات در استان وصول شده که از این میزان 401 میلیارد ریال به صورت مستقیم و 167 میلیارد ریال به صورت غیر مستقیم بوده است.

وی با اشاره به اینکه تا خردادماه سال جاری 53 هزار و 703 فقره اظهار نامه مالیاتی از صاحبان مشاغل دریافت شده است، تصریح کرد: این میزان نسبت به سال گذشته که 48 هزار و 401 فقره اظهارنامه بوده 11 درصد رشد داشته است.

مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی با بیان اینکه در سال جاری یک هزار و 675 فقره اظهارنامه مالیاتی از صاحبان املاک دریافت شده که نسبت به سال قبل 62 درصد افزایش داشته، ادامه داد: همچنین تا 20 تیرماه جاری 545 فقره اظهارنامه مالیاتی از اشخاص حقوقی دریافت شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 75 درصد رشد دارد.

یعقوب‌نژاد به اجرای طرح جامع مالیاتی در استان اشاره کرد و گفت: با اجرای این طرح به منظور تبدیل نظام سنتی مالیاتی به نظام الکترونیکی است و محدوده اجرای طرح در بین 5 میلیون مؤدی اقتصادی با 25 هزار پرسنل سازمان مالیاتی و در قالب41 اداره کل اجرا می‌شود.

به گفته وی از سال 91 تا 93 مبلغ 66 میلیارد ریال در استان خراسان جنوبی از محل اعتبارات تملک داریی ملی جذب شده است و در بین سال 93 و 94 نیز میزان 109 میلیارد ریال استرداد مالیات در استان داشته ایم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار