مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی:
مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با بیان اینکه تاکنون 35 تا 40 درصد معابر و مبلمان شهری استان مناسب سازی شده است، گفت: متاسفانه شرایط مناسب سازی معابر و مبلمان شهری برای تردد و رفت و آمد معلولان و سالمندان مناسب نیست.
کد خبر: ۲۵۹۸۹۷
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۴ 13 July 2016

غلامعباس عزیزی،  به مناسبت هفته بهزیستی (22 تا 28 تیر) با شعار « ایرانی با نشاط با بهتر زیستن » به خبرنگاران افزود: این اداره کل آماده ارائه مشاوره به نهادها و سازمان های متولی طرح مناسب سازی معابر و فضاهای شهری برای رفت و آمد معلولان و افراد سالمند است.
وی با اشاره به اینکه 37 هزار و 328 خانوار تحت پوشش بهزیستی استان هستند یادآور شد: اطلاعات دقیقی از جمعیت معلولان کشور وجود ندارد، به نظر می رسد 10 تا 12درصد جمعیت استان معلول باشند.
جمعیت خراسان جنوبی حدود 800هزار نفر تخمین زده می شود.
به گفته عزیزی در حال حاضر 95 هزار و 191 نفر مددجو در استان از خدمات این نهاد بهره مند هستند.
وی تعداد مددجویان دریافت کننده مستمری را شش هزار و 706 خانوار ذکر کرد و افزود: از این تعداد دو هزار و 117 نفر زنان سرپرست خانوار ، چهار هزار و 62 نفر معلول و 527 نفر بیمار اعصاب و روان هستند.
وی در ادامه با اشاره به برنامه های این اداره کل به مناسبت هفته بهزیستی گفت: 18 مورد افتتاحیه شامل مراکز دولتی و غیردولتی، کلینیک، مشاوره و...ه، افتتاح هفت واحد مسکونی و نمایشگاه عرضه توانمندی های خانواده بهزیستی در شهر بیرجند عمده این برنامه هاست.
مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی در ادامه تعداد سهمیه مسکن مهر معلولان استان را یکهزار و 902 واحد ذکر کرد که به گفته وی هزار و 203 واحد تحویل متقاضیان شد و 699واحد هنوز با 75 تا 90 درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت است.
وی کمک بهزیستی برای واحدهای یادشده را 20 تا 80 میلیون ریال ذکر کرد و افزود: هزینه انشعاب آب، برق، گاز و فاضلاب برای هر مددجو در یک نوبت رایگان است.
مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی یادآور شد: سهمیه استان از طرح مسکن مهر خانواده های دارای دو عضو معلول در مناطق روستایی 132 واحد است که تاکنون برای ساخت 61 واحد قرارداد بسته شد و کمک بلاعوض به این خانواده ها 180 میلیون ریال و 150 میلیون ریال وام خاص است.
عزیزی اظهار کرد: سهمیه مسکن مهر خانواده های دارای دو معلول شهری استان 125 واحد است همچنین 66قطعه زمین واگذار شد و تعداد زمین و مسکن در حال خریداری یا خریداری شده 72 مورد است.
وی اضافه کرد: میزان کمک بلاعوض خانواده های دارای دو معلول و بیشتر شهری 300 میلیون ریال است، آنچه سهمیه مسکن مهر استان بود و محقق نشد، قصور و کوتاهی مسئولان بهزیستی استان نبود بلکه بیشتر ناشی از مشکل خانواده های مددجویان بود.
عزیز بیان کرد: پارسال 938 فرصت شغلی برای افراد تحت پوشش استان ایجاد شد در صورتیکه تعهد پیش بینی شده 622 مورد فرصت شغلی بوده است.
وی عنوان کرد: در بحث اشتغال و خود اشتغالی ،بانک های عامل موظف به پرداخت لغ 158 میلیارد ریال تسهیلات هستند از این مبلغ 119میلیارد ریال ابلاغ و 80 میلیارد ریال به مددجویان پرداخت شده است.
عزیزی در خصوص پرداخت بیمه سهم کارفرمایی هم افزود: در این زمینه سال گذشته برای 221 نفر مبلغ سه میلیارد و 250 میلیون ریال و امسال نیز 830 میلیون ریال برای 65 نفر پرداخت شده است.
وی همچینی به فعالیت 278 باب مهد کودک در استان اشاره کرد و یادآور شد: از این تعداد 143 مهد کودک در مناطق شهری و بقیه در مناطق روستایی فعال است و تعداد هشت هزار و 850 کودک در این مراکز حضور دارند.
وی ادامه داد: سال 94، چهار هزار و 659 کودک تحت پوشش این نهاد در استان از طرح یک وعده غذای گرم بهره مند شدند همچنین 13میلیارد ریال در حوزه مهد کودکها هزینه شده است.
وی همچنین افزود: در سال 95، دو میلیارد و 560 میلیون ریال کفاره و فطریه توسط افراد و موسسه خیریه تحت نظارت این نهاد جمع آوری شد که سال گذشته دو میلیارد و 208میلیون ریال جمع آوری شد.
وی به فعالیت 20 مرکز اورژانس اجتماعی و پایگاه خدمات اجتماعی نیز اشاره کرد و گفت: پارسال هفت هزار و 109 نفر از خدمات اورژانس و یکهزار و 770 نفر از خدمات مراکز مداخله تحت نظر این اداره کل بهره مند شدند.
وی با اشاره به اجرای طرح CBR «توانبخشی مبتنی بر جامعه» در استان اظهار کرد: در حال حاضر این طرح در تمام روستاهای استان اجرا می شود و سال گذشته 10 میلیارد و 621 میلیون ریال برای اجرای آن هزینه شد.
وی یادآور شد: برای تشخیص معلولیت ها سال گذشته چهار هزار و 207 پرونده در کمیسیون های پزشکی استان تشکیل شده است.
وی یادآور شد: همچنین یک میلیارد و 462 میلیون ریال برای 230 خانواده چند قلو و بیش از پنج میلیارد ریال برای پوشش بیمه اجتماعی زنان سرپرست خانوار شهری در استان هزینه شد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار