مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی بیرجند و حومه با بیان این که فرسودگی مهم ترین مشکل اتوبوس های شهری در مرکز خراسان جنوبی است، گفت: نوسازی 20 دستگاه اتوبوس در دستور کار قرار دارد.
کد خبر: ۲۵۸۸۸۵
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۰ 12 July 2016
یدالله غلام پور  افزود: برای نوسازی این تعداد اتوبوس به شش میلیارد ریال اعتبار نیاز داریم، در صورت تامین بودجه، اتوبوس ها تا مهر ماه سال جاری نوسازی می شود.
وی متوسط عمر اتوبوس های شهری در بیرجند را 9 سال ذکر کرد و گفت: بیش از 50 درصد ناوگان حمل و نقل عمومی عمر بالای 13سال دارند.
وی با بیان اینکه خرید 10 دستگاه اتوبوس توسط شهرداری بیرجند در دستور کار قرار دارد، گفت: برای خرید این تعداد اتوبوس موافقت نامه ای با شرکت های خودرو ساز در کشور منعقد شده است.
وی ادامه داد: برای خرید این اتوبوس ها با اعتبار 46 میلیارد ریال از محل بودجه شهرداری بیرجند، منتظر موافقت شورای شهر هستیم.
این مسئول با اشاره به اینکه 110 دستگاه ناوگان فعال سازمان اتوبوسرانی در بیرجند و حومه وجود دارد، گفت: از این تعداد 80 دستگاه مربوط به بخش خصوصی و مابقی دولتی است.
غلام پور اظهارکرد: روزانه یک دستگاه خودرو وی‍ژه بازرسی اتوبوس ها، تیم بازرسی و کنترل خطوط ثابت در شهر بر فعالیت اتوبوس ها نظارت دارند.
وی افزود: تعداد اتوبوس ها در هر مسیر با توجه به تعداد مسافر متفاوت است، در مسیرهای کم تردد یک یا دو دستگاه و مسیرهای پرتردد هشت اتوبوس فعال است.
وی یادآور شد: روزانه هر دستگاه اتوبوس در بیرجند حدود 500 نفر را جا به جا می کند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار