رئیس جهاد کشاورزی خراسان جنوبی:
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به ۲۳ هزار و ۹۷۱ کلنی زنبود عسل در استان گفت: سالانه ۱۲۰ تن عسل به ارزش ۶۰ هزار میلیون ریال در استان تولید می‌شود.
کد خبر: ۲۵۸۳۱۵
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۰ 11 July 2016
هاشم ولی‌پور مطلق با اشاره به اینکه برداشت عسل از اوایل خرداد آغاز و تا اواسط شهریور ماه ادامه دارد اظهار داشت: سالانه 120 تن عسل در استان تولید می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: در حال حاظر 628 نفر در استان با فعال کردن 23 هزار و 971 کلونی به کار پرورش نبور عسل مشغول هستند.

وی افزود: بیشترین تعداد کلنی‌های زنبور عسل و زنبورداران مربوط به شهرستان بیرجند با 166 زنبوردار و  13 هزار و 571 کلنی و شهرستان خوسف با 60 زنبوردار و 27 هزار و 852 کلنی هستند.

ولی‌پور مطلق خشکسالی‌های مداوم را از جمله مشکلات زنبورداران در استان عنوان کرد و تصریح کرد: این موضوع بر میزان تولید کلنی‌های استان تاثیرمنفی دارد.

وی با اشاره به کوچ بهاره زنبورداران که از اوایل اردیبهشت ماه آغاز می‌شود بیان کرد: عمده مقاصد کوچ زنبورداران به شهرستان‌های زیرکوه، درمیان و مناطق القورات شهرستان بیرجند است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: افراد جویای کار که دارای سرمایه اندکی هستند می‌توانند با پرورش زنبور عسل و فروش آن با کمترین هزینه سود خوبی بدست آورند.

ولی‌پور مطلق با اشاره به شرایط اقلیمی خراسان جنوبی افزود: خراسان جنوبی از محیط مناسبی برای پرورش زنبور عسل و تولید آن برخوردار است و در کنترل کیفیت بسیار مرغوب معرفی شده است چون محصولات و گیاهان خاص در استان به ویژه زرشک، زعفران، عناب در تهیه آن استفاده می‌شود.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار