فرماندار بیرجند خبر داد
فرماندار بیرجند گفت: در طول دو سال و نیم گذشته اعتباری بالغ‌بر 60 میلیارد تومان به دهیاری‌های خراسان جنوبی اختصاص یافته است.
کد خبر: ۲۵۸۳۰۸
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۶ 11 July 2016
 علی ناصری در جشن بزرگ دهیاران خراسان جنوبی اظهار داشت: دهیاران در صف نخست خدمت به مردم روستایی قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه دهیاران پل ارتباطی بین روستائیان و بدنه دولت هستند، تصریح کرد: در دولت یازدهم اهمیت ویژه‌ای به احیاء روستاها و کمک به اصلی‌ترین مکان تولید کشور(روستاها) صورت گرفته است.

فرماندار بیرجند ادامه داد: از دلایل این اهمیت اضافه شدن و مشخص کردن روزی به عنوان روز دهیاری‌ها در تقویم کشور است.

ناصری با بیان اینکه دهیاران کسانی هستند که با مشکلات روستائیان در وهله نخست آشنا و بعد این مشکلات را به دستگاه‌های اجرایی در راستای رفع آن منتقل می‌کنند، یادآور شد: دهیاران وظیفه سنگینی برعهده دارند و این وظیفه در خراسان جنوبی با توجه به خشکسالی‌های متولی و شرایط سخت حاکم بر منطقه بسیار سنگین‌تر و سخت‌تر است.

وی با اشاره به تنگناهای بودجه‌ای گفت: هر چند تنگناهای اعتباری و بودجه‌ای تکافوی برآورده شدن نیازهای روستاهای استان را نمی‌کند اما تلاش دهیاران استان بسیار قابل تقدیر است.

فرماندار بیرجند یادآور شد: زمانی که دهیاران با ایده‌های جدید برای آبادانی بیشتر روستاها تلاش می‌کنند امید به ماندگاری در روستاها در بین اهالی روستاها بیشتر می‌شود.

ناصری استقلال کشور در زمینه تولید محصولات کشاورزی را یکی از آیتم‌های مهم توسعه‌یافتگی دانست و افزود: اگر کشوری در زمینه تامین مواد اولیه کشاورزی و غذایی خود کمترین وابستگی را به دیگر کشورها داشته باشد آن کشور از امنیت خوبی برخوردار است.

وی به تلاش دولت یازدهم برای توسعه بیشتر روستاها اشاره کرد و گفت: اعتباراتی که در سال‌های 93 و 94 برای روستاهای استان اختصاص یافته بالغ‌بر دو برابر اعتباراتی بوده که در طول دولت هشتم و نهم به روستاهای استان اختصاص یافته است.

فرماندار بیرجند ادامه داد: در دولت هشتم و نهم میزان اعتباری که به دهیاری‌های استان اختصاص یافته حدود 37 میلیارد تومان بوده در حالی که این اعتبار در طول دو و نیم سال گذشته بالغ‌بر 60 میلیارد تومان بوده است.

ناصری اضافه کرد: دولت تدبیر و امید تلاش می‌کند با کامل کردن زیربناهای مورد نیاز در روستاها ماندگاری جمعیت را در روستاها افزایش و حداقل نیازهای روستائیان را در روستاها ارائه کند.

وی در ارتباط با درخواست شرکت تعاونی دهیاران خراسان جنوبی در زمینه کمک مالی و اعتباری برای راه‌اندازی فعالیت‌های تولیدی و اجرای پروژه‌های عمرانی گفت: فرمانداری بیرجند آمادگی دارد تا در اقداماتی که برای مجموعه این شرکت صرفه اقتصادی در پی داشته و سبب رشد و تعالی آن شود و همچنین این فعالیت‌ها به دهیاران شهرستان خدمات ارائه کند همکاری نماید.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار