اردوهای جهادی دانشجویان در مناطق محروم، باعث ایجاد نشاط و آرامش در بین مردم می‌شود
دکتر حسنی: اگر ارتش مردمی 20 میلیونی تحقق یابد، دیگر استکبار هیچ غلطی نمی تواند بکند / اردوهای جهادی مسیر سالمی برای دانشجویان است / مسئول بسیج دانشجویی خراسان جنوبی: امسال بیش از ۹۵۰ دانشجوی استان به اردوهای جهادی اعزام می شوند/ مطالبه گری یکی از خصوصیات اصلی گروه‌های جهادی است
کد خبر: ۲۵۵۰۰۴
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۴ 17 July 2016

گزارش و عکس تابناک: مهدی کاظمی فرد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: اردوهای جهادی که دانشجویان به مناطق محروم سفر می کنند باعث ایجاد نشاط و آرامش در بین مردم آن منطقه می‌شود.

به گزارش تابناک، دکتر علیرضا حسنی در مراسم بازدید از گروه جهادی این دانشگاه درروستای مسک درمیان، گفت: این اردوهای جهادی مسیر سالمی است که دانشجویان انتخاب کردند و به این مناطق آمدند.

وی با بیان اینکه هر چه سختی بیشتر باشد ثواب روزه داری هم بیشتر است، گفت: اینکه شما دانشجویان در ماه مبارک رمضان و در هوای گرم برای خدمت به مردم به روستاها آمدید بسیار ارزشمند است و دارای اجر و پاداش معنوی زیادی است.

رئیس دانشگاه آزاد خراسان جنوبی: باید به سمت تحقق ارتش 20 میلیونی امام(ره) حرکت کنیم

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه در این دنیا خیلی از افراد مسیر اصلی را گم کرده اند، این درحالی است که رهبری همواره در مورد ولنگاری فرهنگی هشدار میدهد، گفت: شما با حضور خود در بین مردم روستاها یکی از سنت های الهی را انجام دادید.

حسنی با بیان اینکه بسیج دانشجویی مجموعه ای است که با اشاره مقام معظم رهبری راه می رود و مسیر را گم نکرده است، گفت: واژه جهاد و جهادگر و سپاه و بسیج جزو زیباترین واژه ها است که مایه آرامش در کشور است.

وی با بیان اینکه امروز سپاه و بسیج مایه آرامش کشور هستند، گفت: امام خمینی(ره) فرمودند که ارتش 20 میلیونی باید در کشور تحقق پیدا کند، اگر این ارتش مردمی 20 میلیونی در کشور تحقق یابد دیگر استکبار هیچ غلطی نمی تواند بکند.رئیس دانشگاه آزاد خراسان جنوبی: باید به سمت تحقق ارتش 20 میلیونی امام(ره) حرکت کنیم

رئیس دانشگاه آزاد خراسان جنوبی تاکید کرد: باید به سمت تحقق ارتش 20 میلیونی مردمی در کشور حرکت کنیم.

حسنی با اشاره به اینکه شما دانشجویان جهادگر باید آینه تمام نمای رهبری باشید، گفت: این حضور شما باعث میشود که برنامه های دشمن برای ایجاد شکاف بین مردم و انقلاب از بین برود.

وی با اشاره به اینکه دشمن امروز به این نتیجه رسیده است که کاری کند که زن ایرانی عریان و نیمه عریان بیرون بیاید، افزود: موضع مدگرایی و بد حجابی به برخی از روستاها هم رسوخ کرده است، لذا خواهران بسیجی باید روی موضوع عفاف و حجاب بسیار کار کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: این اردوهای جهادی که دانشجویان به مناطق محروم سفر می کنند باعث ایجاد نشاط و آرامش در بین مردم آن منطقه می‌شود.

حسنی با اشاره به اینکه جهاد یک باب خاصی است که به هر فردی نمی دهند و توفیق می خواهد که در اردوی جهادی شرکت کرد، گفت: اردوهای جهادی باید به نوعی دوره تمرین برای غلبه بر نفس هم باشد.

رئیس دانشگاه آزاد خراسان جنوبی: باید به سمت تحقق ارتش 20 میلیونی امام(ره) حرکت کنیم

حجت الاسلام محمد علی تابعی، مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند در این بازدید با بیان اینکه اردوهای جهادی برای مردم روستاها منشاء خیر و برکات زیادی است، گفت: دانشجویان قدر این فرصت را بدانند و از آن به نحو مطلوب استفاده کنند.

وی با بیان اینکه حضور دانشجویان جهادگر در روستاها باعث ایجاد و تقویت روحیه مردم روستا به خصوص جوانان و نوجوانان می شود، گفت: این دانشجویان برای مردم روستا قوت قلب هستند.

مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند با اشاره به اینکه اردوهای جهادی به نوعی فرصت مناسب برای مردم روستاها تبدیل شده است گفت: این اردوها خیر و برکات زیادی را به روستا می رسانند، امروز همانطور که شهدا در زمان خودشان به وظیفه عمل کردند، نوبت به ما رسیده است که به وظیفه خود عمل کنیم و ادامه دهنده راه شهدا باشیم.

حجت الاسلام علی خوشرفتار، نماینده ولی فقیه در بسیج دانشجویی خراسان جنوبی هم در این دیدار با بیان اینکه امام علی(ع) فرمودند " پیامبر(ص) طبیبی بودند که خودشان برای شناسایی مریض ها دور می زدند و آنها را مداوا می کردند"، افزود: دانشجویان جهادگر هم ادامه دهنده راه شهدا هستند.

وی گفت: حضور یک دانشجوی جهادگر در بین محرومین و کمک به انها بسیار ارزشمند است که باید قدردان زحمات آنها باشیم.

اردوی جهادی دانشجویان در روستای جیم آباد زیرکوه

در گزارشی دیگر، مسئول بسیج دانشجویی خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه ماه مبارک رمضان فرصتی مناسب برای خودسازی دانشجویان جهادگر است، گفت: پیش بینی می‌شود امسال بیش از ۹۵۰ دانشجوی استان به این اردوها اعزام شوند.

به گزارش تابناک، علی قاسمی در حاشیه بازدید از گروه‌های جهادی دانشجویی روستای جیم آباد زیرکوه با اشاره به اینکه کار شما دانشجویان به دلیل اینکه با اخلاص همراه است ارزش بالایی دارد، اظهار داشت: اردوهای جهادی فرصت مناسبی برای خودسازی است.

وی با بیان اینکه خودسازی و خدمت رسانی از مهمترین رسالت های اردوهای جهادی دانشجویی است، افزود: دانشجویان در این مدت علاوه بر کارهای فرهنگی عمرانی که انجام می دهند، با حضور خودشان مشکلات روستا را شناسایی کرده و پیگیری می کنند.

مسئول بسیج دانشجویی خراسان جنوبی با بیان اینکه اردوهای جهادی در خراسان جنوبی از سال 82 و با اعزام یک گروه 15 نفره خواهران به روستاهای اطراف بیرجند آغاز شد، گفت: پیش بینی می‌شود امسال بیش از 950 دانشجوی استان به این اردوها اعزام شوند.

قاسمی با بیان اینکه سال گذشته تعداد 30 گروه جهادی متشکل از 864 نفر دانشجو به روستاهای محروم استان اعزام شدند، اظهارداشت: این دانشجویان در قالب برنامه های 10 تا 12 روزه، سه روزه و یک روزه اعزام شدند.

وی با اشاره اینکه مهم‌ترین اهداف اردوهای جهادی علاوه بر خودسازی و خدمت رسانی، کادرسازی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی با پرورش نیروها و مدیران جهادی و ایجاد روحیه امید و نشاط در مناطق محروم و تلاش برای کارآمدی بسیج در کمک به محرومین و مستضعفین است، گفت: مطالبه گری یکی از خصوصیات اصلی گروه‌های جهادی است.

مسئول بسیج دانشجویی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه گروه جهادی روستای جیم آباد و بمرود از دانشگاه بزرگمهر قائنات هستند که مشغول کار عمرانی می‌باشند، اظهارداشت: این دانشجویان به مدت 10 روز در این دو روستا مشغول خدمات رسانی خواهند بود.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار