استاندار جدید خراسان جنوبی: فرصت محدودی برای خدمت کردن دارم، امیدوارم بتوانم خادم خوبی برای خراسان جنوبی باشم
رحمانی فضلی: اگر مردم راضی باشد، امنیت پایدار خواهد بود/ در امر توسعه اقتصاد مقاومتی همه باید احساس مسئولیت کنیم و تنها تکیه بر دولت نباشد/ مسئولان استان چرا تاکنون کشاورزی خراسان جنوبی را بهبود نداده و طرح توسعه مرزی را فراهم نکردند/ طرح توسعه خراسان جنوبی باید هرچه زودتر آماده شود
کد خبر: ۲۵۴۵۵۲
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۳ 17 July 2016
وزیر کشور: استان خراسان جنوبی نیازمند توجه ویژه استوزیر کشور: استان خراسان جنوبی نیازمند توجه ویژه است

وزیر کشور از تسهیل جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی در خراسان جنوبی خبر داد و گفت: طرح توسعه خراسان جنوبی باید هرچه زودتر آماده شود

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در مراسم تکریم و معارفه استانداران خراسان جنوبی با بیان اینکه تدین، ایمان و صداقت مردم این استان همواره زبانزد بوده اظهار کرد: مردم این استان چه در ایام انقلاب و چه در زمان تحریم همواره نقش خود را ایفا کرده‌اند و تصویر ذهنی من از استان تدین و تلاش است و حق است به حداقل توقعات خود برسند.

وزیر کشور با بیان اینکه با وجود همه مشکلات سیاسی و اقتصادی میزان توسعه کشور قابل مقایسه با قبل نیست گفت: اراده مردم این است که به خواسته‌های خود برسیم.

وی افزود: ما وارث یک کشور مصیبت زده شدیم و کشوری که از نظر سیاسی هیچ اختیاری نداشته و از نظر اقتصادی وابسته بوده و با زد و بندهایی در دست حکام و سلاطین بوده است. یعنی آن چه به ما ارث رسید یک کشور با عدم توازن، فقر و تبعیض در موارد مختلف بود.

وزیر کشور افزود: در عرصه مقاومت و استقامت در برابر تحریم‌ها نیز پیروز و در آخرین گام سیاست خارجی در حوزه حل معضل و مسئله مهم بین المللی که شروعی برای آغاز انفلاب بود پیروز شدیم.

به گفته رحمانی فضلی ما زیاد تهدید می‌شدیم و جنگ روانی، صادرات نفت و گردش مالی ما دچار مشکلات اساسی شده بود و کسی باور نمی‌کرد که این مشکل حل شود و خود اروپائیان میز مذاکره را ترک کردند.

وی افزود: اروپائیان فکر می‌کردند در شرایط قبل با جنگ روانی و منزوی ساختن ایران و با ایجاد اختلاف و دوگانگی با حوزه‌های درگیری سیاسی نوع مدیریت مردم به مرحله ای رسیده است که آنها به پیروزی رسیدند.

وزیر کشور با اشاره به فتنه سال 88 اظهار کرد: در سال 88 تنش عظیمی به راه افتاده بود و تهدیدهای آشکار و پنهان رژیم صهیونیستی زیاد بود و موضوع مذاکره نیز در آن زمان مطرح نبود اما با انتخابات سال 92 حضور پرشور مردم در انتخابات تأکید بر نقطه تقابل به مسائل سیاسی و مدیریتی کشور شد و راه برگشت آنها به میز مذاکره توسط خودشان همراه شد.

رحمانی فضلی با بیان اینکه آنها شرایط ما را پذیرفتند،‌ افزود: در این راستا توانستیم موضوعی که سال‌ها به عنوان حق مسلم خود گفته را اثبات کرده و نوع تکنولوژی را به آنها بقبولانیم.

وی با بیان اینکه تمام این عوامل ذکر شده علت پیروزی ملت ما بود، اظهار کرد: باید پشت سر رهبری حرکت کرده و در حمایت از دولت همیشه در صحنه باشیم زیرا یکی از عوامل مهم وحدت، تعامل و حضور پر شکوه مردم در صحنه بود و اعتقاد دینی مردم سبب شد تا مردم همیشه در صحنه حضور داشته باشند.

رحمانی فضلی با بیان اینکه با این بحثی که کدام حزب رأی می‌آورد و کدام حزب کار و تلاش کرده است نباید بر خود مغرور شویم،گفت: مردم هر چه در چارچوب اعتقادات دینی باشد را پذیرفته و عنصر دیگر ولایت پذیری و رهبری است که مردم به این باور در صحنه حضور دارند و رضایت مندی مردم مهم است.

وزیر کشور: استان خراسان جنوبی نیازمند توجه ویژه است

پرداختن به مسائل اقتصادی در شرایط کنونی اولویت مهمی است

وزیر کشور گفت: در شرایط کنونی مسائل اقتصادی اولویتی مهم برای مردم است و حال که فرصت پیدا کردیم باید به مسائل داخلی توجه کنیم و مهم ترین عامل مورد توجه مردم را در دستور کار خود قرار دهیم.

وزیر کشور با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی توسط رهبری تکلیف شد، گفت: باید به اطرف خود توجه کرده زیرا در امنیت هستیم و این شرایط در چهار منطقه کشور به گونه ای است که در شرایط سخت امنیتی کشورهایی که در همسایه ما قرار داشته امنیت آنها دچار بی ثباتی است و رژیم صهیونیستی با فتنه گری در حمایت از مخالفان برخی از کشورها با سلاح آمریکایی و با قدرت سیاسی در منطقه به جان مسلمانان افتاده و تمدن‌ها را نابود کرده و به هیچ کسی رحم ندارند.

وی با بیان اینکه اگر مردم راضی باشد، امنیت پایدار خواهد بود، اظهار داشت: همه باید در صحنه احساس مسئولیت کنیم و در امر توسعه اقتصاد مقاومتی را پیش ببریم و تنها تکیه بر دولت نباشد.

وزیر کشور با بیان اینکه ما در کشور منابع و امکاناتی داریم و باید روی پای خود ایستادگی کنیم، گفت: باید روی اندوخته و دانش مدیران خود تکیه کرده تا مردم کمترین مشکل را داشته باشند زیرا آنها به دولت و نمایندگان اعتماد کامل داشته و مردم توقع دارند مدیریت مطلوبی داشته باشیم.

رحمانی فضلی با بیان اینکه خراسان جنوبی تاکنون طرح توسعه‌ای برای خود نداشته، افزود: مسئولان استان چرا تاکنون کشاورزی خراسان جنوبی را بهبود نداده و طرح توسعه مرزی را فراهم نکردند.

وی با بیان اینکه مدیران مختلف باید از عملکرد خود در خراسان جنوبی گزارش دهند، اظهار داشت: باید همه از خود شروع کنیم و این درست نیست که دایم یاد گرفته ایم تنها مطالبه کنیم و هرچند مطالبه حق مسلم برای مردم است اما باید همیشه اول از خود آغاز و گلایه کنیم.

رحمانی‌فضلی در ادامه خطاب به استاندار جدید خراسان جنوبی گفت: آقای پرویزی، عملکرد دوساله مدیران را به من اعلام کنید، مدیرانی که کشش ندارند، هرچه سریع‌تر عوض شوند.

وی بابیان‌اینکه متأسفانه 53 درصد منابع بانکی در تهران است اظهار کرد: نمایندکان استان و نخبگان، سرمایه‌گذاران در سطح ملی و شرکت‌های هلدینگ را دعوت کنند.

وزیر کشور به این نکته اشاره کرد که: گفته‌اند چرا وزیر کشور آقای پرویزی را برای خراسان‌جنوبی انتخاب کرده است، در حالی که اگر خوب بود، او را در خراسان‌شمالی نگه می‌داشتید، گفت: من اهل ایثار هستم و این مدیر خوب را به استان خراسان‌جنوبی آوردم و دستور دادم آقای پرویزی به همراه خانواده بیاید و حق خروج از استان را جز برای پیگیری مسائل استان ندارد و معاونانشان را برای پیگیری امور به تهران بفرستند.

وزیر کشور خطاب به نمایندگان خراسان جنوبی در مجلس گفت: نمایندگان در هنگام ردیف بودجه در مجلس تمام تلاش خود را انجام دهند، باید جذب سرمایه داخلی وخارجی را در خراسان جنوبی داشته و شرایط اقتصادی را فراهم کنید.

وی با بیان اینکه در طرح توسعه، برنامه‌ریزی‌های زیادی داریم که باید مطابق با استان‌ها انجام دهیم، اظهار داشت: یکی از برنامه‌های ما در کشور افغانستان، کشت جایگزین بود که پیشنهاد دادیم در یکی از استان‌های این کشور مانند استان فراه یا هیلمند کشت جایگزین انجام دهیم و این موضوع را به سازمان های بین المللی هم مطرح کردیم.

وزیر کشور با بیان اینکه استاندار خراسان جنوبی شخصا باید ماهی یک بار برای پیگیری مشکلات استان خود به مرکز کشور آمده و موضوعات را پیگیری کند،‌گفت: زیرا من مسئول 31 استان در کشور بوده و برخی از استان‌ها هر روزه پیگیر مباحث استان خود هستند و ما باید مردم را در صحنه راضی نگه داشته و ایده تولید کنیم.

رحمانی فضلی با بیان اینکه می‌شود کارهای بزرگ هم انجام داد اما از خرد تا کلان اقتصاد مقاومتی برایمان تکلیف شده و در زمینه اقتصاد مقاومتی سه استان کشور را در نظر گرفته ایم تا به عنوان الگو، مشکلات آنها بررسی و راه حل به دیگر استانها معرفی شود، افزود: در روزهای گذشته با بانک مرکزی 166 مورد سرمایه گذاری را پیگیری و با مدیران عامل بانک‌ها در مرکز جلساتی برگزار کردیم.

رحمانی فضلی با بیان اینکه طرح توسعه خراسان جنوبی باید هرچه زودتر آماده شود، افزود: دستگاه‌ها با دانشگاه بیرجند همکاری کنند تا این طرح آماده اجرا شود و با سرمایه‌گذاران در سطوح مختلف جلسات برگزار کنید و در جلسات برنامه و طرح داشته باشید.

وی با بیان اینکه درد مشترک همه، مشکلات مردم است، افزود: باید مشکلات را در چارچوب قانون برطرف سازیم تا کشور وارد حاشیه نشود و در زمان ریاست جمهوری دولت تدبیر و امید بیشترین حمایت از خانه احزاب انجام شده به گونه ای که خانه احزاب در سال‌های گذشته تعطیل بوده است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته دو انتخابات بسیار مهم را پشت سر گذاشتیم، اظهار داشت: شرایط رقابتی و مشکلاتی وجود داشت اما حضور با شکوه مردم سبب شد تا انتخاباتی قانونمند و سالم همراه با امنیت کامل برگزار شود.

وزیر کشور: استان خراسان جنوبی نیازمند توجه ویژه است

بدنبال زمینه های سرمایه گذاری در خراسان جنوبی خواهیم بود

استاندار جدید خراسان جنوبي همکاری تمام مسئولان را برای رفع مشکلات استان خواستار شد و گفت: باید زمینه حضور سرمایه گذران در استان فراهم شود.

سید علی اکبر پرویزی در مراسم معارفه خود ضمن تشکر از حسن اعتماد رئیس جمهور و وزیر کشور و توفیق برای استاندار سابق اظهار امیدواری کرد بتواند در فرصت پیش‌رو برنامه‌ها را دنبال و منشا خیر و برکت برای خراسان جنوبی باشد.

وی با اشاره به اینکه فرصت محدودی برای خدمت کردن دارم افزود: امیدوارم بتوانم خادم خوبی برای خراسان جنوبی باشم و معتقد هستم این امر تنها با مساعدت همه مسئولان و مدیران دلسوز استان صورت می‌گیرد.

وزیر کشور: استان خراسان جنوبی نیازمند توجه ویژه است

پرویزی با تاکید براینکه اگر محدودیت در همکاری‌ها باشد به طور حتم انجام امور مربوط به توسعه استان هم سخت می‌شود گفت: انتظار دارم نمایندگان و دانشمندان به ویژه حجت‌الاسلام رئیسی تولیت آستان قدس همه کمک کنند تا در این مسیر با فکر مشترک بتوان گام برداشت.

استاندار جدید خراسان جنوبی با بیان اینکه اولویت‌های استان تا 20 روز آینده مشخص می‌شود و در حوزه سرمایه‌گذاری نیازمند کمک بازاریان هستیم گفت: باید موضوع اشتغال و سرمایه‌گذاری را فراهم کرده و تنها در این امر به دولت تکیه نکنیم و باید تلاش کنیم تا زمینه سرمایه‌گذاری لازم در استان هر چه سریع‌تر فراهم شود.

در پایان این مراسم از خدمات مهندس وجه اله خدمتگزار قدردانی و مهندس سید علی اکبر پرویزی به استان دار خراسان جنوبي معرفی شد.

استفبال از وزیر کشور در فرودگاه بیرجند با حضور استانداران سابق و جدید خراسان جنوبی

وزیر کشور: استان خراسان جنوبی نیازمند توجه ویژه است

وزیر کشور: استان خراسان جنوبی نیازمند توجه ویژه است

وزیر کشور: استان خراسان جنوبی نیازمند توجه ویژه است

وزیر کشور: استان خراسان جنوبی نیازمند توجه ویژه است
گزارش و عکس از: مهدی کاظمی فرد (خبرنگار ویژه تابناک در خراسان جنوبی)
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار