امام جمعه بیرجند خطاب به وزیر کشور: نکند کار از کار بگذرد و نتوانید پاسخگوی این مردم باشید
هشدار دکتر امیرحسنخانی: اگر عقبه مردمی و حامی دولت دچار ناامیدی شود قطار دولت در ایستگاه سال چهارم متوقف خواهد شد/ ضعف مدیریتی در خراسان جنوبي زیاد است/ خراسان جنوبي نیازمند توسعه همه جانبه است/ نگاه مسوولان کشور نسبت به خراسان جنوبی عوض شود/ مصوبات و وعده های سفر هیت دولت به استان محقق نشده است
کد خبر: ۲۵۴۵۲۷
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۰ 02 July 2016

گزارش و عکس از: مهدی کاظمی فرد

صبح امروز رحمانی فضلی وزیر کشور به همراه هیئت همراه وارد خراسان جنوبی شد و در جلسه شورای اداری استان در ساختمان استانداری از زحمات سه ساله وجه اله خدمتگزار استاندار سابق تشکر و سید علی اکبر پرویزی را به عنوان پنجمین استاندار خراسان جنوبي معرفي کرد.

به گزارش تابناک، در این مراسم که با حضور مدیران کل استان. فرمانداران، بخشداران و امام جمعه بیرجند و جمعی از مهمانانی از خراسان رضوی و شمالی حضور داشتند امام جمعه بیرجند خطاب به وزیر کشور با اشاره اینکه واحدهای تولیدی استان با مشکلات جدی مواجه هستند، گفت: روستاهای مرزی استان در حال خالی شدن هستند و این موضوع هزینه های زیادی را برای تامین امنیت به دولت تحمیل خواهد کرد.

حجت الاسلام رضایی با بیان اینکه در خراسان جنوبی خشکسالی وجود دارد گفت: اگر بی توجهی کنیم در آینده نزدیک، یکی از پارامترهای توسعه که امنیت است را از دست خواهیم داد.

خدمتگزار رفت،  پرویزی آمد: وزیر کشور در مراسم معارفه پنجمین استاندار خراسان جنوبي شرکت کرد

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر این امنیت را مدیون ایمان، صبر و ایستادگی مردم استان هستیم، تصریح کرد: بر اساس اطلاعات داده شده در برخی از پارامترهای توسعه خراسان جنوبی از مرحله ۲۷ و ۲۶ و به رتبه های آخر جدول سقوط کرده است.

به گفته حجت الاسلام رضایی، خراسان جنوبی شرایط خشکسالی چندین ساله را دارد که توجه ویژه دولت تدبیر و امید را می طلبد.

وی با اشاره به اینکه مردم خراسان جنوبی خوب و متدین هستند و باید متناسب با ارزش والای این مردم خدمت کنیم، خطاب به رحمانی فضلی گفت: نکند کار از کار بگذرد و نتوانید پاسخگوی این مردم باشید.

امام جمعه بیرجند از تلاش های استاندار قبلی «وجه اله خدمتگزار» قدردانی کرد و اظهار امیدواری کرد وی نیز در سمت جدید خود، بازهم به خراسان جنوبی توجه ویژه داشته باشد.

حجت الاسلام رضایی همچنین ضمن خیر مقدم به استاندار جدید اعلام کرد: سیدعلی اکبر پرویزی بر اساس آنچه اعلام شده، فردی مصمم است.

امام جمعه بیرجند خطاب به وزیر کشور گفت: شما دو رفیق خود را به استان خراسان جنوبی آورده اید؛ یکی خدمتگزار که همکلاسی و دیگری پرویزی که دوست شما بوده است؛ از آنجایی که رفاقت هزینه دارد شما باید شخصا عنایت ویژه ای به استان داشته باشید چرا که این تغییرات در اواخر دوره رئیس جمهوری،‌ انتظارات زیادی را ایجاد می کند.

وی با تاکید بر اینکه مسائل زیربنایی و واحدهای تولیدی استان با مشکلات جدی مواجه هستند، خاطرنشان کرد: روستاهای خراسان جنوبی خالی می شوند و این حیف است چرا که روستاییان مرزها را حفظ می کنند و اگر این مرزها خالی شود، دولت مجبور است برای تامین امنیت، سرباز بگذارد و این مهم هزینه های زیادی را به دولت تحمیل می کند.

خدمتگزار رفت،  پرویزی آمد: وزیر کشور در مراسم معارفه پنجمین استاندار خراسان جنوبي شرکت کرد

ضعف های مدیریتی در خراسان جنوبی زیاد است

در ادامه مراسم رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ضعف مدیریت در استان بسيار زیاد است، گفت: ناکارآمدی برخی از مدیران بر مشکلات استان افزوده است.

دکتر محمدرضا امیرحسنخانی با بیان اینکه دولت باید فرصت باقی مانده را غنیمت بداند و دامنه خدمات خود را گسترش دهد، افزود: در حال حاضر بیم این وجود دارد که هماهنگی های لازم با نخبگان و شایستگان جهت خدمت به مردم وجود نداشته باشد.

به گفته وی اگر عقبه مردمی و حامی دولت دچار ناامیدی شود قطار دولت در ایستگاه سال چهارم متوقف خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه با گذر از حواشی باید در جهت رفع مشکلات مردم تلاش کرد، گفت: امیدواریم با حضور استاندار جدید استان از بسیاری مواردی که عقب مانده است بهره مند شود.

وی با بیان اینکه وضعیت فعلی استان با دیگر استان های حاشیه متفاوت است، عنوان کرد: استان خراسان جنوبی استانی مرزی و کویری است که سهم اندکی از نزولات آسمانی دارد و متاسفانه ناکارآمدی برخی از مدیران بر مشکلات افزوده است.

امیرحسنخانی با اشاره به اینکه ضعف مدیریت در استان بسيار زیاد است، عنوان کرد : معضل اشتغال در صدر مشکلات مردم استان است و بیکاری مردم را به شدت تحت فشار قرار داده است.

صنعت و تولید در استان فراموش شده است

وی با بیان اینکه امروز عمر و جوانی نیروهای تحصیل کرده در استان پشت دروازه تبعیض در حال تلف شدن است، افزود: صنعت و واحدهای تولیدی استان که می توانست چرخ زندگی مردم را فعال نگه دارد به فراموشی سپرده شده است.

رئیس مجمع نمایندگان استان با اشاره به اینکه بسیاری از راه های استان خطرپذیر است، گفت: سال ها علی رغم وعده های داده شده برای ایجاد مسیرهای حمل و نقل از جمله راه آهن وعده داده شده اما مردم هنوز نتیجه عملی از این وعده ها مشاهده نکرده اند.

دکتر امیرحسنخانی با بیان اینکه مردم محروم استان به هر وسیله ای ازکویر گریخته اند و فرار از مخمصه درد و رنج در استان بالا رفته است، بیان کرد: سفره های زیرزمینی استان در وضعیت بحرانی قرار دارد.

وی با بیان اینکه بحرانی ترین دشت کشور در استان خراسان جنوبی وجود دارد، اظهار کرد: علی رغم تنگدستی و رکود، مردم در تمامی عرصه ها سازمان های بیمه، دارایی و بانک ها با فشار بی امان مردم را بیشتر تحت فشار قرار می دهند.

وی با اشاره به انتقال آب به استان، افزود: امیدواریم انتقال آب به استان کویری خراسان جنوبی در اولویت برنامه های مسئولان کشور قرار گیرد.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی افزود : وعده های سفر هیئت دولت عملی نشده است که امیدواریم استاندار جدید در اسرع وقت مصوبات را پی گیری کنند.

خدمتگزار رفت،  پرویزی آمد: وزیر کشور در مراسم معارفه پنجمین استاندار خراسان جنوبي شرکت کرد

مشکل بحران آب کمتر از مشکل دریاچه اورمیه نیست

رئیس دانشگاه بیرجند نیز به نمایندگی از مدیران استان سخن گفت و با اشاره به مشکلات بی آبی و خشکسالی و دیگر بحران ها در استان اظهار کرد: بحران آب در خراسان جنوبی کمتر از بحران دریاچه ارومیه نیست و شاید این ناتوانی ما مسئولان بوده که نتوانسته ایم این بحران را نشان دهیم.

دکترخلیلی با اشاره به رتبه های برتر استان در امنیت، عنوان داشت: هرچند این امنیت نتیجه تلاش نیروهای نظامی است اما فرهنگ در این امر جایگاه اصلی را داشته است.

دانشگاه بیرجند به عنوان دانشگاه مادر در سطح دو دانشگاه های کشور شناخته شد

وی همچنین به بهره وری آموزش عالی در استان طی ۱۱سال گذشته اشاره کرد و گفت: طبق آخرین رتبه بندی ها دانشگاه بیرجند به عنوان دانشگاه مادر در سطح دو دانشگاه های کشور شناخته شده است

رئیس دانشگاه بیرجند با تاکید براینکه این استان نیازمند خدمت به عوام به دور از عوام زدگی و عوام فریبی است، بیان داشت: مردم استان نیازمند خدمت بدور هر گونه افراط و تفریط هستند.

دکتر خلیلی با اشاره به اینکه زمانی خشکسالی پیرمردها را به کنج آفتاب کشانده بود و امروز آن ها را به صف تانکرهای آبرسانی کشیده است، عنوان داشت: بحران آب در خراسان جنوبی کمتر از بحران دریاچه ارومیه نیست و شاید این ناتوانی ما مسئولان بوده که نتوانسته ایم این بحران را نشان دهیم البته دور افتادگی از مرکز خود در این کاستی نقش داشته است.

وی با اشاره به اینکه جوانان روستا به امید اشتغال به شهرها می آیند اما بدون اشتغال خجل زده می خواهند به روستا برگردند اما در روستا نیز چیزی باقی نمانده است، افزود: از وزیر کشور انتظار داریم که استاندار جدید را در این راه همراهی کند.

خراسان جنوبی پرتال تعامل با افغانستان شود

وی ادامه داد: آیا این استان نمی توانست به عنوان سه استان پایلوت در اجرای اقتصاد مقاومتی باشد؟ و آیا نمی توانستیم تهدید مرز را به عنوان فرصت برای استان تبدیل کرده و بازار تشنه آن ها را تامین کنیم؟

وی با تاکید بر اینکه این استان می تواند پرتال تعامل با افغانستان شناسانده و فعال شود، بیان کرد:در افغانستان ظرفیت های زیادی وجود دارد و در استان نیز پتاسیل های زیادی داریم که می تواند پرتال تعامل با افغانستان باشد.

دکتر خلیلی افزود: یکی از این ظرفیت ها ۳۳۰عضو هئیت علمی در دانشگاه بیرجند و یک هزار عضو هئیت علمی تشنه خدمت است.

وی تاکید کرد: مجموعه آموزش عالی آماده هر گونه همکاری با مدیریت استان بوده و آماده انعقاد تفاهم نامه در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی با افغانستان هستیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار