همه آمده بودند: راهپیمایی با شکوه روز قدس در 40 نقطه شهری و روستایی خراسان جنوبی برگزار شد
نماینده ولی‌فقیه در سپاه انصارالرضا ع: داعش برای مقابله با نظام جمهوری اسلامی توسط استکبار شکل گرفت / استاد حوزه علمیه اهل سنت بیرجند: کشتارها و جنایت‌هایی که به نام اسلام انجام می‌شود نام و وجهه مسلمانان را در دنیا خراب می‌کند و باعث می‌شود تا توجه و حساسیت جهانیان از اسراییل غاصب منحرف شود
کد خبر: ۲۵۴۱۴۸
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۵ - ۰۱:۲۴ 02 July 2016

گزارش و عکس از: مهدی کاظمی فرد

امروز در راهپیمایی بزرگ روز جهانی قدس، ایرانیان هم صدا با دیگر مسلمانان و آزادی خواهان جهان در صفوف به هم فشرده فریاد رهایی قدس شریف از چنگال اشغالگران سر دادند و وحدت و انسجام خویش را در حمایت از فلسطینیان ستمدیده و محکومیت صهیونیست های غاصب به نمایش گذاشتند.

به گزارش تابناک، مردم خراسان جنوبی نیز بار دیگر همچون گذشته در خیابان‌ها حضور یافته تا با فریادها و شعارهای کوبنده در روز جهانی قدس، خشم خود را نسبت به اشغالگری رژیم صهیونیستی اعلام کنند.

روز جهانی قدس بار دیگر فرارسید. حکایت امروز مردم در خیابان‌ها، حکایت مظلومیت شصت‌وهشت‌ساله ملتی است که قربانی بد اندیشی و کج فهمی افرادی شده‌ که بویی از انسانیت نبرده‌اند . راهپیمایی روز جهانی قدس ساعت 10:30 امروز در مرکز خراسان جنوبی آغاز شد و مردم استکبارستیز در لبیک به ندای امام خمینی(ره) و رهبر فرزانه انقلاب برای محکوم کردن جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در غزه در راهپیمایی روز قدس حضور پیدا کردند.

در ساعات ابتدایی این مراسم حضور مسؤولان استانی و شهرستانی اعم از امام جمعه بیرجند، استاندار خراسان جنوبی نماینده مردم شهرستانهای خوسف،بیرجند و درمیان در مجلس شورای اسلامی،‌ فرماندار بیرجند،مدیران کل ادارات وکارمندان دستگاههای اجرایی به چشم می‌خورد.

اقشار مختلف استان اعم از جانبازان، آزادگان،بسیجیان، نظامیان، دانشجویان، دانشآموزان، طلاب و به ویژه خانوادههای معظم شهدا و اصحاب رسانه حضوری گسترده و باشکوه در این راهپیمایی داشته و برگ زرین دیگری در تاریخ انقلاب اسلامی را رقم زدند.

راهپیمایی با شکوه روز قدس در 40 نقطه شهری و روستایی خراسان جنوبی برگزار و پیر و جوان،‌ کوچک و بزرگ و مرد و زن،‌ همه و همه شعار مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا را سر ‌دادند.

امروز هم مردم خراسان جنوبی در خیابان‌ها حاضرشده تا با حضور خود باعث کوری چشم دشمنان شوند. امروز ندای هر مسلمان «مرگ بر اسرائیل» بوده و این فریاد نیز دشمن را به رعب می‌اندازد.

حضور در راهپیمایی قدس وظیفه هر مسلمان است

خانم زمین پرور که با دو فرزند خردسال خود در راهپیمایی حضور پیدا کرده این حضور را وظیفه هر مسلمان ایرانی دانست و افزود: برای اعلام برائت و انزجار از دشمن در این راهپیمایی شرکت می‌کنم.

وی با بیان اینکه روز قدس، وحدت و همدلی مسلمانان را به رخ جهانیان می‌کشد، اظهار کرد: باید با حضور حداکثری در این راهپیمایی، خشم خود را به آمریکا و اسرائیل و حمایت خود را از فلسطین اعلام کنیم.

وی با بیان اینکه آمریکا از حضور مردم در این صحنه‌ها به‌شدت می‌هراسد و در برابر عظمت ایرانیان و وحدت آن‌ها نیز احساس حقارت می کند افزود: برجسته‌سازی وحدت مسلمانان و اعلام حمایت از فلسطین از جمله ویژگی های این روز بزرگ است.

به گفته وی مردم باید بدانند که با حضور در راهپیمایی بزرگ‌ترین و اصلی‌ترین قدم را برای رهایی مسلمانان بر می‌دارند.

مردم ایران اسلامی از هر کمکی به مردم فلسطین دریغ نخواهند کرد

صفدری یکی دیگر از شهروندان بیرجندی به خبرنگار ما گفت: فلسطین باید بداند که ملت غیور ایران همواره حامی آن‌ها خواهد بود، و راهپیمایی مردم در این روز بزرگ، نشان‌دهنده این نیت پاک آن‌ها است.

وی اظهار کرد: در شرایط کنونی که اسرائیل جنایتکار، هم‌وطنان فلسطینی را از حداقل های زندگی محروم کرده است، نیازمند حمایت ما هستند.

وی با تاکید برابنکه مردم مسلمان و بصیر ایران اسلامی همواره حامی فلسطین بوده و برای مبازره با آمریکا، رژیم آل سعود و اسرائیل از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد افزود: امید است دست این دشمنان از تجاوز به خانه، مال و ناموس فلسطین کوتاه شده و به سزای اعمال جنایت‌کارانه خود برسند.

روز قدس فرصتی برای حمایت از مردم فلسطین است

حجت‌الاسلام‌ دلدار استاد حوزه علمیه رضویه بیرجند با بیان اینکه روز قدس پاره تن اسلام است، افزود: باید با حضور در راهپیمایی این روز، حمایت خود را از مسلمانان مظلوم فلسطین اعلام کنیم.

این استاد حوزوی افزود : باید در روز قدس، فریاد خود را بر سر استکبار جهانی، آمریکا و اسرائیل بزنیم.

وی با اشاره به جنایت های کنونی رژیم آل سعود، بیان کرد: متأسفانه برخی از کشورهای مسلمان مانند عربستان و ترکیه اخیراً باعث تفرقه بین مسلمین شده و با اسرائیل رابطه برقرار کرده‌اند.

وی با بیان اینکه این موقعیت، مسئولیت جامعه اسلامی را چند برابر کرده است، اظهار کرد: امید است فریادهای کوبنده «مرگ بر اسرائیل» در روز قدس باعث نابودی رژیم صهیونیسم غاصب شود.

وی روز قدس را روز اسلام دانست و افزود: مایه افتخار است که مردم همیشه در صحنه خراسان جنوبی همانند گذشته با مشت های گره‌کرده در راهپیمایی این روز عظیم حاضر شدند.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه وظیفه مردم جهان و مجامع بین‌المللی، رفع مظلومیت مسلمانان قدس شریف است، اظهار کرد: اگر کسی در برابر انجام این وظیفه کوتاهی کند، پاسخی برای خدا نخواهد داشت.

وی ادامه داد: روز قدس فرصتی برای حمایت از این مردم شریف بوده و مردم با حضور حداکثری ، به فریاد آن‌ها پاسخ میدهند.

قدس، فریاد مظلومیت فلسطین است

خادم جوان دانشجو بیرجندی گفت: ما تا آخرین قطره ین خون خود در راه ولایت خواهیم ایستاد و گوش به سخنان رهبر عزیزمان داریم.

این دانشجوی پرشور حاضر در مراسم راهپیمایی روز قدس در حالی که به صورت کوبنده شعار مرگ بر آمریکا و اسرائیل را سر میداد در گفتگو با خبرنگا,ر تابناک اظهار کرد: با تمام وجودم شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل را تکرار می کنم و این شعارها هیچ گاه فراموش نخواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که حضور جوانان در این راهپیمایی نشانه چیست گفت: این شکوه جمعیت که حضور جوانان بیشتر به چشم می خورد نشان دهنده آن است که بر سر عهدی که با ولایت فقیه بسته اند لحظه ای از اهداف خود کوتاه نخواهند آمد.

این جوان پرشور بیرجندی عنوان کرد: روز قدس را هر سال پرشور تر از سال های قبل برگزار می کنیم زیرا به پایان عمر رژیم غاصب اسرائیل نزدیک می شویم.

خادم تصریح کرد: آمریکا و دیگر کشورهایی که خود را ابر قدرت جهان می دادند بدانند هیچ غلطی تاکنون نتوانسته و از این به بعد نیز نخواهند توانست بکنند و روزی خواهد رسید که به زانو درآیند.

به گفته وی استکبار جهانی هدفش از بین بردن وحدت کشورهای اسلامی است که متاسفانه برخی کشورها در دام آن ها افتاده اند اما امیدواریم بر سر عقل آیند و بدانند همکاری با آمریکا و اسرائیل هیچ نتیجه ای جز خسران برای آن ها در پی نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه ما تا آخرین قطره ی خون خود در راه ولایت خواهیم ایستاد و گوش به سخنان رهبر عزیزمان داریم گفت: شرکت پیروان شیعه و سنی در این مراسم و لبیک به دعوت امام راحل، تکلیف شرعی و انسانی آحاد جامعه است.

روز قدس نمایش امت اسلامی برای حمایت از مردم فلسطین است

فاروقی یکی از علمای اهل سنت بیرجند با اشاره به روز جهانی قدس، بر لزوم حضور گسترده مردم در راهپیمایی و تظاهرات این روز تأکید کرد و گفت: حضور پرشور و شعور و توأم با وحدت و انسجام مردم در مراسم این روز پیام‌های زیادی برای دوستان و دشمنان دارد

وی با بیان اینکه روز قدس نمایش اتحاد و انسجام امت اسلام برای حمایت از مظلومان فلسطینی در برابر ظالمان صهیونیستی است، اظهار کرد: باید برادران و خواهران شیعه و سنی دوشادوش یکدیگر، با وحدت و هماهنگی به فرمان امام خمینی (ره) برای حضور در خیابان‌ها در روز قدس به عنوان یک دستور شرعی لبیک میگویند.

استاد حوزه علمیه اهل سنت بیرجند افزود: مردم با این حضور منسجم خود در مراسم روز قدس به دشمنان نشان می‌دهند که همچنان پشتیبان انقلاب، نظام اسلامی و مظلومان عالم بوده و اجازه نمی‌دهند دشمنان با کارشکنی و توطئه‌چینی وحدت موجود در بین آن‌ها را تضعیف کنند.

فاروقی با بیان اینکه قدس شریف نخستین قبله مسلمانان بوده و اکنون همه وظیفه دارند برای رهایی آن از چنگال رژیم صهیونیستی تلاش کنند، خاطرنشان کرد: حضور پرشور در راهپیمایی و تظاهرات روز قدس کمترین کاری است که هر مسلمان می‌تواند برای حمایت از مظلومان فلسطینی انجام دهد.

وی با یادآوری اینکه امام خمینی(ره) همواره بر ایستادگی و اعتراض مسلمانان در برابر ظلم و جنایت دشمنان اسلام تأکید می‌کرد، افزود: بر این اساس باید در روز قدس همه مسلمانان دنیا با فریادهای خود نشان دهند که با تمام توان برای آزادی قدس تلاش می‌کنند.

وی در ادامه با اشاره به نقش جریان‌های تکفیری در منحرف کردن اذهان عمومی جهانیان و امت اسلام از موضوع فلسطین و جنایات رژیم غاصب صهیونیستی، تصریح کرد: کشتارها و جنایت‌هایی که از سوی فرقه‌ها و گروه‌های تروریستی مختلف به نام اسلام انجام می‌شود علاوه بر اینکه نام و وجهه مسلمانان را در دنیا خراب می‌کند باعث می‌شود تا توجه و حساسیت جهانیان به ویژه امت‌های مسلمان از مشکل اصلی خاورمیانه که اسراییل غاصب است، منحرف شود.

وی ادامه داد: این موضوع سبب شده تا اکنون درحالی‌که مردم مظلوم، بی‌گناه و روزه‌دار فلسطینی هر روز زیر بمباران و موشک‌های رژیم صهیونیستی به شهادت می‌رسند، صدای تظلم‌خواهی و فریاد آن‌ها به گوش جهانیان نرسد.

فاروقی خاطرنشان کرد: شرکت گسترده اقشار مختلف مردم در مراسم راهپیمایی و تظاهرات روز جهانی قدس درواقع فرصت مناسبی برای رساندن صدای مظلومیت فلسطین به گوش جهانیان است

امروز خط مقدم جهان اسلام، سرزمین فلسطین، سوریه، لبنان، عراق و کشورهایی است

مسوول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصارالرضا علیه‌السلام گفت: مبارزه با داعشی که برای مقابله با نظام جمهوری اسلامی توسط استکبار شکل گرفت و در همان سرزمین مقدمات شکل‌گیری آن فراهم شد و شهدای ما و حمایت‌های نظام ما باعث شد در آن‌جا زمین‌گیر شوند، از وظایف هر مسلمان مومن به قیام است.

حجت‌الاسلام غلامحسین نوفرستی مسوول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصارالرضا علیه‌السلام خراسان‌جنوبی در حاشیه راهپیمایی روز جهانی قدس در بیرجند گفت: امروز با مشت‌های گره کرده و محکم فریاد می‌زنیم مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل.

وی افزود: امروز خط مقدم جهان اسلام، سرزمین فلسطین، سوریه، لبنان، عراق و کشورهایی است که درگیر داعش هستند چراکه استکبار جهانی برای اینکه بتواند نگاه مردم را از سمت فلسطین و مبارزه با رژیم صهیونیستی منحرف کند، جریان داعش را راه انداخت.

نوفرستی تأکید کرد: قطعا آینده نکبت‌بار و نابودی داعش و تکفیری‌ها را در آیینه زمان می‌بینیم.

سکوت در برابر جنایات اسرائیل خلاف انسانیت و امنیت ملی است

حجت‌الاسلام سید محمدباقر عبادی نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی در سخنرانی پایان راهپیمایی روز جهانی قدس در بیرجند، با تشکر از حضور پرشور مردم در راهپیمایی و تشکر از آقای خدمتگزار استاندار خراسان‌جنوبی جهت پیگیری برخی مسائل گفت: راهپیمایی، از مراحل امر به معروف و نهی منکر است.

حجت‌الاسلام سید محمدباقر عبادی نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی در سخنرانی پایان راهپیمایی روز جهانی قدس در بیرجند، با تشکر از حضور پرشور مردم در راهپیمایی و تشکر از آقای خدمتگزار استاندار خراسان‌جنوبی جهت پیگیری برخی مسائل گفت: راهپیمایی، از مراحل امر به معروف و نهی منکر است.

وی بابیان‌اینکه رژیم صهیونیستی جنایات بزرگی انجام می‌دهد، زنان و فرزندان فلسطینی را سر می‌برد افزود: سکوت در برابر این جنایت و انزجار نداشتن از آن، مصداق ترک امر به معروف و نهی از منکر است.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حدیث پیامبر اسلام (ص) که فرمودند "اگر مسلمانی امر به معروف و نهی از منکر را ترک کند، اشرار بر آن‌ها مسلط می‌شوند و در آن صورت اگر خوبان عالم دعا کنند، مستجاب نمی‌شود" اظهار کرد: این حدیث، حدیث ناب و برخاسته از جامعه‌شناسی و تاریخ‌شناسی است.

عبادی بابیان‌اینکه امت اسلام با سکوت خود یک واجب الهی را ترک کردند تصریح کرد: منکر و جنایتکار بزرگی در منطقه وجود دارد و دشمنان اسلام، نقشه‌ها برای اسلام و خاورمیانه کشیدند.

وی بابیان‌اینکه سکوت در برابر جنایاتی که در منطقه اتفاق می‌افتد، مغایر با اسلام است خاطرنشان کرد: برخی افراد که ادعای سیاستمداری دارند می‌گویند ما را به فلسطین چه کار است و در فتنه 88 شعار "نه غره نه لبنان" سر می‌دادند که این شعار ساخته کسانی است که برای سلطه‌گران کف و سوت زدند.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: خلاف انسانیت و امنیت ملی ما است که در برابر جنایات اسرائیل سکوت کنیم اما متأسفانه در دنیای اسلام کشورهایی مانند ترکیه و مصر با اسرائیل رابطه دارند.

عبادی افزود: اگر ملت بیدار ایران و امام و رهبری نبودند، معلوم نبود چه بلایی سر منطقه در می‌آوردند اما بلایی که سر عراق و سوریه درآوردند ممکن بود سر ایران هم دربیاورند و کسی که جلوی این غده سرطانی را گرفته، ملت ایران است.

وی اظهار کرد: برخی که ادعای روشنفکری می‌کنند سخنانی را مغایر با اهداف اسلام می‌زنند و اگر حضور مردم در صحنه نبود امروز داعش خیلی زودتر از این‌ها بلایی که سر سوریه دراورد، سر ایران درمی‌اورد.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری می‌فرمایند هر جا به قرآن عمل کردیم مؤفق بودیم و هر جا خلاف قرآن بودیم، آسیب دیدیم.

عبادی بابیان‌اینکه نباید به ظالمان تکیه کرد یادآور شد: حاکمان برخی کشورها به دلیل جایگاه خودشان و اینکه نمی‌خواهند امنیت‌شان دچار تزلزل شود، پازل اسرائیل را تکمیل می‌کنند.

وی تصریح کرد: بهترین سرمایه برای هر دولت‌مردی تکیه به مردم است و آن‌هایی که به ملت‌هایشان وفایی قائل نیستند، به صهونیست‌ها تکیه می‌کنند و مانند خدم و حشم آمریکا و اسرائیل می‌شوند.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اگر اسرائیل محور شرارت نیست، پس، داعش را چه کسانی درست کردند و در کجا مداوا می‌شوند؟!

عبادی بابیان‌اینکه داعش را تفکر صهیونیستی بوجود آورد افزود: اسرائیل برای ایجاد تزلزل، تفرقه و تضعیف وحدت در کشورهای اسلامی وحدت اسلامی، داعش را بوجود آورد تا تفکر نیل تا فرات و کشورگشایی خود را تکمیل کند.وی گفت: برنامه اسرائیل برای فلسطین نیست بلکه برای کل خاورمیانه است.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکا از آن‌سر دنیا برای خاورمیانه نقشه دارد و کنگره آمریکا تصویب کرده بود اسرائیل باید در خاورمیانه قدرت‌مند باشد.

عبادی اظهار کرد: کشورهایی که دنبال خوردن و چریدن هستند و اهل مبارزه نیستند، راحت در برابر استکبار گردن کج می‌کنند و اگر گردن کج کنیم، گردن می‌زنند.

در پایان راهپیمایی قطعنامه روز جهانی قدس قرائت شد,و تمامی شرکت کنندگان در مراسم سیاسی و معنوی نماز جمعه شرکت کردند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار