معاون میراث فرهنگی خراسان جنوبی:
معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی از برگزاری ۱۵۳ دوره آموزش‌های کوتاه مدت صنایع دستی در استان خبر داد و گفت: آموزش‌های کوتاه مدت صنایع دستی در خراسان جنوبی گسترش می‌یابد.
کد خبر: ۲۵۲۴۵۱
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۴ 28 June 2016
حسین عباس زاده اظهار داشت: از ابتدای سال گذشته تاکنون در استان 153 دوره آموزشهای کوتاه مدت صنایع دستی در رشته های مختلف و متنوع صنایع دستی برگزار شده است.

وی تحقق برنامه‌ها و اهداف اقتصاد مقاومتی  برگزاری دوره های آموزشی را از مهمترین زمینه‌های توسعه و رشد صنایع دستی استان برشمرد و گفت: انتظار می رود این دوره ها، علاوه بر توسعه و ترویج این رشته، زمینه های اشتغال پایدار را شامل شده و رونق کسب و کار هنرمندان و صنعتگران را به همراه داشته باشد .

وی افزود:در مدت یادشده 153 دوره آموزشهای کوتاه مدت صنایع دستی در رشته های مختلف و متنوع صنایع دستی شامل حوله بافی ، جاجیم بافی ، رودوزی‌های سنتی، گلیم بافی، معرق، قلم زنی و ..... برگزار شد.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی با بیان اینکه 1355 گواهینامه پایان دوره برای شرکت کنندگان در سامانه ویستا ثبت و صادر شده است اظهار داشت: از مجموع این دوره ها 23 دوره از ابتدای امسال در سطح استان برگزار شده است.

عباس زاده گفت: عمده آموزش‌ها را رشته‌های بومی استان، نساجی سنتی و بافته‌های داری به خود اختصاص داده که عمدتا در مراکز شهری و روستایی استان برگزار شده و انتظار می‌شود که این آموزش‌ها، اشتغال بیش از 70 درصد را بطور میانگین در استان شامل شود.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار