معاون فرهنگی اداره کل اوقاف استان از افتتاح مدرسه شبانه روزی حفظ قرآن کریم در بیرجند خبر داد/ گزارش و عکس: مهدی کاظمی فرد
حجت الاسلام عبادی: در شب 21رمضان، اعمال و مقدرات رقم می خورد / در شب های قدر قبولی دعا قطعی است/ حجت الاسلام گرایلی: مراسم شب های قدر در 39 بقعه متبرکه استان برگزار می شود/ حجت‌الاسلام ایمانی: امیرالمؤمنین (ع) به دست کسانی به شهادت رسیدندکه ادعای مسلمانی داشتند
کد خبر: ۲۵۲۲۰۴
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۷ 27 June 2016

مردم خداجوی استان خراسان جنوبی  در دومین شب قدر، شب شهادت امیرالمومنین علی (ع) با شب زنده داری و مناجات به درگاه الهی، دیشب را به سحر رساندند.

به گزارش  تابناک ، سحرگاه دوشنبه در حالی دمید که مومنان استان خراسان  جنوبی شب گذشته را به ذکر ادعیه پرداختند و به امید رحمت خالق یکتا، قرآن بر سر گرفتند.

مساجد, حسینیه ها, سالن های ورزشی  و صحن امامزادگان  استان  میزبان خیل عظیم روزه دارانی بود که برای شنیدن فضایل شب قدر و مظلومیت حضرت علی (ع) گوش دل باز کرده بودند.

مراسم  بقعه متبرکه شهدای باقریه بیرجند که از اذان مغرب,و عشا و افطاری شروع شده بود تا سحر بیست یکم ماه رمضان ادامه داشت.

قاری استاد علی محمود شمیس از کشور مصر که به دعوت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان به خراسان جنوبی سفر کرده بود به قرائت قرآن پرداخت .

مداحان اهل بیت (ع) نیز در شب شهادت امیرمومنان درباره غم جانکاه این مصیبت، مرثیه سرایی کردند.

مردم خداجو، عاشق ولایت و امامت این استان با حضور گسترده در این آیین ها با تلاوت آیاتی از قرآن کریم و سردادن ندای 'الهی العفو' تا وقت سحر به راز و نیاز با معبود بی همتا پرداختند و برای ظهور آقا امام زمان (عج)، توفیق مسلمانان در سراسر جهان و موفقیت فرزندان امین، غیور، شجاع و متدین عرصه دیپلماسی کشورمان دعا کردند.

حضور پرشور نوجوانان و جوانان در آیین های لیالی قدر و تضرع به درگاه معبود بی همتا، معنویت خاصی به این مراسم و مجالس بخشید.

به گزارش خبرنگار تابناک ، مراسم شب قدر در مساجد،حسینیه ها و امامزاده های شهرستان ها,شهر ها و روستا های استان نیزبا شکوه و حضور پر رنگ مومنین  برگزار شد.

حجت الاسلام مومنی معاون فرهنگی  اداره کل اوقاف استان در گفتگو با خبرنگار ما از افتتاح مدرسه شبانه روزی حفظ قرآن کریم در بیرجند خبر داد و گفت: این مدرسه در تابستان و در تمام سال آماده پذیرش از دانش آموزان می باشد.

به گفته وی دانش آموزانی که علاقمند به حفظ و درک مفاهیم قرآن هستند برای ثبت نام به آدرس اینترنتی /bait al azan) بیت الاحزان) مراجعه  نمایند.

حجت الاسلام گرایلی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان نیز از برگزاری مراسم شب های قدر در 39 بقعه متبرکه استان خبر داد  و افزود: در 11 بقعه متبرکه مراسم افطاری ساده برگزار  می شود.

حجت الاسلام سید محمد باقر  عبادی نماينده مردم  بیرجند، درمیان و خوسف ، در جمع عزاداران مزار شهداي باقریه بیرجند  با بیان اینکه شب 21رمضان با فضیلت ترین شب سال است،اظهار کرد: در این شب مهم، اعمال و مقدرات رقم می خورد، در رحمت الهی به سوی بندگان باز و از شبهای نزول وحی است.

برگزاری شکوهمند  مراسم سوگواری شهادت مولی علی (ع) و شب قدر در خراسان جنوبی

حجت الاسلام عبادی افزود: سطح شناخت ما کم است، خیلی سریع می خواهیم دعاها قبول شود گاهی ممکن است قبولی دعا سالها طول بکشد، در هر حال در شب های قدر قبولی دعا قطعی است.

وی دعا را چشمه جوشان رحمت الهی خواند و یادآور شد: در روایت آمده که فضیلت دعا از قرآن بیشتر است و در شب قدر  اعمال مستحبی مانند غسل در لحظه غرب آفتاب، اقامه دو رکعت نماز، دعا ، احیا داشتن و قرآن بر سرگذاشتن است.

وی با اشاره به جایگاه شب قدر، عنوان کرد: شب قدر شب صدور فرمان پروردگار مبنی بر ولایت حضرت امیرالمومنین امام علی(ع) است.

عبادی با اشاره به اینکه شب قدر شب ولایت حضرت امیرالمومنین امام علی(ع) است، افزود: ولایت امام علی(ع) ملاک مومن بودن بوده است.

نماینده مردم بیرجند درمیان و خوسف در مجلس,شورای اسلامی تصریح کرد: مولای متقیان علی (ع) در حکومت خود بر عدالت و استقرار آن در جامعه اسلامی تأکید بسیار داشته و آن را روح جامعه اسلامی می‌دانست.

وی با بیان اینکه  همت و روش حضرت علی(ع) در برقراری عدالت و امنیت و حمایت از محرومان و مبارزه با فساد مخصوصا فسادهایی که در زمان خلفا شروع شده بود زبانزد عام و خاص بود عنوان کرد: حکومت حضرت علی(ع) برای کسانی که قصد زعامت و مملکت‌داری دارند الگویی مناسب است.

عبادی در ادامه با تشریح حوادث منطقه خاورمیانه یادآور شد: اطراف ایران در حال حاضر به غیر از حمام خون، انفجار و جنایت که توسط دشمنان اسلام انجام می شود،یافت نمی شود.

این نماینده مجلس تاکید کرد: در چنین فضایی، ایران گلستان و سرشار از آرامش، آسایش است مردم باید قدر وجود این امنیت پایدار در کشور را که بی نظیر است، بدانند.

وی تصریح کرد: وجود چنین شرایطی حتی باعث تعجب سیاستمداران اروپایی شده است و مردم ایران این آرامش و امنیت را مرهون عنایت الهی، ادامه راه امام(ره) و خون شهدا می دانند.

عبادی در بخش دیگری از سخنان خود گلايه و انتقاد به عملكرد دولت را مطرح کرد و افزود: مردم استان با مشکل موسسه  پديده و ميزان روبرو هستند  و باید دولت هرچه سریعتر این مشکل مردم را برطرف کند.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور باید به طور شخصی به موضوع پدیده و مؤسسه میزان وارد شود، ادامه داد: دولت تاکنون در خصوص مؤسسه میزان و پدیده نتوانسته نمره قبولی بگیرد.

عبادی با بیان اینکه بعضی از مدیران کشور، دارای حقوق‌های نجومی هستند، اظهار کرد: دولت همان‌طور که حقوق‌های نجومی بعضی از مدیران را پرداخت می‌کند باید سپرده مردم را هم پرداخت کنند.

برگزاری شکوهمند  مراسم سوگواری شهادت مولی علی (ع) و شب قدر در خراسان جنوبی

حجت‌الاسلام ایمانی دبیرمجمع جهانی اهل بیت ع  نیز درمسجدامام جعفرصادق ع بیرجند گفت : تمام تلخی امشب که تلخ‌ترین شب دراسلام است این است که امیرالمؤمنین (ع) به دست کسانی به شهادت رسیدندکه ادعای مسلمانی دارند. وی گفت : ولایت یعنی سرپرستی خدا و اولیای خدا برمردم؛ ولایت اینگونه نیست که شورا تشکیل دهیم و والی تعیین کنیم. پیامبر و امامان راخدا تعیین کرده است. امام زمان عج فرمودند اگرکسی ولی فقیه زمان خودش را رد کند انگار امام زمان را رد کرده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار