رئیس جهادکشاورزی خراسان جنوبی:
رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون ۱۲ تن شیر شتر در استان تولید شده است، گفت: ۲۵۲ میلیون ریال ارزش شیر تولیدشده شتر در خراسان جنوبی بوده است.
کد خبر: ۲۵۱۰۵۷
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۴ 25 June 2016
 هاشم ولی‌پور مطلق در جمع خبرنگاران اظهار داشت: خراسان جنوبی سومین استان کویری کشور است که به لحاظ داشتن شرایط آب و هوایی خاص پرورش شتر در آن رونق زیاد داشته و منبع درآمد است.

وی با بیان اینکه شتر علاوه بر اینکه وسیله اصلی رفت وآمد ساکنین صحرا است می‌تواند غذای آدمی و وسایل مورد نیاز دیگر را به انسان عرضه کند افزود: تولید شیر به وسیله شتر به مراتب بهتر از تولید شیر توسط گاوهای مناطق خشک و کویری است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال تاکنون 12 تن شیر شتر در استان به ارزش 252 میلیون ریال تولید شده است.

ولی‌پور مطلق با بیان اینکه شیر شتر در خراسان جنوبی برای مصارف داروئی هم استفاده می‌شود افزود: 14 واحد پرورش شتر به ظرفیت 552 نفر شتر در خراسان جنوبی فعالیت دارد.

وی با بیان اینکه شیر شتر برای درمان بیماری‌های کم خونی، نرمی استخوان در کودکان، کبد، سل، شکستگی استخوان و درمان سرماخوردگی، تب، آنفولانزا و هپاتیت مفید است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: متوسط شیر تولیدی و مدت زمان تولید شیر شتر در مراتع پر آب بین 3 تا 25 کیلوگرم و در شرایط آب و هوای خشک کویری بین 3 تا 15 کیلوگرم است.

ولی‌پور مطلق با بیان اینکه شتر علاوه بر توانایی خوبی که در تولید شیر دارد می‌تواند در شرایط مراتع خشک کویری و در هنگام استفاده از علوفه در مناطق پر آب باشد بیان کرد: روزانه 80 کیلوگرم شیر شتر تولید شده در خراسان جنوبی به استان‌های سیستان و بلوچستان و خراسان رضوی ارسال می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار