در اولین شب قدر؛
مدیرعامل انتقال خون خراسان جنوبی گفت: مردم مومن و عزادار خراسان جنوبی در اولین شب قدر، ۱۳۸ واحد خون به بیماران اهدا کردند.
کد خبر: ۲۵۱۰۵۲
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۲ 25 June 2016

محمدرضا عاملی در گفتگو با خبرنگار شبستان در بیرجند اظهار داشت: در شب نوزدهم ماه مبارک رمضان، 151 نفر از مردم استان به دو مرکز خونگیری در شهرهای بیرجند و طبس مراجعه کردند که 138 نفر موفق به اهدای خون به بیماران نیازمند شدند.

 وی با اشاره به اینکه از این تعداد ۲۷ نفر در طبس و ۱۱۱ نفر در شهر بیرجند موفق به اهداء خون شدند، افزود: از این تعداد ۲۱ نفر برای اولین بار اقدام به اهدای خون کردند.

به گفته مدیرعامل انتقال خون خراسان جنوبی، در اولین شب قدر ۱۳۰ آقا و ۸ خانم در استان خراسان جنوبی موفق به اهداء خون شدند.

 عاملی با بیان اینکه بیشترین گروه خونی اهدا شده در شب گذشته O مثبت بوده است، افزود: بیشترین گروه های خونی مورد نیاز در خراسان جنوبی گروه های خونی منفی است چرا که این گروهها علاوه بر اینکه پوشش دهنده گروه خوبی مثبت نیز هستند، بیشتر مورد نیاز است.

 وی از مردم روزه دار و مومن استان خراسان جنوبی خواست همانطور که در دیگر ایام سال برای اهداء خون اقدام می کنند در شب های ماه مبارک رمضان به ویژه شب های قدر نیز با اهدای خون خود، به سلامتی و بهبود بیماران نیازمند کمک کنند.

 وی گفت: پایگاه های خونگیری استان در شب های 21 و 23 ماه مبارک رمضان از ساعت ۲۰:۴۵ لغایت ۱ بامداد آماده دریافت خون مردم نیکوکار خراسان جنوبی است.

وی خاطرنشان کرد: خراسان جنوبی 11 شهرستان دارد که تنها دو شهرستان بیرجند و طبس در ایام ماه مبارک رمضان نسبت به خون گیری اقدام می کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار