مرکز آموزش مهارتهای عمومی کوتاه مدت صنایع دستی شهرستان مرزی درمیان روز سه شنبه با حضور مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی، فرماندار و برخی مسئولان محلی راه اندازی شد
کد خبر: ۲۴۹۷۰۵
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۱ 22 June 2016

به گفته مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی این مرکز، نهمین مرکز آموزش مهارت های عمومی کوتاه مدت صنایع دستی در استان است.
حسن رمضانی اضافه کرد: این مرکز با هدف ترویج صنایع دستی بومی استان، در دیگر شهرستان های استان نیز راه اندازی می شود.
وی شناسایی، حفاظت و ترویج میراث فرهنگی و هنرهای سنتی و ایجاد اشتغال را از اهداف این مرکز ذکر کرد و ادامه داد: مناطق مختلف استان با توجه به شرایط اقلیمی خاص خود تولیدات ویژه ای دارند، وظیفه هر مرکز در هر شهرستان شناسایی و حفاظت از تولیدات و آثار محلی آن منطقه است.
این مسئول اظهارکرد: به منظور آشنایی نسل جوان با صنایع دستی بومی و ایجاد اشتغال، دوره های آموزشی نیز در این مراکز برگزار می شود.
رمضانی ادامه داد: این اقدام سبب حفاظت و نگهداری صنایع دستی و کمک به اقتصاد مناطق روستایی می شود.
وی افزود: این مراکز همسو با سیاست سازمان میراث فرهنگی در معرفی و ترویج صنایع دستی و هنرهای سنتی و بازاریابی و حمایت از هنرمندان و صنعتگران راه اندازی شده است.
وی عنوان کرد: از طرفی چنین مکانهایی برای معرفی صنایع دستی و تولید بهتر آن موجب افزایش حضور گردشگران به استان و آشنایی نسل های آینده با صنایع دستی و هنرهای سنتی می شود.
مسئول نمایندگی میراث فرهنگی شهرستان درمیان نیز هدف از راه اندازی این مرکز را با توجه به نامگذاری سال 95 به اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل حمایت از هنرمندان و صنعتگران شهرستان ذکر کرد و اظهار کرد: در این مرکز رشته های جاجیم بافی، حوله بافی، گلیم بافی، چرم دوزی و رودوزی های سنتی به هنر آموزان آموزش داده می شود.
علی صالحی با بیان اینکه آموزش و ایجاد اشتغال دو وظیفه اصلی این مراکز است، گفت: با حمایت نهادهای مختلف با آموزش علاقه مندان و هنر آموزان در بحث ایجاد اشتغال می توان گام های موثری برداشت .
وی یادآور شد: خانه‌های صنایع دستی فضایی برای افزایش تولیدات صنایع دستی، افزایش کیفیت محصولات و فراهم آوردن فضایی برای مشارکت و تعامل هنرمندان است.
شهر اسدیه مرکز شهرستان مرزی درمیان در 105کیلومتری شرق بیرجند قرار دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار