رئیس اداره امور کتابخانه‌های فردوس خبر داد
رئیس اداره امور کتابخانه‌های فردوس از برگزاری حلقه‌های کتاب‌خوانی در فضاهای عمومی شهرستان فردوس خبر داد.
کد خبر: ۲۴۸۶۴۳
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۹ 20 June 2016

به گزارش خبرگزاری فارس از فردوس، ملیحه اسدی در دومین جلسه انجمن کتابخانه عمومی فردوس که صبح امروز در محل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی  این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: کتابخانه اسلامیه و سالن اجتماعات آن مستلزم پاره‌ای تعمیرات برای بهسازی است که در صورت تأمین اعتبار از سرفصل اعتبارات تملک دارایی در این ارتباط اقدام می‌شود تا فضایی دلنشین برای اعضا و مراجعان مهیا شود.

وی با اشاره و معرفی طرح 50 کتاب سال، گفت: این طرح با هدف تحقق منویات مقام معظم رهبری در ارتباط با لزوم معرفی کتاب خوب به اجرا در می‌آید و اجرای آن بستر مناسبی برای اشاعه فرهنگ کتابخوانی است.

رئیس اداره امور کتابخانه‌های فردوس از برگزاری حلقه‌های کتاب‌خوانی در فضاهای عمومی نظیر پارک‌ها و بوستان‌های این شهرستان خبر داد و افزود: با توجه به اینکه در ایام تابستان پارک‌ها و بوستان‌ها محل تجمع و رفت و آمد عموم مردم است بنابراین با همکاری تنی چند از فعالان عرصه کتاب حلقه‌های کتاب‌خوانی با محوریت جمع‌خوانی، نقد و معرفی کتاب در بین افراد برگزار می‌شود.

اسدی تصریح کرد: طرح حلقه‌های جمع‌خوانی کتاب به صورت ماهی یکبار اجرا می‌شود.

وی همچنین از برگزاری جشنواره رضوی و مسابقه کتاب‌خوانی از سوی نهاد کتابخانه‌ها به دو صورت مکتوب و آنلاین "از طریق سایت نهاد کتابخانه‌ها و سایت شمس توس" خبر داد و خواستار مساعدت ادارات شهرستان و ائمه جمعه برای تبلیغات گسترده در این ارتباط شد.

فرماندار فردوس نیز در ارتباط با مکان احداث کتابخانه مرکزی با مساعدت کانون قلم‌چی گفت: در صورت انعقاد این تفاهم‌نامه بخش اعظم اعتبار تملک دارایی به این طرح اختصاص داده خواهد شد.

محمدرضا رجبی‌مقدم افزود: در حال حاضر یکی از خیران شهرستان در ارتباط با احداث کتابخانه قلم چی اعلام مساعدت کرده است و استفاده از ظرفیت خیران در این باره کارگشاست.  

کارشناس انجمن‌های کتابخانه‌های خراسان جنوبی نیز ضمن تأکید به موضوع اقتصاد مقاومتی و نام‌گذاری شعار سال، تصریح کرد: با بهره‌گیری و معرفی منابع در این ارتباط نیز می‌توان برای شفاف‌سازی و تفهیم موضوع اقتصاد مقاومتی که دغدغه مقام معظم رهبری نیز هست گام برداشت.

مهدی نیازی با تأکید در برگزاری منظم جلسات انجمن و حمایت مالی از سوی شهرداری‌ها، خواستار واریز به موقع سهم نیم درصد کتابخانه‌ها شد.

در این جلسه مقرر شد طی تفاهم‌نامه‌ای با اداره زندان و بسیج، فعالیت‌های فوق برنامه چون نشست کتاب‌خوان، نقد کتاب و مسابقات کتاب‌خوانی در این مجموعه‌های برخوردار از مخاطبان خاص اجرا شود.

همچنین مقرر شد از منابع طرح 50 کتاب برای معرفی در جلسات شورای اداری و تریبون نماز جمعه و جلسات سایر ادارات استفاده شود.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار