رئیس پارک علم و فناوری خراسان جنوبی با بیان اینکه متأسفانه شاخه‌های دانش بنیان در ایران وضعیت نابسامانی دارد، گفت: در خراسان جنوبی ۴ مرکز رشد و ۳۰ شرکت دانش بنیان فعال است که در افق سند ۱۴۰۴ باید به ۵۰۰ شرکت افزایش یابد.
کد خبر: ۲۴۸۶۳۹
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۲ 20 June 2016
 محمدرضا دوستی در  ششمین جلسه ستاد راهبردی و مدیریت اقتصاد مقاومتی خراسان جنوبی اظهار داشت: ۴ مرکز رشد و ۳۰ شرکت دانش بنیان در خراسان جنوبی وجود دارد که این تعداد در افق سند ۱۴۰۴ باید به ۵۰۰ شرکت دانش بنیان افزایش پیدا کند.
وی با بیان اینکه  رکن اصلی تحقق اقتصاد مقاومتی دست یافتن به اقتصاد دانش بنیان است، افزود: باید در دانشگاه‌ها به دنبال شرکت‌های دانش بنیان باشیم زیرا بهبود توسعه سیستم‌های امنیت مالی برای مخترعان و فناوران، ارتباط بیشتر صنعت و دانشگاه و فراهم کردن سیستم‌های افزایش خلاقیت از تأثیرگذاری اقتصاد دانش بنیان است.
رئیس پارک علم و فناوری خراسان جنوبی گفت: افزایش بودجه برای تحقیقات، تقویت و آموزش نیروی کار و افزایش زمینه برای صادرات فناوری‌های پیشرفته و بهبود روابط بین الملل از دیگر عوامل تأثیرگذاری اقتصاد دانش بنیان است.
دوستی با بیان اینکه متأسفانه شاخه‌های دانش بنیان در ایران وضعیت نابسامانی داشته و قوانین کشور برای توسعه اقتصاد دانش بنیان مناسب نیست، افزود: از نظر اقتصادی و تجاری به شرایط مطلوبی برای رقابت در جهان سوم نرسیده و بخش عمده کشورهای پیشرو صنعتی دانش بنیان وجود دارد که ایران در این حوزه عقب است.
وی با بیان اینکه اختراعات و نوآوری‌های جدید، مدیریت دانش و خلاقیت از پایه‌های اقتصاد دانش بنیان در جهان است، اظهار داشت: عدم آمادگی اقتصادی و تجاری برای مواجه با اقتصاد جهانی، ضعف در مقررات قانونی و قانون‌گذاری، ضعف در زیرساخت‌های Ict از مشکلات این بخش است.
رئیس پارک علم و فناوری خراسان جنوبی گفت: کمبود سرمایه‌گذاری در توسعه نیروی انسانی، کمبود سیستم‌های نوآوری در خلاقیت از چالش‌های پیاده سازی اقتصاد دانش بنیان است.
وی بیان کرد: عدم محدودیت مرزی، نقش دانش در تعیین قیمت، عدم محدودیت مکانی، تبدیل دانش به کالا با قابلیت فروش، تولید کالا با بهترین کیفیت و کمترین قیمت، انعطاف پذیری و ایجاد مشاغل جدید از ویژگی‌های اقتصاد دانش بنیان است.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار