برای گروه های تذکر لسانی طلایه داران معروف:
هم اکنون 400 گروه شامل 4 هزار نفر در حوزه تذکر لسانی طلایه داران معروف فعال هستند/ افراد برای دریافت کارت ستادی آمر به معروف باید آموزش ببینند تا گزینش شوند و کارت و کد رسمی دریافت کنند
کد خبر: ۲۴۶۴۳۲
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۹ 15 June 2016

سازمان تبلیغات اسلامی استان خراسان جنوبی برای تشکیل طلایه داران معروف صنفی در ایام ماه مبارک رمضان دست به دامان اصناف شد و در جلسه ای با حضور نمایندگان 20 گروه صنفی، از آنها دعوت کرد تا به تناسب جایگاه و نفوذی که در مردم دارند، برای حراست از اصول و موازین اسلامی با شوراهای امر به معروف و نهی از منکر همکاری کنند. در این جلسه 60 نفر از اعضای 20 صنف حضور داشتند.

به گزارش تابناک، سازمان تبلیغات اسلامی استان می کوشد تا در راستای تشکیل ستاد امر به معروف و نهی از منکر، با استفاده از معنویت ماه مبارک رمضان، عوامل موثر در جامعه اصناف، مساجد، شرکت ها و بانک های خصوصی، حوزه های علمیه، سازمان های مردم نهاد، احزاب سیاسی، بقاع متبرکه، هیئت های مذهبی، کانون های فرهنگی، مراکز خدماتی و اماکن عمومی استان و غیره، شوراهای امر به معروف و نهی از منکر را در هر یک از این بخش ها ساماندهی و فعال کند.

حجت الاسلام لطفیان مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان خراسان جنوبی در باره جلسه دیروز با اصناف گفت: امسال علاوه بر اصناف، تشکیل شوراهای امربه معروف و نهی از منکر در مساجد و بقاع متبرکه را هم در دستور کار داریم و از این طریق باید تا پایان سال حداقل 4 هزار نفر برای گروه های تذکر لسانی طلایه داران معروف عضوگیری کنیم. هر گروه تذکر لسانی طلایه داران معروف متشکل از 10 نفر عضو می باشد و هم اکنون 400 گروه تذکر لسانی شامل 4 هزار نفر در این حوزه فعال هستند.

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: از اصناف انتظار داریم که بر مبنای مراجعات مردمی خود، مصداق های امر به معروف و نهی از منکر را شناسایی کنند و به ستاد اصلی گزارش کنند. چون هر اتحادیه و صنفی با آسیب ها و ظرفیت های خاص خود مواجه است. فرضا آسیب هایی که در صنف آرایشگران وجود دارد با صنف لوازم خانگی متفاوت است و به همین دلیل نمی شود برای همه یک نسخه واحد پیچید بلکه باید از تجربیات خود صنف بهره برد.

وی همچنین اضافه کرد: شوراها رابط بین اتحادیه ها و ستاد امر به معروف هستند و تعیین اولویت ها ، جذب و ساماندهی گروه های طلایه داران معروف و تشویق آمران برعهده شوراهاست.

حجت الاسلام لطفیان افزود: با توجه به اینکه قانون امر به معروف و نهی از منکر به روز رسانی می شود باید هر شورای امر به معروف و نهی از منکر در هر صنف با حداقل 5 عضو و حداکثر 7 عضو داشته باشد. امر به معروف و نهی از منکر یک واجب شرعی و وظیفه اصلی هر مسلمان است، اما کاری که در قواعد ستاد پیگیری می کنیم این است که حتما افراد برای دریافت کارت ستادی آمر به معروف باید آموزش ببینند تا گزینش شوند و کارت و کد رسمی دریافت کنند تا کارگزار امر به معروف در حوزه طلایه داران باشند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار