مدیرکل زندان‌های خراسان‌جنوبی،گفت: ۹۸ زندانی جرائم غیرعمد در استان، چشم امیدشان به نگاه‌های مهربان خیران است.
کد خبر: ۲۴۶۱۰۰
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۵ 15 June 2016

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، محمدعلی اربابی، مدیرکل زندان‌های خراسان‌جنوبی امروز، ۲۵ خردادماه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این زندانیان به دلیل عدم توان پرداخت مهریه، دیه، بدهی مالی و نفقه زندانی هستند، اظهار کرد: ۶۷ نفر به دلیل بدهی مالی، ۲۴ نفر عدم توان پرداخت مهریه، چهار نفر نفقه و سه نفر نیز به دلیل دیه در زندان‌ها به سر می‌برند.

وی با بیان اینکه برای آزادی این زندانیان ۱۱میلیارد تومان نیاز است، افزود: به این منظور جشن گلریزان در روز چهارشنبه ۲ تیر در سالن غدیر بیرجند برگزار می‌شود.

مدیرکل زندان‌های خراسان‌جنوبی عنوان کرد: ستاد دیه می‌تواند تا سقف شش میلیارد تومان را تخفیف گرفته و تنها با کمک پنج میلیاردی مردم، بانک‌ها و خیرین، این افراد به آغوش خانواده باز می‌گردند.

اربابی با بیان اینکه از این تعداد زندانی غیر عمد، چهار نفر خانم هستند، افزود:عدم تفاهم زوجین، عدم آگاهی مردم نسبت به جرائم و جدی نگرفتن الحاقیه بیمه خودروها از عوامل بروز جرائم غیرعمد است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۱۲۷ زندانی جرائم غیرعمد با بدهی پنج میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان در استان آزاد شدند، گفت: کمک‌های مردمی در سال گذشته برای آزادی این تعداد زندانی ۱۴۴ میلیون تومان بوده و همچنین ۴۲۷ میلیون تومان کمک ستاد دیه کشور و سه میلیارد تومان نیز گذشت شاکیان بوده است.

مدیرکل زندان‌های خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه متاسفانه ۷۵ درصد زندانی‌های استان زیر خط فقر هستند، افزود: ۷۰ درصد زندانی‌ها با هر عنوان جرمی که وارد زندان می‌شوند، اعتیاد دارند.

اربابی با بیان اینکه باید روحیه گذشت، عفو و فداکاری در جامعه نهادینه شود، یادآور شد: نشریات و رسانه‌ها در حساس سازی نماینده‌ها، بانک‌ها، مسئولان و دولتی‌ها نسبت به مشکلات خانواده‌های زندانی‌ها تلاش کنند.

 سید هاشم اسماعیل‌زاده، مدیرعامل انجمن حمایتاز زندانیان بیرجندنیز در این جلسه با بیان اینکه خانواده زندانیان مظلوم ترین قشر جامعه هستند، گفت: باید به این خانواده‌ها کمک و توجه شود تا آسیب‌های اجتماعی نیز کاهش یابد.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۱۴۰۰ خانواده زندانیتحت پوشش انجمن حمایت از زندانیان قرار دارد، افزود: این خانواده‌ها در برگیرنده پنج هزار فرزند زندانی هستند، که ۴۷ درصد از این فرزندان در سنین ۱۰ تا ۲۰ سال قرار دارند.

مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان بیرجند با بیان اینکه ۸۶ درصد از خانواده‌های زندانیان فاقد مسکن و ۷۷ درصد نیز فاقد شغل هستند، اظهار کرد: در سال گذشته ۶۸۰ میلیون تومان از سوی مردم و خیرین به خانواده زندانیان کمک شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار