معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی از اتمام عملیات ژئوفیزیک هوایی خراسان جنوبی در نیمه نخست امسال خبر داد.
کد خبر: ۲۴۵۵۱۸
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۸ 14 June 2016

محمد سالاری با اشاره به مهم ترین برنامه های سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در سال جاری اظهار کرد: امسال در راستای بحث اقتصاد مقاومتی پیگیر احصاء و جمع آوری مشکلات واحدهای معدنی برای فعال سازی واحدهای نیمه فعال هستیم.

وی بیان کرد: در همین راستا تلاش می شود مشکلاتی که در قالب مباحث مختلفی از جمله مالیات و تامین اجتماعی و مربوط به دستگاه های اجرایی باشد را حل کنیم.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی به راه اندازی سامانه بهینه یاب برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی اشاره کرد و گفت: در مرحله نخست این طرح حل مشکلات بخش صنعت استان در حال پیگیری است و به دنبال این هستیم که مشکلات واحدهای معدنی نیز در این طرح گنجانده شود.

اجرای عملیات ژئوفیزیک هوایی در ۲۷ هزار کیلومتر

سالاری همچنین از اجرای عملیات ژئوفیزیک هوایی در ۲۷ هزار و ۵۰۰ کیلومتر از وسعت استان خبر داد و گفت: این طرح نیز با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و سازمان ژئوفیزیک هوایی در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون عملیات ژئوفیززیک هوایی در بخش زیادی از پروژه انجام شده است، بیان کرد: تا پایان سال گذشته حدود دو سوم  پروژه انجام شده و پیش بینی می شود تا نیمه نخست امسال این طرح به اتمام برسد.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی ادامه داد: در حال حاضر در حال برداشت اطلاعات هستیم و بعد از اتمام پروژه این اطلاعات تجزیه و تحلیل می شود.

سالاری اظهار امیدواری کرد: بعد از تجزیه و تحلیل اطلاعات به دست آمده زمینه اکتشافات تکمیلی و دست‌یابی به ذخایر معدنی جدید فراهم شود.

به گفته وی این پروژه به روش‌های مگنتو متری و رادیومتری انجام شده و تا عمق ۷۰۰ متری اطلاعات مناطق مستعد فلزی وغیرفلزی را در اختیار قرار می‌دهد.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار