مدیر هماهنگی امور مناطق ویژه اقتصادی در بیرجند:
مدیر هماهنگی امور مناطق ویژه اقتصادی در دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی از مراحل پایانی در اختصاص کد گمرکی به منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی و فراهم کردن زمینه همکاری با سازمان سرمایه‌گذاری خارجی کشور خبر داد.
کد خبر: ۲۴۵۰۶۸
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۴ 13 June 2016

 جعفر آهنگران  در بازدید از بخش‌های مختلف منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی در بیرجند اظهار داشت: موفق‌ترین منطقه ویژه اقتصادی کشور که در حال حاضر با مدیریت بخش خصوصی اداره می‌شود منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی است و این روند قابل تقدیر است.

وی با تاکید بر اینکه این منطقه ویژه از تعامل موثر با اقتصاد جهانی و توسعه منطقه‌ای برخوردار است تصریح کرد: افق روشنی برای این مجموعه دیده می‌شود و توسعه منطقه‌ای و تعامل موثر با اقتصاد جهانی در چشم‌انداز این منطقه پایدار است.

وی افزود: با عملی شدن اقدامات تامین زیرساخت‌ها، احداث ساختمان‌ها و فراهم شدن شرایط تاثیرگذار برای فعالیت سرمایه‌گذاران در این منطقه و با تلاش های رئیس سازمان مسئول، منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی به این موفقیت رسیده است.

مدیر هماهنگی امور مناطق ویژه اقتصادی در دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور گفت: سازمان مسئول منطقه ویژه اقتصادی استان در نقطه صفر مرزی، اقدامات بسیار خوبی انجام داده و بستر مناسبی برای سرمایه‌گذاری فراهم کرده است.

آهنگران با اشاره به اهمیت محور شرق و موقعیت ویژه خراسان جنوبی در این محور گفت: حفظ مرزهای شرق کشور جز با تداوم و رونق فعالیت‌های اقتصادی امکان‌پذیر نیست و از این رو منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی می‌تواند نقش عمده‌ای در تقویت این محور ایفا کند.

وی بیان کرد: برای پیگیری مواردی همچون موافقت با ایجاد دروازه مشترک بین ایران و افغانستان در مرز«ماهیرود»، همکاری برای تسریع در اختصاص کد گمرکی به منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی و فراهم کردن زمینه همکاری با سازمان سرمایه‌گذاری خارجی کشور اقدام می‌شود.

مدیر هماهنگی امور مناطق ویژه اقتصادی در دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی اظهار داشت: سازمان مسئول منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی با توجه به سابقه فعالیت موفق درسال‌های گذشته می‌تواند خراسان جنوبی را به استانی  پیشرو و مسیر آن را به سمت شکوفایی اقتصادی سوق دهد.

تلاش منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی  برای قرارگرفتن در جایگاه موفق‌تر

رئیس سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی هم در این بازدید گفت: این منطقه ویژه اقتصادی بیرجند از بدو تاسیس به پشتوانه بررسی آگاهانه، بستر فعالیت، ارزیابی ویژگی‌های محیط کسب و کار، درک صحیح و کارشناسانه از نیازهای روبه رشد اقتصاد کشور و شناسایی نیازهای به حق متقاضیان به خدمات جدید و به روز در امر ارائه خدمات و تسهیلات مناسب و درخور و ایجاد بستر مناسب جهت رونق بازار و اقتصاد در ایران به خصوص استان خراسان جنوبی شکل گرفته است.

مرتضی صفدری‌زاده ایجاد بستر مناسب اشتغال از طریق جذب سرمایه‌گذاران و احداث بنگاه‌ها و کارخانجات اقتصادی که خود سبب حفظ و دوام و تقویت خانواده می‌شود را از اهداف تاسیس این منطقه ویژه  اقتصادی خراسان جنوبی برشمرد و بیان کرد: این موفقیت‌ها همواره مرهون اعتماد و حسن تعامل سرمایه‌گذاران، به عنوان سرما‌یه‌های اصلی این سازمان بوده است.

وی تکریم و احترام به متقاضیان در قالب ارائه خدمات متنوع،‌ سریع و دائم نوشونده و حتی‌المقدور به دور از پیچیدگی اداری و دیوان‌سالاری از بدو شکل گیری را از جمله راهبرد محوری این منطقه عنوان کرد.

رئیس سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی با بیان اینکه سود بردن ازامکانات مختلف گمرکی وامکانات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری مدرن و روزآمد با توجه به زیرساخت ها و توانمندی‌های موجود تنها درراستای نیل به سرمایه ارزشمند رضایت و اعتماد سرمایه‌گذاران انجام می‌شود افزود: دست‌‌اندرکاران منطقه ویژه خراسان جنوبی همچنان در راستای بسترسازی مناسب برای ارتقای رضایتمندی سرمایه گذاران درتلاش هستند.

صفدری‌زاده گفت: مدیریت منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی به یاری خداوند سبحان و سرمایه اعتماد گران‌سنگ همه فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران در پی‌ آن است که با تداوم روند رو به رشد خود در سال جاری، در جایگاه بزرگترین و موفق ترین مناطق ویژه اقتصادی کشور قرار گیرد و با توسعه فعالیت ها در ابعاد داخلی و بین‌المللی برای ایران و ایرانی افتخارآفرین باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار