رئیس اتاق بازرگانی خراسان جنوبی:
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان جنوبی گفت: تأمین کمک‌های مالی و تسهیلاتی که امروز بنگاه‌های کوچک و متوسط درگیر آن هستند می‌تواند کمک قابل توجهی به بخش خصوصی کند.
کد خبر: ۲۴۵۰۴۶
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۸ 13 June 2016

محسن احتشام در جلسه کمیسیون تامین مالی و سرمایه‌گذاری عمران و خدمات فنی مهندسی خراسان جنوبی اظهار داشت: اتاق بازرگانی در راستای برطرف کردن موانع فعالیت‌های اقتصادی شرکت‌های تولیدی، صنعتی و کشاورزی اتاق بازرگانی از هرگونه فعالیتی حمایت می‌کند.

وی افزود: تأمین کمک‌های مالی و تسهیلاتی که امروز بنگاه‌های کوچک و متوسط درگیر هستند می‌تواند کمک قابل توجهی به بخش خصوصی کند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه شرکت‌ها و صنایع کوچک که علاقه‌مند به شرکت در فرابورس هستند می‌توانند بخشی از سهام خود را به فرا بورس اختصاص دهند تصریح کرد: با توجه به اینکه رکود بازار و مشکل نقدینگی در بخش‌های مختلف تولیدی اقتصادی وجود دارد می‌توان از طریق شرکت تامین سرمایه نوین این مشکلات را به حداقل رساند.

رئیس کمیسیون تامین مالی و سرمایه‌گذاری عمران و خدمات فنی مهندسی خراسان جنوبی نیز گفت: هدف از تشکیل این کمیسیون آشنایی شرکت‌های تولیدی، صنعتی، کشاورزی و فعالان اقتصادی که در زمینه مالی و نقدینگی مشکلاتی دارند با اولین شرکت خصوصی تامین سرمایه نوین در کشور است.

احمد علی هامونی افزود: همچنین آشنایی با شرکت‌های تامین سرمایه و استفاده از راهکارهای غیر بانکی جهت تامین مالی می‌تواند کمک بزرگی در راستای رفع مشکل نقدنیگی شرکت‌های تولیدی، صنعتی و کشاورزی کند.

وی با اشاره به اینکه حضور اولین شرکت خصوصی تامین سرمایه نوین می‌تواند کمک بزرگی در جهت رفع موانع نقدنیگی شرکت‌های حقوقی خراسان جنوبی باشد تصریح کرد: شرکت تامین سرمایه نوین از طریق فعالیت غیر بانکی می‌تواند شرکت‌ها و فعالان اقتصادی را تامین مالی کند.

هامونی تصریح کرد: تفاوت بین شرکت  تامین سرمایه نوین و بانک‌‌ها مدت بازپرداخت آن است که تسهیلات دریافت شده شرکت‌ها به میزان 4 تا 5 سال و با نرخ سود 3 درصدی کمتر از بانک‌ها است.

وی ادامه داد: نقدینگی شرکت‌های تولیدی و فعالان اقتصادی استان از طریق شرکت تامین سرمایه نوین محدودیتی در پرداخت مالی ندارد در صورتی که بانک‌ها در پرداخت تسهیلات سقف مشخصی را اعمال می‌کنند.

هامونی تاکید کرد: شرکت‌ها و پروژه‌هایی که نیاز به نقدینگی بیشتری دارند با شفافیت‌سازی حساب‌های شرکت می‌توانند از خدمات شرکت تامین سرمایه نوین بهره‌مند شوند.

وی خاطرنشان کرد: آشنایی فعالان اقتصادی و شرکت‌های تولیدی در تمامی صنوف با قوانین شرکت تامین سرمایه نوین می‌تواند در جهت رفع موانع نقدینگی شرکت‌های تولیدی، صنعتی، کشاورزی و اقتصادی استان گامی اساسی بردارد.

در پایان این جلسه هر یک از اعضای حاضر در خصوص رفع موانع نقدینگی شرکت‌های حقوقی خراسان جنوبی به بحث و تبادل نظر پرداختند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار