مدیرکل پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری در بیرجند:
مدیرکل فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری گفت: امسال ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار پیشگیری از مواد مخدر به ستاد مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی اختصاص خواهد یافت.
کد خبر: ۲۴۵۰۴۵
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۴ 13 June 2016

عارف وهاب‌زاده  در دیدار با استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه سال گذشته 200 میلیون تومان اعتبار به منظور اجرای طرح‌های پیشگیرانه به خراسان جنوبی اختصاص یافت اظهار داشت: امسال 300 میلیون تومان اعتبار پیشگیری از مواد مخدر به ستاد مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی اختصاص خواهد یافت.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در حوزه پیشگیری از مواد مخدر اعتباراتی پیش‌بینی شده است گفت: این اعتبارات در زمینه اجرای طرح‌های مرتبط با درمان، پیشگیری و مقابله با عرضه مواد مخدر هزینه خواهد شد.

مدیرکل فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری با بیان اینکه به منظور اجرای طرح‌های پیشگیری در استان‌ها اعتبار در نظر خواهیم گرفت ادامه داد: امروزه مواد مخدر و اعتیاد به عنوان یک معضل اجتماعی باید مورد توجه همه دستگاه‌ها و نهادها قرار داشته باشد.

استاندار خراسان جنوبی نیز به پیامدهای مواد مخدر اشاره کرد و ادامه داد: اجرای برنامه‌های پیشگیرانه در این زمینه علاوه بر اینکه در ابتلای بسیاری از افراد به اعتیاد جلوگیری خواهد کرد از اتلاف وقت و هدر رفت انرژی و اعتباراتی که قرار است در آینده در زمینه مقابله باعرضه و برخورد با معتادین و قاچاقچیان صرف شود نیز جلوگیری و صرفه جویی خواهد کرد.

وجه الله خدمتگزار خاطرنشان کرد: در حال حاضر اعتیاد به مواد مخدر به یک معضل بزرگ تبدیل شده و این در حالی است که ایران اسلامی بیشترین تلاش و هزینه را تاکنون در زمینه پیشگیری و مبارزه با این معضل اجتماعی در دنیا به انجام رسانده و خواهد رساند.

وی به موضوع تفویض اختیار به مسئولین استانی در این زمینه اشاره و بیان کرد: ستاد مبارزه با مواد مخدر در کشور باید با ارائه طرح‌ها و برنامه‌های جامع در زمینه پیشگیری و مقابله با مواد مخدر به استان‌ها زمینه‌های اجرایی کردن آنها را نیز فراهم کند.

استاندار خراسان جنوبی نظارت بر اجرای برنامه‌های استان‌ها در این زمینه را مورد تاکید قرار داد و یادآور شد: طرح‌ها و برنامه‌های مصوبی که در این زمینه به تصویب ستاد کشوری و نیز ستاد مبارزه با مواد مخدر در استان‌ها می‌رسد باید به معنی واقعی کمله به کاهش تقاضا و نیز استعمال مواد مخدر منجر شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر مواد مخدر به عنوان یک تهدید جدی برای خانواده‌ها و جامعه به شمار می‌رود گفت: ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور می‌تواند با ارائه برنامه‌های آموزشی در راستای آگاهسازی خانواده‌ها و نیز آشنا کردن آنان با آثار و پیامدهای خانمان‌سوز این امر تلاش کنند چرا که اعتیاد یک فرد به مواد مخدر می‌تواند یک خانواده را در معرض تهدید قرار دهد.

استاندار خراسان جنوبی به امنیت پایدار استان خراسان جنوبی اشاره کرد و ادامه داد: خوشبختانه در حال حاضر ورود مواد مخدر از مرزهای این استان نزدیک به صفر است و این در حالی است که بسیاری از زندانیان و افرادی که در این زمینه دستگیر می‌شوند از سایر استان‌های کشور هستند.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار