در دیدار مدیر هماهنگی امور مناطق ویژه اقتصادی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی از منطقه ویژه اقتصادی بیرجند اعلام شد:
دکتر آهنگران: منطقه ویژه اقتصادی بیرجند می تواند خراسان جنوبی را به استانی پیشرو تبدیل کند / برای تسریع در اختصاص کد گمرکی به منطقه ویژه اقتصادی بیرجند و فراهم کردن زمینه همکاری با سازمان سرمایه گذاری خارجی کشور اقدام خواهد شد
کد خبر: ۲۴۴۳۷۷
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۷ 12 June 2016

مدیر هماهنگی امور مناطق ویژه اقتصادی در دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: منطقه ویژه اقتصادی بیرجند در خراسان جنوبی از تعامل موثر با اقتصاد جهانی و توسعه منطقه ای برخوردار است.

به گزارش تابناک، دکتر جعفر آهنگران در دیدار از منطقه ویژه اقتصادی بیرجند افزود: در حال حاضر موفق ترین منطقه ویژه اقتصادی کشور که با مدیریت بخش خصوصی اداره می شود، منطقه ویژه اقتصادی بیرجند است و این موضوع قابل تقدیر است.

دکتر آهنگران گفت: در جریان بازدیدها از فعالیت های انجام شده در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند، افق روشنی برای این مجموعه دیده می شود و توسعه منطقه ای و تعامل موثر با اقتصاد جهانی در چشم انداز این منطقه پایدار است.

وی ادامه داد: با عملی شدن اقدامات تامین زیرساخت ها، احداث ساختمان ها و فراهم شدن شرایطی تاثیرگذار برای فعالیت سرمایه گذاران در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند و با تلاش های رئیس سازمان مسئول، این منطقه به این موفقیت رسیده است.

دکتر آهنگران گفت: سازمان مسئول منطقه ویژه اقتصادی استان در نقطه صفر مرزی، اقدامات بسیار خوبی انجام داده و فضایی تمیز و شکیل ایجاد شده است.

مدیرهماهنگی امور مناطق ویژه اقتصادی دبیرخانه شورای عالی افزود: سازمان مسئول منطقه ویژه اقتصادی بیرجند با توجه به سابقه فعالیت موفقش می تواند خراسان جنوبی را به استانی پیشرو تبدیل کند و مسیری به سمت شکوفایی اقتصادی باشد.

دکتر آهنگران با اشاره به اهمیت محور شرق و موقعیت ویژه خراسان جنوبی در این محور گفت: بیش از نیم قرن است کارشناسان اعلام کرده اند حفظ مرزهای شرق کشور جز با تداوم و رونق فعالیت های اقتصادی امکان پذیر نیست و ما باید به این مهم توجه کنیم. از این رو منطقه ویژه اقتصادی بیرجند می تواند نقش عمده ای در تقویت این محور ایفا کند.

دروازه مشترک ایران و افغانستان در مرز خراسان جنوبی ایجاد می شود

وی ادامه داد: برای پیگیری مواردی همچون موافقت با ایجاد دروازه مشترک بین ایران و افغانستان در مرز «ماهیرود»، همکاری برای تسریع در اختصاص کد گمرکی به منطقه ویژه اقتصادی بیرجند و فراهم کردن زمینه همکاری با سازمان سرمایه گذاری خارجی کشور اقدام خواهد شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار