پای صحبت نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی
مهندس فلاحتی: نباید جوانی که امروز تحصیل می‌کند برای آینده خود در بازار کار نگران و ناامید باشد/ وزیران و مسوولانی که نقش کارآفرینی دارند، نگران باشند/ نقش مهم مجلس شورای اسلامی، تهیه نسخه درمان برای مشکلات اقتصادی کشور و سپردنِ اجرای آن به دولت است
کد خبر: ۲۴۴۰۵۸
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۶ 11 June 2016

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: باید برای حل مشکل بیکاری جوانان، زمانی را مشخص کرد تا همه ی نهادها پاسخگو باشند.

مهندس فلاحتی تاکید کرد: نباید جوانی که امروز تحصیل می‌کند برای آینده خود در بازار کار نگران و ناامید باشد. چراکه ناامیدیِ دانشجویان، بر پروژه های ملی هم تاثیر خواهد گذاشت و در انجام پروژه‌ها، عملا مؤفق نخواهیم شد.

به گزارش تابناک، وی که در باره سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با نمایندگان مجلس دهم سخن می گفت، با اشاره به نگرانی معظم له از بیکاری جوانان تأکید کرد: اگر این نگرانی را وزیران و مسوولانی که نقش کارآفرینی دارند، داشته باشند، بسیاری از مشکلات بیکاری کشور حل می‌شود. این نکته بخصوص لازم است مورد توجه افرادی قرار گیرد که باید کارخانجات را فعال کنند، اما بی‌تفاوتند و به راحتی دستورالعمل واردات صادر می‌کنند و باعث بیکاری هزاران جوان ایرانی می‌شوند.

ضرورت تمرکز جمعی بر رفع مشکلات

مهندس فلاحتی گفت: زمانی که مقام معظم رهبری را به عنوان ولی‌فقیه باور داشته باشیم و دغدغه ایشان را دغدغه اصلی جامعه و خود بدانیم و باور داشته باشیم که مشکلات جامعه، مشکلات ما است و می‌توانیم آن را حل کنیم؛ اذهان همه باید برای رفع آن مشکل متمرکز ‌شود. کما این که در جنگ و بحران‌های اجتماعی، فتنه 88 و دیگر مسائل کشور، تمرکز همه قوا روی رفع آن مشکل خاص بود و همه باور داشتند که فرضا اگر جنگ را ساده بگیرند، شکست می‌خوریم و شالوده نظام اسلامی در خطر است.

نماینده قاین و زیرکوه در مجلس تأکید کرد: باور داشته باشیم اقتصاد برای مملکت مهم است و بیکاری معضل عمده‌ای است که حل آن باید در اولویت قرار گیرد. در واقع باید باور داشته باشیم ولی‌فقیه اگر حرفی می‌زند، جدای از نقش حاکمیتی، نقش شرعی دارد و ما مکلف به انجام آن هستیم. اگر این باور در نمایندگان و مسوولان ایجاد شود، رسیدن به راه‌کار ساده است.

جایگاه مجلس در نظام اسلامی و نقش نمایندگان

مهندس فلاحتی همچنین به جایگاه مجلس در نظام اسلامی و نقش نمایندگان مردم در مجلس اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری تأکیدات قانونی برای حفظ جایگاه و شأن مجلس و در رأس قرار داشتن مجلس شورای اسلامی در نظام اسلامی داشتند. ایشان، چهارچوب مجلس دهم را به خوبی مشخص کردند که اگر در آن چهارچوب قرار گیرد، مجلسی کارآمد و باصلابت خواهد بود.

وی در خصوص نقش مجلس شورای اسلامی در رفع دغدغه‌های مقام معظم رهبری تاکید کرد: باید در عرصه‌های متعدد ورود کرد، اما اولین موضوع بحث اقتصاد کشور است که همه شعار خرابی آن را می‌دهند اما متأسفانه هنوز کسی، چگونگی درمان آن را بیان نکرده است. یک نقش مهم مجلس شورای اسلامی، تهیه نسخه درمان برای مشکلات اقتصادی کشور و سپردنِ اجرای آن به دولت است.

مهندس فلاحتی در باره دیگر تاکیدات مقام معظم رهبری در دیدار نمایندگان مجلس گفت: از جمله دیگر تأکیدات ایشان، قانونمندی مجلس و نظارت بر نمایندگان یعنی نظارت درونی مجلس برخودش و توجه به نظم داخلی مجلس و آرامشی بود که باید در مجلس باشد تا باعث ثبات در جامعه باشد.

پرداختن به مسایل محلی، آفت ناکارآمدی مجلس

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی بابیان‌اینکه تأکید دیگر مقام معظم رهبری، نگاه به مسائل کلان کشوری و زیاد واردنشدن به مسائل منطقه‌ای و محلی بود، گفت: این موضوع، آفتی است که همه نمایندگان را همیشه گرفتار خودش کرده به طوری که گاها مجبور می‌شوند برای رفع نیاز منطقه‌شان، بده بستان‌هایی با دولت داشته باشند که این وضعیت باعث ضعف و ناکارآمدی مجلس بوده است! گرچه نمی‌شود به مسائل منطقه نمایندگی بی‌توجه بود، اما باید در درجه اول به کلان کشور توجه کرد و در صورتی که شأن مجلس پایین نیاید، اقتضائات منطقه‌ای را هم منظور نمود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
سیدجعفر کاظمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
اون کاری که شمامیخوای اینجا ممکن نیست مگراینجاآمریکاست که زمان مشخص کنی دراینجا گاهی قیرهست وقیف نیست وگاهی قیف هست وقیرنیست واین دو دریکجا فراهم نمیآیند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار