توصیه به مشتریان فروشگاه های آنلاین: صفحاتی که حاوی تبلیغات فروش کالاها و ارائه خدمات هستند، ممکن است تقلبی بوده و قصد کلاهبرداری داشته باشند/ در سیستم پرداخت الکترونیکی در کنار آدرس اینترنتی صفحه پرداخت بانک، باید نماد یک قفل با عبارت //:https درج شده باشد
کد خبر: ۲۴۴۰۵۷
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۲ 11 June 2016

پلیس فتای خراسان جنوبی با انتشار اطلاعیه ای به خریداران کالاهای اینترنتی هشدار داد که فریب کلاهبرداران فضای مجازی را نخورندو در پرداخت های الکترونیکی بانکها به نماد قفل //:https توجه کنند.

به گزارش تابناک، در اطلاعیه دایره تشخیص و پیشگیری پلیس فتا.ا.خراسان جنوبی آمده است: راحتی در معاملات و گستردگی حق انتخاب موجب شده است تا افراد به خرید آنلاین روی آورند و درعین حال کلاهبرداران فضای مجازی با استفاده از عدم اطلاع یا کم دقتی خریداران، آنان را با تهدیدها وآسیب هایی جدی مواجهه کنند.

از این رو به خریداران عزیز توصیه می شود جهت جلوگیری از این نوع کلاهبرداری نکات ذیل را رعایت کنند:

1. اولین پیش فرض برای حقیقی و سالم بودن خدمات یک فروشگاه اینترنتی ، این است که کالاهای مجاز ارائه می‌کند . بنابراین فروشگاه‌هایی که کالاهای غیر مجاز به فروش می‌رسانند، با احتمال بسیار بالا، به قصد کلاهبرداری به وجود آمده اند.

2. در هنگام تصمیم به خرید از فروشگاه‌های الکترونیکی، از تجربه دوستان و آشنایان نزدیک در خصوص خریدهای آنلاین استفاده کنید و از فروشگاه‌هایی که سابقه ارائه خدمات مطلوب دارند، خرید کنید.

3. صفحاتی که ناخواسته در برابر شما باز می شوند و حاوی تبلیغات فروش کالاها و ارائه خدمات هستند، ممکن است تقلبی بوده و قصد کلاهبرداری داشته باشند.

4. سیستم پرداخت الکترونیکی همه بانکها از SSL و روش های مطمئن رمز نگاری استفاده می کند. دقت کنید که در نوار آدرس کنار آدرس اینترنتی صفحه پرداخت بانک ، نماد یک قفل با عبارت //:https درج شده باشد .

5. از فروشگاه هایی که دارای نماد اعتماد الکترونیکی هستند ، خرید کنید.

6. اس ام اس بانک خود را حتما فعال کنید.

7. هنگام وارد نمودن اطلاعات حساب، يا نام کاربري و... از صفحه کليد مجازي استفاده نماييد.

8. هیچ گاه اطلاعات حساب و کارت بانکی خود را ازطریق پیامک یا ایمیل برای دیگران ارسال نکنید.

9. کد امنیتی درگاههای بانکی باهربارrefresh کردن تغییر میکند ولی معمولا دراکثرصفحات جعلی( فیشینگ) کد امنیتی به صورت عکس بوده وبا refreshکردن تغییر نمی کند.

10. همواره توجه داشته باشید از سایتهای ناشناس و غیرمعتبر و سایتهایی که پیشنهادات اغواگرانه برای خرید مطرح میکنند خرید نکنید.

11. حتی الامکان در مراکز عمومی نظیر کافی نت ها یا مکان هایی که اینترنت رایگان در اختیار شما می گذارند و از امنیت آن اطمینان کافی ندارید وارد اینترنت بانک خود نشوید.

12. در صورت افشاء رمز عبور در اسرع وقت نسبت به تعویض آن اقدام نمایید.

در نهایت پلیس فتا از هموطنان درخواست می‌کند در صورت مواجه با موارد مشکوک، آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش تماس با ما، گزارش نمایند و هشدار های پلیس را جدی بگیرید.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار