رئیس جهاد کشاورزی فردوس خبر داد
رئیس جهاد کشاورزی فردوس از تولید سالانه پنج هزار و 300 تن انواع محصولات گلخانه‌ای در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۲۴۳۷۱۳
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۶ 11 June 2016

علیرضا مهمیز  اظهار داشت: شهرستان فردوس با سطح زیر کشت 16 هکتار مقام نخست تولید محصولات گلخانه‌ای در استان خراسان جنوبی را دارا است.

وی افزود: در حال حاضر 45 واحد گلخانه در سطح شهرستان فردوس فعال است که با راه‌اندازی این واحدها برای تعداد بیش از 200 نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد شده است.

رئیس جهاد کشاورزی فردوس ادامه داد: این شهرستان با تولید سالانه پنج هزار و 300 تن انواع محصولات گلخانه‌ای نقش بسزایی در تولید و اقتصاد بخش کشاورزی دارد.

مهمیز تصریح کرد: خیار، گوجه فرنگی و انواع سبزیجات برگی محصولاتی هستند که با کمترین میزان سم و کود در گلخانه‌های شهرستان فردوس تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.   

وی یادآور شد: هرچند استقبال مردم از سبزیجات و محصولات گلخانه‌ای در فصل تابستان بیشتر است اما بالا بودن هزینه‌های سوخت و نوسانات قیمت محصولات، مشکلاتی را برای گلخانه‌داران فراهم کرده است.

رئیس جهاد کشاورزی فردوس، افزایش تولید در واحد سطح، تولید بیش از یک محصول در سال، صرفه‌جویی در مصرف آب، عدم وابستگی تولید به شرایط محیطی و امکان بازاریابی مناسب و تنظیم برنامه کشت مطابق با نیاز بازار را از جمله مزایای کشت گلخانه‌ای عنوان کرد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار