رئیس اتاق بازرگانی بیرجند:
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند با بیان اینکه خراسان جنوبی در زمینه معدن و تولیدات کشاورزی سرآمد است گفت: اتاق بازرگانی بیرجند آماده همکاری و پذیرش گروه‌های تجاری و سرمایه‌گذاری دانمارک با خراسان جنوبی است.
کد خبر: ۲۳۴۹۳۳
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۴ 24 May 2016

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، محسن احتشام  در نشست فعالان اقتصادی خراسان جنوبی اظهار داشت: بیرجند به عنوان مرکز استان خراسان جنوبی با جمعیتی نزدیک به 200 هزار نفر که بیشتر زیر ساخت دانشگاهی، معدنی و گردشگری دارد.

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی دارای ظرفیت معدنی با داشتن 38 نوع ماده معدنی از جمله منیزیت، مس، آهن، گرانیت، کرومیت، کائولن، زغال سنگ و خاک‌های صنعتی دارد افزود: خراسان جنوبی با بیش از 352 معدن و 15 کارخانه فرآوری رتبه 8 در زمینه معدن در کشور را دارد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند گفت: بیش از 50 درصد زغال سنگ کشور از خراسان جنوبی تأمین و استخراج می‌شود و استان در زمینه صنایع کشاورزی، باغی و تولید گیاهان دارویی سرآمد است.

احتشام با بیان اینکه خراسان جنوبی در تولید زرشک مقام نخست و در تولید عناب  رتبه دوم و در تولید زعفران نهایت رتبه سوم تولید پنبه دارا است گفت: بیرجند و خراسان جنوبی با توجه به ارتباط سنتی و تاریخی خود با استان‌های مرزی افغانستان همکاری دارد و خراسان جنوبی با استان‌های هرات و فراه نیز همکاری داشته و تنفسگاه و دروازه اصلی اقتصادی برای ورود به بازار افغانستان است.

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته خراسان جنوبی به طور متوسط هر سال 700 میلیون دلار صادرات به افغانستان داشته است اظهار داشت: نزدیک به یک سوم صادرات یعنی 2 میلیارد و  400 میلیون دلاری ایران به افغانستان را تشکیل می‌دهد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند گفت: اتاق بازرگانی، صنایع و کشاورزی آماده همکاری به عنوان قلب بخش خصوصی خراسان جنوبی برای همکاری متقابل با شرکت‌ها و بخش‌های خصوصی دانمارک در زمینه‌های مختلف از جمله انرژی، داروسازی، کشاورزی، راه‌آهن، راه‌اندازی بنگاه‌های کوچک و متوسط اقتصادی اعلام آمادگی برای همکاری و پذیرش گروه‌های تجاری و سرمایه گذاری دانمارک با خراسان جنوبی است.

احتشام با بیان اینکه یکی از رسالت‌های اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اعزام هیئت و بخش‌های خصوصی به کشور دانمارک برای برقراری ارتباط است افزود: آمادگی پذیرش تجاری از کشور دانمارک به خراسان جنوبی هستیم.

وی با بیان اینکه انتظار داریم روابط بانکی کشور ایران با دانمارک مانند گذشته برقرار شود اظهار داشت: نقل و انتقال پول هنوز تسهیل نشده و مردم ما علاقه زیادی دارند تا با کشور دانمارک و پایتخت آن ارتباط داشته باشند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند گفت: خراسان جنوبی از نظر کویر بسیار منحصر به فرد است که امیدواریم با برقراری سفر هیئت‌های تجاری کشور دانمارک به خراسان جنوبی بتوانند از جاذبه‌های استان بازدید کنند.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار