رئیس ستاد توانمندسازی زنان سرپرست خانوار کشور:
رئیس ستاد توانمندسازی زنان سرپرست خانوار کشور از راه‌اندازی بانک اطلاعاتی زنان سرپرست خانوار خراسان جنوبی خبر داد.
کد خبر: ۲۲۹۴۸۹
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۰ 14 May 2016
 فهیمه فیروزفر در کمیته تخصصی اشتغال زنان و خانواده خراسان جنوبی، ارتقاء سطح دانش و آگاهی زنان سرپرست خانوار را در راستای توانمندسازی و توان‌افزایی ذکر کرد و اظهار داشت: طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار جهت رفاه حال زنان سرپرست خانوار است.

وی رفع مشکلات و معضلات زنان سرپرست خانوار را به ویژه در زمینه اشتغال را از اهداف این طرح عنوان کرد و افزود: چندین دوره برگزاری نمایشگاه زنان و تولید ملی سبب شده تا برندهای برتر کشور در کنار زنان سرپرست خانوار قرار گیرند و کیفیت تولیدات مراکز کوثر بالا برود و تعدادی از برندهای مطرح حامی مراکز کوثر شده‌اند.

رئیس ستاد توانمند سازی زنان سرپرست خانوار کشور،  80درصد از زنان حوزه اجتناعی را بانوان دانست و یادآور شد: در نخستین گام برای حمایت و ارتقای سطح کیفی این زنان باید ابتدا زنان شناسایی شوند.

فیروزفر اضافه کرد: همچنین در ادامه پس از شناسایی این زنان باید برای آنها ایجاد کار و اشتغال شرافتمندانه صورت بگیرد که در این مورد هم مطالعات بسیاری انجام شده است.

وی گفت: شهرداری تهران الگوی توانمندسازی زنان سرپرست خانوار را در اختیار مشاوران و مدیران کل امور بانوان استانداری‌ها قرار داد تا امکان خدمات‌دهی به این قشر آسانتر شود.

رئیس ستاد توانمندسازی زنان سرپرست خانوار کشور با بیان اینکه نگاه جامعه باید به زنان سرپرست خانوار توانمندسازی باشد، تصریح کرد: اشتغال پایدار برای زنان سرپرست خانوار در دستور کار ستاد توانمندسازی زنان سرپرست خانوار قرار دارد.

فیروزفر بیان داشت: پس از اینکه زنان سرپرست خانوار به وضعیت مطلوبی از اشتغال و درآمد برسند رسیدگی به وضعیت فرزندان آنان در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی افزود: بر اساس اطلاعات دریافتی از خانواده‌های زنان سرپرست خانوار، برای نیازهای فرزندان این بانوان برنامه‌ریزی شد که مهم‌ترین اولویت، آموزش‌های منجر به اشتغال برای این گروه است.

رئیس ستاد توانمندسازی زنان سرپرست خانوارکشور، مشاوره و مددکاری را مهمترین وظیفه بهزیستی دانست و یادآور شد: متاسفانه در مملکت ما گزارش دادن اصل کار مدیران است و اگر کاری هم انجام نشود باید این امر را انجام دهند.

فیروزفر با بیان اینکه 16 هزار خانوار در بانک اطلاعاتی زنان سرپرست خانوار تهران ثبت هستند، گفت:  برخورداری از سامانه ستاد توانمندسازی و در اختیار داشتن بانک اطلاعاتی سبب شده نقشه دقیقی از وضعیت زنان سرپرست خانوار و پراکندگی آنها در سطح شهر تهران داشته باشیم.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار