مسؤول بسیج جامعه پزشکی خراسان‌ جنوبی خبر داد
مسؤول بسیج جامعه پزشکی خراسان‌ جنوبی از برپایی بیمارستان صحرایی در مناطق مرزی و محروم خراسان جنوبی خبر داد.
کد خبر: ۲۲۷۸۲۰
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۱ 11 May 2016

محمدرضا فخر در گفت‌وگو با خبرنگارفارس در بیرجند، با اشاره به اینکه سهمیه بیمارستان صحرایی در استان یک بیمارستان ابلاغ شده است، اظهار داشت: بیمارستان صحرایی، بیمارستانی است که به راحتی قابل انتقال بوده در مدت کوتاهی احداث و راه‌اندازی شود.

وی در رابطه با احداث و امکانات این بیمارستان‌ها، بیان داشت: این محل درمانی انواع مختلفی شامل کانکس، چادر بادی، چادر معمولی و غیره دارد که با توجه به امکانات و شرایط اقلیمی و نیازها انتخاب می‌شود.

ویزیت بیش از 7 هزار نفر در بیمارستان صحرایی خراسان جنوبی

مسؤول بسیج جامعه پزشکی خراسان‌ جنوبی با اشاره به اینکه سال گذشته بیش از 7 هزار نفر در بیمارستان‌های صحرایی استان ویزیت شدند، تصریح کرد: حفظ آمادگی نیروهای بسیج جامعه پزشکی و کادر بهداشت و درمان ویژه خدمت‌رسانی در حوادث بحرانی از مهمترین دلایل برپایی بیمارستان صحرایی است.

فخر بیان داشت: نگاه خالصانه، خدمت‌مدارانه و به دور از انگیزه‌های مادی پزشکان سبب شده است تا پزشکان حاضر در این بیمارستان‌ها برای خدمت‌رسانی به مردم گوی سبقت را از یکدیگر بربایند.

وی افزود: دندانپزشکان، متخصصان زنان، داخلی، گوش و حلق و بینی، اعصاب، چشم‌پزشک و رادیولوژیست از جمله پزشکانی بودند که در این بیمارستان صحرایی خدمات پزشکی ارائه دادند.

مسؤول بسیج جامعه پزشکی خراسان‌ جنوبی اظهار داشت: ویزیت و معاینه، تجویز و توزیع دارو، خدمات مامایی و عمل جراحی سرپایی و تزریقات نیز از جمله خدماتی بود که بیماران نیازمند در بیمارستان صحرایی دریافت کردند.

نگاهی به اهداف برپایی بیمارستان صحرایی در مناطق محروم  

فخر کاهش عوارض ناشی از تأخیر در درمان مصدومان، ایجاد توان ارائه خدمات درمانی در هر زمان و هر مکان، کاهش معلولیت‌هایی که به واسطه تأخیر در ارائه خدمات درمان اورژانس پدید می‌آیند، کاهش تعداد مرگ و میر و قربانیان حوادث غیر مترقبه طبیعی را از اهداف ایجاد بیمارستان‌های صحرایی ذکر کرد.

وی خدمت‌رسانی به محرومان و مستضعفان، توجه به محرومان در روحیات پزشکان، جلوگیری از بروز اپیدمی‌هایی که به علت تأخیر در ارائه خدمات تشخیصی، درمانی در محل حوادث پدید می‌آیند و کاهش آسیب‌های روانی ناشی از حوادث را از اهداف برپایی بیمارستان صحرایی در مناطق محروم ذکر کرد.

مسؤول بسیج جامعه پزشکی خراسان‌ جنوبی با اشاره به اینکه از سال 86 تاکنون 12 بیمارستان صحرایی در مناطق محروم خراسان جنوبی بر پا شده است، افزود: هزار و 400 نفر از رشته‌های مختلف از بهیار گرفته تا فوق تخصص در این بیمارستان‌ها به مردم خدمت ارائه می‌دهند.

فخر همچنین از فعالیت یک پزشک خارج از استان در این بیمارستان‌ها خبر داد و خاطرنشان کرد: سال گذشته دو بیمارستان صحرایی در مناطق محروم خراسان جنوبی برپا شد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار