مدیرکل بانوان استانداری خراسان جنوبی:
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی با اشاره به نقش زنان در عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی گفت: نرخ مشارکت اقتصادی بانوان خراسان جنوبی ۱۷.۱ درصد است.
کد خبر: ۲۲۶۱۶۸
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۲ 08 May 2016

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، مژگان شریفی  در آستانه چهلمین سال تاسیس دانشگاه بیرجند در جمع خبرنگاران اظهار داشت: زنان در خراسان جنوبی از  نقش و جایگاه فرهنگی و اجتماعی نسبتا خوبی برخوردار هستند.

وی افزود: خراسان جنوبی مهد تمدن و فرهنگ است و به صادر کردن نیروی انسانی به سراسر کشور معروف است و بر اساس آخرین آمار و اطلاعات از هر 4.57 نفر یک نفر در استان کارشناس ارشد دارد که رتبه بالایی بوده و این باعث افتخار استان است.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه وجود زنان تحصیل کرده بر فرهنگ خانواده‌ها تاثیر گذاشته است، بیان کرد: بیش از 60 درصد کرسی‌های دانشگاه‌های استان را زنان تشکیل دادند و امروزه زنان استان  با قوت در عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی حرفی برای گفتن دارند.

شریفی با اشاره به توانمندی‌های زنان در استان تصریح کرد: برخی مواقع باورهای اشتباهی در خصوص توانایی بانوان گفته و شنیده می‌شود اما زنان می‌توانند توانمندی‌های خود را در جای جای کشور به ویژه استان به اثبات برسانند.

وی افزود: نرخ مشارکت اقتصادی بانوان استان 17.1 درصد است و همچنین بر اساس آمار و اطلاعات سال گذشته 11 هزار 622 نفر از زنان استان در بخش دولتی و 29 هزار و 186 زن در بخش خصوصی مشغول فعالیت هستند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی با اشاره به افتخارات استان توسط بانوان اظهار داشت: «نجمه خدمتی» بانوی المپیکی تیراندازی ایران به عنوان یکی از بانوان شهر بیرجند و دانشجوی دانشگاه بیرجند تاکنون افتخارات زیادی برای کشور و استان به ارمغان آورده است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین خانم زهرا علی زاده ثانی بانوی مخترع طبسی توانست در سال 1392 مدال طلا و جایزه ویژه چهل و یکمین جشنواره اختراعات ژنو را از آن خود کند.

شریفی یادآور شد: بانوان خراسان جنوبی مانند سایر نقاط کشور از سال 1357 تاکنون پا ‌به ‌پای مردان و حتی گسترده تر از آنان در صحنه‌های مختلف حضور داشته اند و رشد حضور آنها در عرصه‌‌های قدرت و تصمیم ‌گیری نشانه ‌ای از توسعه انسانی در استان ما است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه در عرصه بین الملل نیز پنج پدر علم در استان وجود دارد، افزود: تاثیر علم و فرهنگ و تاثیر چهلمین سالگرد تاسیس دانشگاه بیرجند با آن قدمت تاریخی در عرصه علم و فرهنگ قطعا در حوزه زنان و فرهنگ خانواده در استان نقش موثری داشته است.

شریفی بیان کرد: بانوان این منطقه سهم ارزنده ای در مدیریت بخش‌های مختلف دستگاه‌های اجرایی و همچنین تدریس در دانشگاه‌ها را بر عهده دارند.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار