رئیس جهاد کشاورزی خراسان جنوبی:
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه بیشترین سطح زیرکشت زعفران شهرستان قاین در استان است، گفت: ۱۵ هزار و ۱۴ هکتار از اراضی خراسان جنوبی زیر کشت زعفران است.
کد خبر: ۲۲۵۳۷۱
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۹ 07 May 2016


هاشم ولی پور مطلق در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بیرجند اظهار داشت: کاشت زعفران در خراسان جنوبی قدمت بیش از 700 سال دارد.

وی با بیان اینکه بیشترین سطح زیرکشت این گیاه مربوط به شهرستان قاینات با سطح 4 هزار و 366 هکتار است، افزود: سال گذشته 54 تن زعفران در خراسان جنوبی برداشت شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل 8 تن افزایش داشته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: سال گذشته 15 هزار و 14 هکتار از اراضی استان زیر کشت زعفران بود و برداشت محصول زعفران در برخی از نقاط استان خراسان جنوبی از اوایل آبان ماه آغاز و 45 روز ادامه دارد.

ولی پور مطلق با بیان اینکه مرکز اصلی پرورش زعفران در مناطق کویری و کم آب خراسان جنوبی است، افزود: گیاه زعفران در درمان بیماری آسم، بیماری‌های پوستی، بیماری چشم، عفونت اداری، یرقان، پیش انداختن قاعدگی، رفع نفخ شکم، درمان معده و کم خونی موثر است.

وی بیان کرد: زعفران گاهی رنگی و گران بهایی است که ساقه ندارد اما این گیاه پیاز داشته و چون در زیر خاک کویر به عمل می‌آید به طلای سرخ و یا طلای کویر شهرت دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: خراسان جنوبی به لحاظ تولید زعفران مقام دوم و از نظر کیفیت مقام نخست را در کشور دارد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار