دبیر اجرایی خانه کارگر خراسان جنوبی:
دبیر اجرایی خانه کارگر خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ۲۹۳ واحد تولیدی، کارخانه و شرکت در شهرک صنعتی وجود دارد، گفت: حدود ۱۳۳ تعداد از این واحد‌ها تعطیل است.
کد خبر: ۲۲۱۷۵۰
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۳ 30 April 2016
 ام البنین میرابی  در همایش گرامیداشت روز جهانی کارگر و تجلیل از کارگران نمونه استان اظهار داشت: همه کار‌ها و مشاغل محترم هستند اما باید قبول کنیم که احترام و برخورد با افرادی که در مشاغل مختلف کار می‌کنند متفاوت است.

وی افزود: ما پیام رهبر کبیر انقلاب را سال‌ها پیش درک کردیم و با تحمل فشارهای مالی سال‌ها دستاورد‌ها را حفظ کردیم و همه ما کارگران در یک کشور و قانون کار می‌کنیم و مشکلات همه ما یکی است.

دبیر اجرایی خانه کارگر خراسان جنوبی بیان کرد: در استان هرچند قرارداد‌های معوق و چک‌های سفید امضا جزو دغدغه‌های مردم است اما مشکل اصلی این است که از 293 واحد که در شهرک صنعتی و کارخانه‌ها و شرکت‌ها وجود دارد 133 واحد تعطیل است.

میرابی تصریح کرد: از این واحد‌ها 20 درصد نیمه تعطیل و 30 درصد از آن‌ها از تمام ظرفیت‌های تولید آن‌ها استفاده نمی‌شود که این ناشی از بیکاری است و بیشترین آسیب‌ها متوجه خانواده‌های کارگران است.

وی با اشاره به مشکلات واحد‌ها خاطرنشان کرد: صنایع بزرگ نیز دچار مشکل بوده و در بحران شدیدی قرار دارند و علاوه بر واحدهای کوچک واحدهای بزرگ نیز دچار مشکل هستند.

دبیر اجرایی خانه کارگر خراسان جنوبی یادآور شد: کل واحد‌ها 58 درصد به شرکت برق، 33 درصد به شرکت گاز، 41 درصد به تأمین اجتماعی و 50 درصد به اداره مالیات بدهی دارند و همچنین 58 درصد معوق بانکی و مکاتبات واحد‌ها 6 برابر بدهی آن‌ها است.

میرابی اظهار داشت: کارفرمایان در این اتفاقات کم تقصیر و کارگران بی‌تقصیر هستند و تشکل‌های کارگری اختلافاتی که در سال‌های گذشته به آن تحمیل شدند را فراموش کردند.

وی افزود: استان خراسان جنوبی جزو محدود استان‌هایی است که تشکل‌های کارگری با تدبیر مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی در کنار هم و در راستای فرمایشات رهبر معظم انقلاب کار می‌کنند و امیدواریم دولت و کارفرمایان نیز با ما همگام باشند.

دبیر اجرایی خانه کارگر خراسان جنوبی گفت: اجرا و عمل به اقتصاد مقاومتی نیاز به یک تعاون دارد و کار و تولید در استان بسیار وخیم است و نیاز اورژانسی دارد و اگر فرصت‌ها را از دست بدهیم هیچ مجالی برای احیا نیست.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار