مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی:
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی سنجری گفت: ۵۰۰ واحد بهزیستی تکمیل نشده است و نیازمند کمک برای تکمیل شدن هستند.
کد خبر: ۲۲۱۷۴۷
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۷ 30 April 2016


به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، محمد سنجری در چهارمین جلسه ستاد هماهنگی و توسعه تعاون خراسان جنوبی اظهار داشت: بعد از انعقاد تفاهم نامه همکاری با دستگاه‌های اجرایی در سال گذشته اقدامات خوبی در سطح استان اتفاق افتاده است.

وی بیان کرد: در خراسان جنوبی یک هزار و 153 تعاونی فعال با 616 هزار عضو و یک هزار و 29 شاغل وجود دارد و بیشترین تعاونی‌ها در بخش‌های کشاورزی، خدماتی و مسکن فعالیت دارند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه 21 اتحادیه در استان وجود دارد، گفت: در این اتحادیه‌ها 287 تعاونی با سرمایه گذاری 3 هزار میلیون ریالی عضو هستند و بیشترین تعداد اتحادیه‌ها در سه بخش مسکن با 9 اتحادیه، تامین نیاز مصرف کنندگان با 3 اتحادیه و کشاورزی با 3 اتحادیه است.

سنجری با بیان اینکه در سال 94 حدود 106 تعاونی تشکیل شده است، تصریح کرد: در این تعداد تعاونی‌ها 2هزار و 411 نفر با 2هزار و 12 میلیون ریال سرمایه عضو هستند.

وی به عمده برنامه‌های اداره تعاون در سال 94 اشاره کرد و افزود: عمده برنامه‌های اداره تعاون استان حول محور فرهنگی تعاون، تلاش برای توانمندسازی تعاونی‌ها و تلاش در جهت بهبود و حفظ وضعیت تعاونی‌های موجود است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با بیان اینکه تفاهم نامه‌های بسیاری در سال گذشته انعقاد شده است، تصرح کرد: اداره تعاون استان تفاهم نامه‌هایی با دانشگاه‌ها، ،موزش و پرورش و غیره داشته است و محور این تفاهم نامه‌ها ترویج فرهنگ کارآفرینی بوده است.
 
سنجری با اشاره به فعالیت‌های انجام شده توسط اداره تعاون در سال 94 گفت: در سال گذشته 12 مورد کمک به برگزاری نمایشگاه‌های تعاونی در داخل و خارج از استان وجود داشته است و حدود 3 هزار مورد نظارت بر بخش تعاونی‌ها صورت گرفته است که این نظارت‌ها سببب کاهش اختلاف‌ها و نارضایتی‌ها شده است.
 
وی در ادامه اظهار داشت: سال گذشته برای اولین بار نمایشگاه دستاوردهای تعاونی استان برگزار شد و سند توسعه بخش تعاون با توجه به ظرفیت‌های دستگاه‌های اجرایی استان تهیه شده است و تا پایان سال 94 حدود 14 جلسه ستاد هماهنگی توسعه تعاون در شهرستان‌ها برگزار شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با بیان اینکه در حوزه مسکن مهر بیش از 16 هزار واحد واگذار شده است، تصریح کرد: حدود 1هزار و 200 واحد مسکن مهر واگذار نشده است.
 
سنجری با اشاره به عرضه سوخت در بین مرزنشینان گفت: این موضوع یک اتفاق خوبی برای تعاونی‌های مرزنشین استان بوده است و تا پایان سال 94، 3 میلیارد و 400 میلیون تومان حاصل از عرضه سوخت در میان تعاونی‌های مرزنشین استان بوده است.

وی اظهار کرد: بیش از 85 درصد از مرزنشینان استان کارت دریافت کرده و آن را نیز فعال کرده اند و 8 میلیون دلار صادرات تعاونی‌های استان در سال 94 بوده است.
 
سنجری با اشاره به مشکلات تعاونی‌ها خاطرنشان کرد: 500 واحد بهزیستی تکمیل نشده است و نیازمند کمک برای تکمیل شدن است و مشکل عمده بحث تشکیل تعاونی‌های توسعه عمران است و در استان فقط 2 تعاونی در خوسف و زیرکوه وجود دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار