امام‌جمعه بیرجند: مسئولان باید با نهادینه‌کردن خرید تولیدات داخلی در کشور در راستای اقتصاد مقاومتی عمل کنند/ با حمایت از تلاش كارگران و تقويت توليد داخلي، حمايت از سرمايه گذاري و ترويج فرهنگ مصرف كالاي ايراني، از انقلاب و نظام حمايت كنيم
کد خبر: ۲۲۱۶۱۹
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۱ 30 April 2016

حجت‌الاسلام علی رضایی‌بیرجندی امام جمعه بیرجند از مردم خواست برای حمايت از كارگران ایرانی از خريد و مصرف كالاهاي خارجي پرهيز كنند.

به گزارش تابناک، خطيب جمعه بيرجند با گرامیداشت هفته جهاني كار و كارگر خطاب به مردم ایران و اهالی استان گفت: مردم ما باید با به مصرف توليدات داخلي، وظيفه خود را در قبال زحمات اين قشر عظیم كه از حاميان واقعي انقلاب و نظام هستند، انجام دهند تا جامعه ای قدرشناس و متکی به خود داشته باشیم.

قائم مقام نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی با اشاره به نامگذاري سال 95،به سال اقتصاد مقاومتي، اقدام و عمل افزود: با توجه به نامگذاري سال جديد، وقت عمل و اقدام است و مسئولان استاني و شهرستاني به جاي صحبت، در عرصه عمل و اقدام، توان و ظزفيت مديريتي و توانايي مجموعه تحت امر خود را بكار گيرند و در عرصه توليد و خدمت به مردم تلاش كنند تا با تكيه به ايمان و باورهاي مردم و ارزش قائل شدن براي آنها، گره هاي كور بخش توليد و سرمايه گذاري رفع شود.

وي بار دیگر تاکید کرد: كارگران بخشي از قشر زحمتكش جامعه هستند كه تاكنون به خاطر تدين و عشق به اهل بيت، سختي هاي زيادي را تحمل كردند و از ياران با وفا و صديق انقلاب و نظام و رهبري هستند، لذا بايد با حمایت از تلاش كارگران و در راستاي تقويت توليد داخلي، حمايت از سرمايه گذاري و ترويج فرهنگ مصرف كالاي ايراني، از انقلاب و نظام حمايت كنيم.

حجت الاسلام رضایی‌ فرارسیدن روز معلم را به آموزگاران و مربیان نسل جوان کشور تبریک گفت و با گرامیداشت مقام معلم در سالروز شهادت آیت الله شهید مرتضی مطهری گفت: اين شهيد بزرگوار در راه احياي ارزش هاي اسلامي بسيار خون دل خورد و سرانجام مغز متفكر او توسط فردي كه به راي خود اسلام را تفسير مي كرد، هدف قرار گرفت و به فيض عظيم شهادت نايل آمد. آنها اين روحاني برجسته را به بهانه خدمت به اسلام شهيد كردند.

امام جمعه بيرجندگفت: معلمان در عرصه تعليم و تربيت افراد سختكوش جامعه اند و در كنار آموزش، كار سخت تربيت را نيز بر عهده دارند زيرا تربيت به مفهوم ساختن انسان است.

وی از واكنش ها نسبت به گشت نامحسوس در تهران انتقاد كرد و گفت: امر به معروف و نهي از منكر یک واجب شرعی است. برخي افراد در صدد هستند احكام خدا را به زير سئوال ببرند، و از امر به معروف و نهي از منكر جلوگیری کنند.

قائم مقام نماينده ولي فقيه در خراسان جنوبي نياز به تشكيل وزارت امر به معروف و نهي منكر را امری ضروری عنوان کرد و گفت: يكي از ويژگي هاي جامعه اسلامي امنيت اخلاقی است و نباید کسی نسبت به تشكيل چنين وزارتخانه اي شك و ترديد ایجاد کند.

وی در باره اهمیت امنیت اجتماعی و اخلاقی تاکید کرد: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های جامعه اسلامی امنیت است که باید این موضوع را در قالب امر به معروف حفظ کنیم. امر به معروف و نهی از منکر فریضه‌ای است که خداوند به عنوان یک امر واجب تعیین کرده و تک‌تک مردم باید نیروی محسوس عامران به معروف و ناهیان از منکر باشند.

حجت الاسلام رضایی همچنین با گرامیداشت 10 اردیبهشت روز ملی خلیج فارس ، گفت: نام این خلیج، همیشه خلیج فارس و نمادی برای صلح و دوستی خواهد بود و ملت ایران با پیروی از ولایت فقیه و اهل بیت (ع) اجازه تعرض به خاک وطن را به بیگانگان نمی دهند.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
جمعي از كار كنان رسمي كار گري بهزيستي استان خراسان جنوبي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۲
جناب آقاي انوشيروان محسني بند پي رياست محترم سازمان بهزيستي كشور سلام علیکم

احتراماً به استحضار می رساند تعدادی از نیروهای فعال و کاردان در این اداره کل تحت عنوان رسمی کارگری مشغول به انجام وظیفه هستیم که اغلب دارای مدرک تحصیلی دانشگاهی بوده که متاسفانه مزایای مندرج در احکام کارگزینی و سایر مزایای جانبی از جمله بدی آب و هوا، محرومیت مناطق جنگی حق تحصیلات دانشگاهی و سختی کار و … شامل ما نمی شود.
جالب اینکه چارت خالی سازمانی داریم که با توجه به سوابق و تخصصی که هر کدام از ما در مشاغلی که سالها در آن کار می کنیم و تجربه کافی را کسب نموده ایم. در اداره ای که در آن هستیم حتی اگر چارت خالی نیز نداشته باشد مسئولین محترم سازمان می توانند از مرکز درخواست پست جدید نمایند.
حال این این سوال برای همه ما پیش آمده که ما واقعاً چه نوع استخدامی هستیم نه مثل کارگران مشمول قانون کاریم و نه مانند همکاران خدمات کشوری! موقع پرداخت پاداش پایان سال، عیدی ما باید اندازه مبلغ عیدی کارمندان رسمی باشد چونکه حقوق ما از محل بند (( و )) تبصره ۱۹ قانون بودجه و از طریق خزانه پرداخت می شود. اگر تفاوت ما از نوع بیمه باشد که نیروهای پیمانی و قرادادهای کار معین نیز بیمه تأمین اجتماعی می باشند!
مسئولین باید به این امر مهم توجه داشته باشند که ما کارگر شرکتهای خصوصی و یا کارخانجات نیستیم بلکه ما به استخدام سازمانی کاملاً دولتی درآمده ایم. لذا جهت احقاق حقوق و پرهیز از تبعیض و ایجاد عدالت اداری ما کارکنان رسمی کارگری شاغل در اداره دولتی خواهان تبدیل وضعیت در قالب طرح از رسمی کارگری به رسمی کشوری و یا پیمانی می باشیم تا بتوانیم همانند کارکنان رسمی از قانون نظام هماهنگ و خدمات کشوری بهره مند شویم.این مشکل کلیه همکاران رسمی کارگری بهزیستی سراسر کشور می باشد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار