استاندار خراسان جنوبي از دلسوزان، افراد با انگيزه و علاقه مندان به توسعه، تعالي و پيشرفت استان دعوت كرد، براي رونق اقتصادي ايده و ديدگاه هاي كارشناسي خود را براي رفع مشكل بخش توليد به مسئولان ارائه كنند.
کد خبر: ۲۲۰۷۳۵
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۲ 28 April 2016


وجه الله خدمتگزار روز پنجشنبه به مناسبت هفته كار و گارگر همراه تعدادي از مديران بخش اقتصادي استان از چهار واحد صنعت چوب، سنگ، بسته بندي مواد غذايي و فلزي بازديد كرد.
مسئولان اين واحدها با طرح مشكل واحد مربوط به خود خواهان فراهم كردن شرايط مناسب براي دريافت تسهيلات از بانك ها براي سرمايه در گردش و نقدينگي شدند .
به گفته آنها ، تعدادي از بانكها همكاري دارند، كه به دليل مشكل دست و پاگير اداري، واحدهاي توليدي براي افزاش توليد و بهبود كسب و كار با موانعي رو به رو هستند.
مدير يكي از اين واحدها اشتغال پيش بيني شده را 170نفر و افراد شاغل را 26نفر ذكر كرد.
همچنين به گفته مدير واحدي كه دو سال تعطيل بود در حال حاضر حدود 70 نفر در اين واحد مشغول فعاليت هستند.
استاندار خراسان جنوبي در حاشيه بازديد از چهار واحد مذكور در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در اين بازديد به اتفاق مديران مرتبط با بخش اقتصاد در جريان مشكلات واحدها در شهرك صنعتي بيرجند قرار گرفت.
خدمتگزار اضافه كرد: از مديران و كارفرمايان و نيز از كارگران خواسته شد چالش هاي پيش رو بخش توليد را به صورت كارشناسي همراه با راهكار ارائه دهند و در اين ارتباط نيز جلسه اي در استانداري تشكيل مي شود.
وي ياد آور شد: در اين جلسه مسائل و مشكلاتي كه قابل رفع در استان است توسط دستگاه هاي مرتبط پيگيري خواهد شد.
خدمتگزار اظهار كرد: اموري كه نياز به مساعدت و دستور مقام هاي مرتبط با مركز دارد جلسه اي تشكيل خواهد شد و مديران واحدها با طيب خاطر نسبت به توليد، حفظ اشتغال و ... ادامه دهند.
وي تاكيد كرد: مديران كارخانه ها به اتفاق كارگران خيلي با انگيزه در حال فعاليت اند كه وجود چنين روحيه اي در شرايط اقتصادي كنوني قابل تحسين است .
استاندار خراسان جنوبي با اشاره به نامگذاري سال 95 به اقتصاد مقاومتي، اقدام و عمل توسط مقام معظم رهبري يادآور شد: حضور مسئولان به همراه مديران به آنها در شناسايي، آسيب شناسي مشكل واحدهاي توليدي كمك مي كند.
وي تصريح كرد: به افرادي كه با تلاش و انگيزه خوب كار مي كنند بايد دست مريزاد گفت و از آنها قدرداني كرد و مشكل واحدها را با كار كارشناسي بررسي و نسبت به رفع چالش هاي بخش توليد اقدام كرد.
خدمتگزار در همين حال ابراز اميدواري كرد كه در بازديد از چند واحد توليدي با توجه به طرح برخي مشكلات توسط مديران با همكاري نهادها ،سازمانها و نهادهاي مرتبط راهكاري در اين ارتباط اتخاذ شود.
وي در مورد تعطيلي يا نيمه تعطيلي تعدادي از واحدها نيز بيان كرد: مشكل تعدادي از اين واحدهاي توليدي سرمايه در گردش و نقدينگي است بعضي واحدها به بانكها ، امور مالياتي و بيمه تامين اجتماعي بدهي دارند.
وي گفت: جلسه هايي با حضور مديران اين واحدها تشكيل خواهد شد و جلسه اي كه در حضور رئيس جمهوري تشيكل شد ، آقاي روحاني تاكيد بر رفع مشكل واحدهاي توليدي دارند.
وي اظهار كرد : براي رفع اين واحدها با بانك مركزي، امور مالياتي و تامين اجتماعي گفت و گو شود كه توليد كنندگان و كارگران با طيب خاطر به كار ادامه دهند.
وي در همين حال تاكيد كرد: اگر مواردي ديده شد كه شخص استاندار نسبت به رفع مشكلي دستور اكيد داده، هنوز انجام نشده موارد را به استانداري گزارش كنند.
خدمتگزار يادآو رشد: وظيفه مدير و استاندار در توليد مهم است و ملزم به پيگري امور و ايجاد اميد و نشاط هستند.
وي تصريح كرد: « اگر موردي هست، استاندار دستور داده، پيگيري نشد، حتما به صورت مكتوب به وي شخصا گزارش كنند، اگر دستور داده شد و در مسير رسيدگي قرار دارد، ممكن هست در اين مسير مشكلاتي وجود داشته باشد، بايد مشكل را بگوييد تا حل كنيم.»
خدمتگزار گفت: « همه بايد اعتماد و اين باور را داشته باشند تلاش كنيم تا مشكل مسير توليد را رفع كنيم.»
وي از رسانه ها خواست براي رفع مشكل واحدهاي توليدي موارد را به صورت كارشناسي همراه با مشخصات و نشاني به استاندار و مديران گزارش كنند.
وي در مورد حمايت از كارگران و صنعتگران نيز اضافه كرد: آقاي جهانگيري به عنوان معاون اول رئيس جمهوري به عنوان فرمانده ستاد اقتصاد مقاومتي براي همه وزارتخانه ها،سازمانها و نهادها انتخاب شد.
استاندار خراسان جنوبي اظهار كرد: طبق دستورمعاون اول رئيس جمهوري هر دستگاهي مطابق برنامه زمانبندي شده بايد عمل كنند و هر وزارتخانه نيز فردي را مشخص كرد تا اين موارد به صورت استاني پيگيري مي شود.
وي از تشكيل شوراي اداري با حضور مديران و معاونان دستگاه هاي اجرايي هفته آتي در استان خبر داد و گفت: بار ديگر مسئوليت ها به آنها گوشزد خواهد شد و به صورت جدي در حال پيگيري مشكل بخش توليد استان هستيم.
وي تصريح كرد: « بارها اعلام كرديم و رسانه ها هم كمك كنند كساني دلسور و علاقه مند و تواني دارند براي حل مشكل استان با پرهيز از شعار در عمل و اقدام وارد ميدان شوند و كمك كنند تا مشكل استان رفع شود آنچه ماندگار هست خدمت صادقانه به مردم است.»
خدمتگزار در مورد راهكارهاي حفظ اشتغال موجود، كمك به ايجاد اشتغال جديد و افزايش توليد در استان در سال جاري گفت: دستگاه هايي كه متولي و مسئوليتي در امر توليد، اشتغال، رونق اقتصادي، تجارت ، واردات و صادرات دارند مشخص هستند.
وي اظهار كرد: در حال حاضر از سفارتخانه خارجي مستقر در تهران دعوت مي شود، به استان سفر كنند و با ظرفيت هاي خراسان جنوبي براي فعاليت هايد اقتصادي و نيز سرمايه گذاري در استان آشنا شوند.
به گفته خدمتگزار در حوزه صادرات و واردات و نيز واحدهايي كه در حوزه خدمتي و حاكميتي در استان ماموريت هايي دارند اگر مشكلي وجود دارد ساز وكارها را تعيين كنند.
وي يادآور شد: در مورد تسهيلات و خدماتي كه داده مي شود يا نرخ تسهيلات بالاست قرار است ميزان سود كم شود و از سانه ها مي خواهم كارشناسي نظر دهند، هر جا مشكلي وجود دارد پيشنهاد دهند و كمك كنيد تا در فضاي صميمي امور را پيگيري كنيم.
وي در همين حال تاكيد كرد: استاندار در همه امور تصميم گير نيست در حوزه صنعت، معدن، مالياتي و بيمه مسئولاني دارند كه خدمت مي كنند. اگر فردي مشكلي دارد امورش حل نشد به استانداري مراجعه كنند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار