استاندار خراسان جنوبی برای پیگیری دستور رئیس جمهوری، با رئیس و اعضای هیات مدیره بنیاد بركت در تهران دیدار و گفت و گو كرد.
کد خبر: ۲۱۹۳۳۸
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۸ 26 April 2016

 وجه الله خدمتگزار، در این دیدار گفت: توافقهایی كه از قبل از سوی بنیاد بركت و دستگاه های اجرایی صورت گرفته است در یك قالب زمانی مشخص اجرایی و عملیاتی شود.
وی خراسان جنوبی را جزو محروم ترین استانها ذكر كرد و افزود: با توجه به محرومیتها ، ظرفیت ها و توانمندی های بسیار خوبی نیز در بحث سرمایه گذاری در استان وجود دارد كه می تواند مورد توجه مسئولان امر در بنیاد بركت قرار داشته باشد.
وی به سفر مقام معظم رهبری در سال 87 به شهرستان نهبندان اشاره كرد و ادامه داد: ایشان در منویات خود در این شهرستان هدف از سفرشان را جلب توجه سایر مسئولان به منطقه و تسریع در روند توسعه چنین مناطقی بیان فرمودند كه در راستای تحقق این بیانات می با ست گام های جدی تری برداشته شود.
وی به نقش مهم بنیاد بركت در رشد و توسعه اقتصادی استانها اشاره كرد و ادامه داد: قطعا اجرای این پروژهها می تواند موجب رونق اقتصادی استانهای مختلف و نیز توسعه بیش از پیش آنها در زمینه های مختلف اقتصادی، گردشگری تجاری و... شود.
استاندار خراسان جنوبی بابیان اینكه در حال حاضر 23 درصد از جمعیت استان تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند، گفت: سرانه كمك به نهادهای حمایتی در كشور 136هزار ریال است در حالیكه این میزان در خراسان جنوبی 242 هزار است، كه این امر نشان از نوع دوستی و اهمیت كمك به دیگران در فرهنگ این منطقه است.
خراسان جنوبی حدود 800هزار نفر جمعیت دارد.
خدمتگزار، به ابلاغ قانون توسعه متوازن از سوی رئیس جمهوری در سال 93 اشاره كرد و افزود: مطابق با قانون رفع محرومیت و توسعه متوازن، هر سال می بایست سه درصد از درآمدهای عمومی كشور در 10 شاخص زیربنایی در استانهای كمتر برخوردار هزینه شود تا این استانها بتوانند خود را به نرم كشوری برسانند.
وی با بیان اینكه خراسان جنوبی در بسیاری زیرساخت ها با عقب ماندگی های تاریخی دست به گریبان است، یاد آور شد: قطعا اجرایی شدن این قانون می تواند تا در حد زیادی این عقب ماندگی ها را جبران نماید.
وی با بیان اینكه خراسان جنوبی با مشكلات مختلفی در بخش بهداشت و درمان مواجه است، گفت: در حال حاضر در استان تنها یك دستگاه M.R.I وجود دارد كه قطعا با توجه به مشكلاتی كه در استان وجود دارد نمی تواند پاسخگوی نیاز استان و منطقه باشد.
وی با بیان اینكه ایجاد برخی مشوق های سرمایه گذاری از جمله درخواست های مهم استان از مسئولان ذی ربط در كشور است، گفت: این امر می تواند زمینه حضور سرمایه گذاران مختلف به استان را هموارتر كرده و زمینه ورود آنها را به استان فراهم كند.
در گزارش ارسالی گفته شد كه استاندار خراسان جنوبی به همراه تنی چند از مدیران با رئیس هیات مدیره بنیاد بركت دیدار كرد و مشكلات ، ظرفیتهای استان در بخش های مختلف را نیز بیان كرد و مسئولان بنیاد بركت در خصوص انجام سرمایه گذاری و نیز كمك به اتمام پروژه های نیمه تمام عمرانی در استان قول مساعد دادند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار